Cyberpunk 2077 moet een grootse game gaan worden, zoveel was inmiddels wel duidelijk. Night City en diens buitenwijken moeten ons hopelijk tientallen uren in zijn greep gaan houden, toch wil de studio nog een stapje verder gaan.
In een interview heeft Mateusz Tomaszkiewicz aangegeven dat er diverse gebouwen zijn binnen Night City die de speler binnen kan gaan. Het gaat logischerwijs niet om alle gebouwen maar het voegt volgens de quest director wel veel ruimte toe binnen de open wereld.
quote: “The city of course, is not only the landmass, but also the buildings. There is a number of them that you can enter. Not all of them, but a number of them you can enter that we have prepared content for. They have levels, and you can traverse these levels in different ways. This adds a lot of space to the city, I would say.”
In ander nieuws over de game gaat de ontwikkelaar in op de uitgave op de consoles. Hoewel ze Cyberpunk 2077 tot nu toe op high-end PC's hebben getoond behandelen ze de consoles als 'first-class citizens' en hoeven we ons geen zorgen te maken over deze versies:
quote: “We’re targeting consoles as first class platforms and it looks amazing there. So obviously, if you spent, you know, $2,000 building your PC rig, it’s going to look better on that. But the graphics are quite amazing for what you’re going to get from Cyberpunk 2077 on consoles and low-end PCs.”
Door de Red Engine is het volgens de studio geen uitdaging om Cyberpunk 2077 draaiend te krijgen op de consoles en low-end PC's. Het zijn mooie woorden, toch ligt nog in ons achterhoofd dat The Witcher 3 geen optimale console uitgave kende, met name in drukke steden wilde de framerate nog weleens onderuit gaan. Helaas moeten we nog even geduld opbrengen om erachter te komen hoe het Cyberpunk 2077 zal vergaan, de game verschijnt op 16 april.
|