Hideo Kojima richtte recentelijk Kojima Productions op, om onder de vlag van Sony aan nieuwe games te kunnen werken. Om kennis op te doen maakte hij een reis langs diverse ontwikkelaars, de reden hiervoor is nu eveneens bekend gemaakt.
Tijdens het Nordic Game 2016 festival geeft hij aan dat hij het liefst gebruik maakt van interne technieken, omdat dit volgens hem tot de beste games zal leiden. Tegelijkertijd begrijpt hij dat gamers maar moeilijk kunnen wachten op zijn game, en om deze reden zal hij voor zijn eerste titel gebruik maken van een third-party engine. Het was dan ook om deze reden dat hij rond de wereld reisde om deze technologieën te bekijken en een keuze te maken.
Eerder liet PlayStation 4 architect Mark Cerny al weten dat ze op zoek waren naar de nieuwste technieken, waarbij ze onder andere langs Quantic Dream (die momenteel aan een nieuwe engine werkt) en Crytek voor hun CryEngine.
De nieuwste titel van Kojima richt zich op fans van AAA actie en hoewel hij in eerste instantie aan een kleine titel dacht komt hij hier nu op terug:
quote: "At the beginning I was thinking to make a small title, [but] after I met friends and acquaintances worldwide they said, 'no everyone's expecting you to make a big title'. So the first title coming from me will be a big title."
|