Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
08 April 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 April 2020 
(1) 
(8) 
(3) 
(0) 
(0) 
06 April 2020 
(1) 
(1) 
(5) 
(2) 
(0) 
05 April 2020 
(1) 
(2) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(1) 
04 April 2020 
(4) 
(1) 
(0) 
(0) 
03 April 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
02 April 2020 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
01 April 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Maart 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
30 Maart 2020 
(12) 
(1) 
(9) 
(2) 
(0) 
(0) 
(12) 
29 Maart 2020 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(2) 
28 Maart 2020 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(4) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2020 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
26 Maart 2020 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
25 Maart 2020 
(19) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
24 Maart 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(7) 
(2) 
23 Maart 2020 
(0) 
22 Maart 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
21 Maart 2020 
(9) 
(0) 
20 Maart 2020 
(14) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
19 Maart 2020 
(3) 
(0) 
(4) 
18 Maart 2020 
(32) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Phil Spencer gaat in op VR en afwezigheid van exclusives


Door Rene Groen op 10-02-2020 om 15:22

Hoewel er nog genoeg vragen open staan in relatie tot de nieuwe Xbox zijn er ook al enkele antwoorden gegeven. We weten bijvoorbeeld dat het systeem geen Virtual Reality zal ondersteunen en in eerste instantie geen exclusieve games krijgt. Een tweetal onderwerpen waar Phil Spencer wat dieper op in gaat.

Hoewel je dus geen Virtual Reality kunt ervaren op de nieuwe Xbox hoopt Xbox baas Phil Spencer wel dat de ervaring blijft. Sterker nog, hij hoopt dat het een dermate grote groei door zal maken dat het een 'no-brainer' voor Xbox is om het te ondersteunen. In gesprek met de podcast Gamertag Radio laat hij weten:
quote:
"Er zijn veel mensen die ik ken die aan enkele goede Virtual Reality titels werken en ik probeer niet om ze niet te ondersteunen. Mijn punt was dat ik duidelijk wilde zijn richting onze consument waar de focus lag. Mocht iemand dan ook wachten op een Virtual Reality headset voor de Series X dan wil ik duidelijk maken dat deze er niet zal komen."

Het standpunt van Spencer inzake Virtual Reality is duidelijk, toch geeft hij tegelijkertijd aan dat ze hun ogen nooit zullen sluiten. Het kan dus zijn dat het standpunt van Microsoft in de toekomst zal veranderen.

Een ander onderwerp dat hij in de podcast bespreekt is de beslissing om de Xbox Series X niet te ondersteunen met exclusieve titels. In plaats daarvan zullen de games ook op de PC en oudere Xbox One systemen te spelen zijn. Volgens Spencer is deze beslissing genomen omdat de speler centraal willen zetten en niet het systeem.
quote:
"En van de voordelen die we binnen Microsoft hebben, is dat we dicht bij de ontwikkeling zijn geweest van wat er al jaren met de PC gebeurt. Als we vandaag de dag kijken naar PC ecosystemen dan zien we enkele van de beste games die draaien op de high-end gaming PC's en sommige van deze titels kun je ook draaien op PC's die enkele jaren oud zijn. Met de huidige engines en mogelijkheden hebben ontwikkelaars de mogelijkheid om volledig gebruik te maken van de gaming hardware die ze voorhanden hebben.

Het was met deze gedachte dat we de strategie voor de Series X hebben bepaald. We wilden een gaming console bouwen die het beste op een televisie kan bieden en aan ontwikkelaars de mogelijkheden bieden om de beste games te kunnen creren. Je wil dit echter niet doen terwijl je een bepaalde groep buitensluit, ook ontwikkelaars willen namelijk een zo groot mogelijke groep bereiken.

Wel zijn er afwegingen die je moet maken. Ik ga third-party studio's geen eisen opleggen in wat ze moeten ondersteunen. Wel zien we dat gamers tegenwoordig met vrienden samen willen spelen, ongeacht op welk systeem ze dit doen. Ze willen een zo groot mogelijke selectie aan games voorhanden hebben en ontwikkelaars willen de beste technologie kunnen geven die voorhanden is. We hebben ons plan met deze ideen in het achterhoofd gemaakt en voelen ons erg goed over het punt waar we zijn."



15:28  CD Projekt Red: 'Cyberpunk 2077 is breathtaking'
15:19  System Shock 3 op een laag pitje?
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (82.176.166.xxx) op 11-02-2020 om 19:03
"In plaats daarvan zullen de games ook op de PC en oudere Xbox One systemen te spelen zijn"
Ik lees dat de series x waarschijnlijk met de ps5 mee kan gaan ,maar hoe de one dit moet gaan doen?
Aan de andere kant, als er een One versie komt dan komt er ook wel een PS4 versie.

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-02-2020 om 20:23 [Niv: 715 / Exp: 35771]
De Xbox One versies zullen simpelweg meer 'uitgeklede' versies (in termen van bijvoorbeeld graphics en laadtijden) zijn. Overigens kunnen third-party uitgevers er nog altijd voor kiezen om exclusieve Xbox Series X games te maken, alleen zie ik dat niet snel gebeuren omdat de install base in eerste instantie te gering is. Verwacht op dat vlak dan ook maar Xbox One, Xbox Series X, PlayStation 4 n PlayStation 5 uitgaven van games.

Gast (84.241.201.xxx) op 12-02-2020 om 12:54
Krijg je dan geen halfbakken games? Je hebt deze generatie ook wel duidelijk gemerkt wanneer een ps4 game ook op de ps3 is uitgebracht, bijvoorbeeld veel Tales of games. De hardware van de ps4 kon bij lange na niet volledig worden benut doordat de game ook op de vorige generatie moest draaien. Gaat dit ook gebeuren met de xbox series?

Gast (86.208.115.xxx) op 13-02-2020 om 12:32
Nee, niet zozeer. Xbox games schalen meer zoals op de PC.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Xbox (2020)
Type:
Hardware
Releasedatum:
TBA 2020
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media