Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Gamed Gamekalender Februari 2024
Prince of Persia: The Lost Crown
Nieuws:

Kojima over Death Stranding's Like systeem, walking simulator en sequels


Door Rene Groen op 17-09-2019 om 16:32

Er is al veel gezegd en geschreven over Death Stranding en het is nog altijd lastig om de game te omschrijven. De nieuwste titel van Hideo Kojima verschijnt in november en het is te hopen dat we dan wat meer duidelijkheid krijgen, tot die tijd probeert hij het één en ander te verduidelijken in interviews.

In een interview met Game Informer gaat hij in op het 'Like'-systeem en de betekenis erachter. Hij vertelt hierover:
quote:
"Ik had een groot argument met het personeel. In een game krijg je geld, faam of meer roem, toch? Dat is waar hedendaagse games over gaan, je wil iets terug als je iets uitvoert. Aan het begin zei het Aziatische personeel: 'daarom wil ik dat mensen iets doen in de game'. En dus zeiden alle personeelsleden tegen me: 'we moeten ze punten toekennen voor roem of iets dergelijks', maar dit zou resulteren in een normale game. Om deze reden zei ik dat 'likes geven' hetzelfde is als onvoorwaardelijke liefde toekennen."

Kojima geeft verder aan dat hij geen systeem wilde implementeren waarbij je een duim naar beneden kan geven, in plaats daarvan wil hij juist positivisme in zijn game. Als een post niet genoeg likes heeft zal deze simpelweg verdwijnen en als een post juist veel likes heeft blijft deze bewaard.
quote:
"Uiteraard kun je zien hoeveel likes je krijgt, dus dat is al een kleine beloning. Als je iets gebruikt wat een andere speler heeft geplaatst resulteert dit automatisch in een like. Ik wil niet zeggen dat ik briljant met dit idee, het is eigenlijk een mix van de Japanse denkwijze; wij hebben geen fooien maar je weet wel dat je een goede service krijgt aangeboden in Japan. In Amerika is het anders, daar is een systeem waar obers hun best doen omdat ze een fooi willen ontvangen."

In hetzelfde interview geeft Kojima nogmaals aan dat het lastig is om Death Stranding uit te leggen omdat het een nieuw genre betreft. Een groot deel van de gameplay draait om het rondlopen om items af te leveren en een nieuwe connectie met de wereld te bewerkstelligen. Hoewel we ook combat zagen is dit op een andere manier geďmplementeerd dan in Kojima's andere projecten en om deze reden omschreven veel gamers Death Stranding als een walking simulator. Het is een term die veelal is toegekend aan verhalende games waar het verhaal zich ontvouwt door rond te lopen en interacties uit te voeren. Kojima geeft echter aan dat Death Stranding niet zo'n game is:
quote:
"In deze game is het rondlopen in de wereld erg leuk. Wat ik me realiseerde toen ik speeltesten bekeek, zelfs die van medewerkers, was dat de game in eerste instantie niet begrepen werd. Dit verandert als je echt begint te spelen en enkel het rondlopen is al erg leuk. [...] Het is hetzelfde toen ik voor het eerst een stealth game uitbracht. Als honderd mensen het speelden en honderd mensen het leuk vonden betekent dit dat het genre of de game al bestaat. Maar dit is een nieuw genre en net als bij de eerste titels rondom stealth zullen er mensen zijn die het niet begrijpen. Het zal tijd kosten voordat de echte evaluaties binnen komen."

Het systeem waar hij naar refereert is het Strand systeem en hij hoopt dat dit uiteindelijk zal resulteren in een eigen genre. Het is een vorm van een asynchrone multiplayer waar acties van spelers effect hebben in de wereld van een ander zonder dat ze hierin aanwezig zijn. Te denken valt aan het achterlaten van berichten en benodigdheden voor anderen.

Kojima noemt Death Stranding verder een metafoor voor het huidige Amerika, President Trump en zelfs de Europese Unie. Recent uitgebrachte trailers gingen in op de verdeeldheid van de mensheid en daarover vertelt hij:
quote:
"Death Stranding draait om Amerika maar de map is expres niet vergelijkbaar met een correcte weergave. Ik wil niet dat mensen aan Amerika denken, in plaats daarvan is het 'de plaats waar je bent'. Het ligt er maar net aan wie het ziet. Uiteraard speelt het zich wel af in de toekomst en iedereen is met elkaar verbonden via het internet."

Hoewel Death Stranding nog even op zich laat wachten, de game is namelijk vanaf 8 november verkrijgbaar, denkt Kojima al voorzichtig na over nieuwe delen. In gesprek met GameSpot geeft hij aan in eerste instantie niet zeker geweest te zijn over zijn idee. Een lastig aspect is volgens hem ook om een nieuw idee te vervolgen in een sequel en dan in een derde versie, wil je kunnen spreken van een genre.
quote:
"Wanneer deze game verschijnt zullen er zowel geliefde elementen als kritieken zijn en al deze elementen vormen het centrale onderdeel. Ik denk dat het beter is als ik dit door zal zetten in een vervolg."

Een garantie voor een sequel is dit overigens nog niet, Kojima zegt zijn tijd maar één keer te kunnen gebruiken en er zijn meerdere lopende projecten. Er worden hem veel ideeën aangereikt en het is dan ook maar de vraag of hij de tijd kan vinden om een sequel van Death Stranding te ontwikkelen.


16:35  Mario & Sonic trailer gaat in op Dream Events
15:56  Sonic bedenker werkt aan actie-RPG
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (145.132.160.xxx) op 17-09-2019 om 20:54
Lame game.

Gast (84.241.203.xxx) op 18-09-2019 om 08:07
Heb er wel zin in

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Death Stranding
Type:
Game
Releasedatum:
08-11-2019
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media