We weten nog maar weinig van Elden Ring, de nieuwste titel van From Software. Terwijl de ontwikkelaar haar lippen op elkaar blijft houden zegt Omni wel informatie te hebben, een insider die eerder eveneens informatie van From Software vroegtijdig naar buiten wist te brengen.
Als we Omni mogen geloven haalt de ontwikkelaar voor het landschap van Elden Ring hun inspiratie uit Schotland. De game zal bestaan uit een open wereld, of beter gezegd een 'open veld' zoals hij het omschrijft. Hier op aansluitend haalt de studio eveneens inspiratie uit de game Shadow of the Colossus, gekeken naar de schaal van het project.
Veel van de elementen die we tegen komen in Elden Ring zijn dynamisch en aan verandering onderhevig, denk aan de plaatsing van vijanden. Tevens is er een dag- en nachtcyclus en weersysteem. Naast het eerder benoemde open veld zullen er ook kleinere omgevingen zijn, vergelijkbaar met de Souls serie. Al deze locaties zullen gevuld worden met vijanden die slimmer zijn dan ooit en met verschillende strategieën komen om de speler te vermoorden.
Omni laat verder nog optekenen dat er een vorm van multiplayer aanwezig is, zonder hier verdere details aan toe te voegen. Ook voor verdere details moeten we nog geduld hebben, als we zijn lek mogen geloven is het project nog verre van afgewerkt en worden er nog frequente veranderingen doorgevoerd aan de gameplay.
|