Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
08 December 2019 
(1) 
(1) 
(0) 
(10) 
07 December 2019 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 December 2019 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2019 
(12) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(12) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
Lost Ember
Life is Strange 2 – Episode 5
Simulacra
Pokémon Sword & Shield
Nieuws:

Leer meer over Elden Ring


Door Rene Groen op 22-06-2019 om 11:33
Bron: IGN

Tijdens de E3 werd officieel bekend wat vlak ervoor al was gelekt: ontwikkelaar From Software werkt samen met (Game of Thrones) schrijver George R.R. Martin aan een nieuwe game onder de naam Elden Ring. Helaas bleef de aankondiging bij het tonen van een teaser, gelukkig nam producer Hidetaka Miyazaki de tijd om wat meer informatie naar buiten te brengen.

  • Elden Ring is een third-person actie RPG binnen een fantasy setting. De gameplay doet denken aan Dark Souls, toch zal het zeker geen kopie zijn, wel kunnen we het binnen hetzelfde genre plaatsen.
  • Volgens Miyazaki gaat Elden Ring verder dan het doorvoeren van simpele veranderingen. Door grotere en meer open omgevingen toe te voegen denkt hij dat ze op een grote schaal kunnen evolueren. Deze grotere omgevingen brengen ook veranderingen op ander gebied met zich mee: "Met een grotere wereld zijn nieuwe systemen en actiemechanismen noodzakelijk."
  • Bij voorgaande games waren de smalle en complexe kerkers met elkaar verbonden, de omgevingen van Elden Ring zijn meer open en uitgestrekt. Deze meer uitgebreide wereld zal de basis vormen van de gameplay in Elden Ring en het design van de spelmechaniek sluit hierop aan.
  • De kerkers, waar Miyazaki in het vorige punt al naar verwees, hadden in de voorgaande games de stijl van een Metroidvania games. Ditmaal pakken ze dit anders aan middels de uitgestrekte velden ertussen, dit is volgens hem nodig om het verhaal te kunnen vertellen en het gevoel van vrijheid en exploratie te vergroten en om meer variatie in de gevechten te bewerkstelligen.
  • Om afstanden te overbruggen kun je gebruik maken van een paard en je kunt ook vanaf diens rug vechten.
  • Miyazaki wil meer diepte in de exploratie op een manier waarop Sekiro: Shadows Die Twice dit niet deed.
  • Verwacht geen legende dorpjes en steden, in plaats daarvan zijn het de ruďnes van kerkers. Het creëren van een meer open game is al een uitdaging voor de ontwikkelaar en als je hier ook nog eens steden aan toe gaat voegen zou het simpelweg teveel worden. In plaats daarvan leggen ze de focus op datgene waar ze goed in zijn.
  • Om de open werelden voor Elden Ring te realiseren keek Miyazaki naar diverse andere games, tegelijkertijd probeerde hij zich niet te heftig te laten inspireren door specifieke anderen. Op deze manier zou hij het ware DNA van From Software verloochenen.
  • Miyazak is een fan van de werken van George R.R. Martin en beschouwd zichzelf een fan. Hij noemt zowel A Song of Ice and Fire als Game of Thrones meesterwerken en is ook zeer gesteld op zijn andere werken Fevre Dream en Tuf Voyaging.
  • Het eerste contact tussen Miyazaki en Martin vond plaats tijdens een meeting die de producer zeer makkelijk vond om te realiseren. De twee hadden een klik en Martin was dan ook enthousiast om een samenwerking te realiseren.
  • Martin heeft het verhaal van Elden Ring niet geschreven, wel is hij verantwoordelijk voor de gebeurtenissen die lang voor dit verhaal hebben plaatsgevonden. In andere woorden: Martin is verantwoordelijk voor de mythologie van de wereld. Volgens Miyazaki zijn er twee redenen dat Martin de mythologie en niet het verhaal heeft geschreven. Verhaalvertelling binnen een videogame hebben, in ieder geval bij From Software, de nodige restricties voor een schrijver en hij vond het geen goed idee om Martin binnen deze restricties te laten werken. Door hem juist wel het verhaal te laten vertellen waar de speler niet direct in betrokken is geeft dit Martin meer vrijheid. Hiernaast wilde From Software geen lineaire, verhaalgedreven ervaring.
  • De spanning, drama en diepte in de mythologoie, zoals geschreven door Martin, had een grote impact voor From Software in het creëren van de wereld.
  • Miyazaki vergelijkt de mythologie met een dungeon master handbook van een tagletop RPG.
  • De speler leert meer over de mythologie door binnen de wereld op ontdekking te gaan: "We are known for letting the player explore the game’s lore through fragments of environmental storytelling, and this time around Martin’s story is what you will be trying to unravel. The period the player actually explores is still connected to the old times, so as you slowly discover why the world has become the way it is, you will learn more about Martin’s mythology as well.”
  • Er is geen vaste hoofdpersoon in Elden Ring. In plaats daarvan laten ze het aan de speler over om de karakteristieken en de persoonlijkheid van het karakter te creëren.
  • De NPC's die je tegen komt moeten interessanter worden dan bij hun voorgaande werken. Hierbij dient de mythologie van Martin als inspiratie.


11:39  Halo Infinite krijgt beta's, eerst op Xbox
11:07  Wolfenstein: Youngblood zo'n 25-30 uur lang
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Elden Ring
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
From Software
Uitgever:
Bandai Namco
Media:
Geen media gevonden