 |
|
Nieuws: [Upd.] Fable Legends geannuleerd, Press Play gesloten
Door Rene Groen op 07-03-2016 om 16:35
|
Bron: Xbox Achievements
|
Ontwikkelaar Lionhead Studios is al enige tijd bezig met de ontwikkeling van Fable Legends. Het spel moest oorspronkelijk in 2015 verschijnen, maar deze release werd nooit gehaald.
Het is al even stil rondom de titel en dat is vaak geen goed teken. Dat blijkt vandaag ook aangezien Microsoft heeft aangekondigd dat Lionhead Studios binnenkort mogelijk haar deuren zal sluiten.
Grote vraag is nu wat er met Fable Legends zal gebeuren. Mogelijk zal een andere studio het project afronden, maar hier is vooralsnog geen duidelijkheid over gegeven.
[Upd.] Naar nu blijkt zal de ontwikkeling van Fable Legends worden gestopt en sluit Lionhead Studios mogelijk haar deuren. Dit is echter niet het enige, ook ontwikkelaar Press Play zal ophouden te bestaan. Laatstgenoemde studio kennen we van Max: The Curse of Brotherhood en Kalimba, terwijl ze bezig waren met de ontwikkeling van Project Knoxville. Dit project zal echter niet langer verschijnen.
Microsoft Studios' Europe GM Hanno komt met de volgende verklaring, waarin te lezen is dat de ontwikkeling van Fable Legends gestopt is:
quote: "Today, I have some difficult changes to announce that affect some of our Microsoft Studios teams and projects in the UK and Denmark.
After much consideration we have decided to cease development on Fable Legends, and are in discussions with employees about the proposed closure of Lionhead Studios in the UK. Additionally, we will close Press Play Studios in Denmark, and sunset development on Project Knoxville.
These have been tough decisions and we have not made them lightly, nor are they a reflection on these development teams - we are incredibly fortunate to have the talent, creativity and commitment of the people at these studios. The Lionhead Studios team has delighted millions of fans with the Fable series over the past decade. Press Play imbued the industry with a unique creative spirit behind games like Max: The Curse of Brotherhood and Kalimba, which both captured passionate fans. These changes are taking effect as Microsoft Studios continues to focus its investment and development on the games and franchises that fans find most exciting and want to play.
I speak for all of Xbox when I say that despite this news, we remain committed to the development communities in the UK and Europe, and Xbox will continue to support new IP and originality in the games we offer on our platforms, whether they're AAA blockbusters like Quantum Break from Remedy, adventurous new IPs like Sea of Thieves from Rare, or unique new creations from independent developers like Moon Studios with Ori.
We have nothing but heart-felt thanks for the members of Lionhead and Press Play for their contributions to Xbox and gaming. We are committed to working closely with those affected by today's news to find them new opportunities at Xbox, or partnering with the broader development community to help place them in jobs elsewhere in the games industry should they desire."
|
|
|
|
17:51 Sniper Elite 4 aangekondigd
16:26 Carmageddon: Max Damage komt in juni
|
Reacties (38) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (89.98.133.xxx)
op 08-03-2016 om 11:14
|
aan gast 90 . wat een zeikerd die sarcasme niet kent. joni , je weet tititelfall . waren ex medewerkers van actavision . micro soft kan mensen niet controleren . op een titel van de game na . dat heet mark werking . wacht 29 dagen nog en dan kunnen de engelse en deense afdeling al bij andere bedrijven werken. kijk maar naar hideo kojima die heel zijn team weg heeft gehaald bij fuck konami. en das maar goed ook.
|
|
Gast (78.21.61.xxx)
op 08-03-2016 om 11:35
|
man man man de tijden veranderen zeg, naast konami is lionhead ook al weg, naast zoveel anderen als pandemic, free radical of thq
ik snap gaming echt niet meer de laatste tijd :?
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 08-03-2016 om 11:54
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 89:
Jammer dat je Microsoft als Micro$oft of MS moet schrijven. Microsoft is gewoon een commercieel bedrijf net zoals EA en Ubisoft dat zijn. Schrijf jij die ook met geld tekens?
@ Gast 90:
Als je nou eens ophoud met telkens dezelfde oproep te doen voor beter Nederlands, dan zou de sfeer ook gelijk meteen een stuk beter zijn.
Zou best kunnen dat hun budget te groot was maar om nu de hele studio maar op te doeken? Meh. Spencer en Microsoft maken om de zoveel tijd van die hele rare bochten waarbij de logica ver is te zoeken. Ik zie dit als 1 van die rare bochten.
@ Gast 78:
Het is om het even, maar Free Radical werd later Crytek UK en is nu deels Dambuster Studios welke aan Homefront: The Revolution werkt
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 08-03-2016 om 12:12
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Gast (89.98.133.xxx): Microsoft kan perfect beslissen waaraan de mensen die men betaalt, werken. Zij zijn de baas, zij beslissen wat er moet gebeuren. Ze kunnen natuurlijk enige vrijheid geven aan de studio, maar het resultaat is altijd hetzelfde: Microsoft geeft op een gegeven moment goedkeuring. Dat gebeurt overal.
Titanfall is inderdaad van ex-Activision medewerkers, zij wilden aan Titanfall werken onder Activision. Activision wilde echter dat ze aan Call of Duty werkten. Ze moesten dus ontslag nemen alvorens Titanfall te kunnen maken. Dat is een mooi voorbeeld van hoe de eigenaar bepaalt waar de werknemers aan werken.
|
|
Gast (78.21.61.xxx)
op 08-03-2016 om 15:31
|
@Redneckerz: ok, goed dat je dat verbetert. Dat weet ik dan ook weer. Maar mijn punt (dat ik vind dat gaming erg veranderd is de laatste jaren) blijft staan voor mezelf. Kan jij je daar ook in vinden of is het slechts een illusie?
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 08-03-2016 om 16:55
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 78:
Ik zou ertegenover willen zetten de hoeveelheid indie studios die allemaal goed uitziende titels presenteren (Zie Scrap Mechanic, Clustertruck, B.I.O.S, Superhot, etc). Eigenlijk vind ik dat wel een mooie ontwikkeling, mede gestuwd door het feit dat veel game engines gratis zijn of lage kosten hebben, waardoor iedereen die er in wilt investeren, gewoon een goede game kan maken.
|
|
Gast (78.21.5.xxx)
op 08-03-2016 om 17:03
|
@Redneckerz. Laat ons hopen dat ze zelf, wie weet via kickstarter,(of andere Gale studio') toch nog games kunnen ontwikkelen. Talent genoeg dat hebben ze in het verleden genoeg bewezen.
@Gast 62 Laat me weten wanneer jij een eigen zaak opstart, (iets wat ik sterk betwijfel) kom ik lekker gratis, of toch zo goed als, inkopen bij je doen. Eens kijken hoelang je je zaak via mijn ogen gaat bekijken.
|
|
Gast (78.21.5.xxx)
op 08-03-2016 om 17:05
|
Game Studio's @ mijn reactie hierboven. Blijkbaar wat te rap getypt via mijn smartphone.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 08-03-2016 om 18:44
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 78:
Blijkbaar is de post van Gast 62 foetsie?
In ieder geval, het is aannemelijk dat het Lionhead talent gewoon ergens anders bij komt te zitten of een eigen studio opstart - Als je kijkt naar wat het Bioshock talent naderhand allemaal heeft opgericht en nu in ontwikkeling heeft, zit het wat dat betreft wel goed.
Het is imo nu eerder dat goede indie titels te weinig aandacht krijgen omdat er zoveel titels in ontwikkeling zijn of uitkomen. Dat is echter wel een luxe probleem natuurlijk.
|
|
Gast (78.21.217.xxx)
op 09-03-2016 om 10:22
|
ik vind het echt spijtig , ik had wel een vermoeden toen Legends gratis ging worden dat het niet dezelfde Fable magie meer zou hebben maar de boel volledig opdoeken had ik in mijn ergste nachtmerrie niet voorzien.Dan maar in respect terugdenken aan Fable 1,2,3.Heb me met alle drie goed geamuseerd toendertijd.
|
|
Gast (89.98.133.xxx)
op 13-03-2016 om 12:32
|
ben benieuwd voor maandag nieuws. sony gaat een feesje houden waar ex devs van lionhead zijn uitgenodigd . zondat micro$oft er een woord of beslissing heeft genomen. dat bedoel ik joni. niet de aandeel houders en bedrijf , nee . de makers , die mensen die wel support van PlayStation jobs krijgt. en het is goed als ze aan andere games kunnen werken ,zonder het juk van pill en nelson. tijd dat micro$oft de sega kant op gaat , ohhh, wie had ook al weer de dreamcast gebouwd . de downfall van sega consoles.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 13-03-2016 om 12:43
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Sony gaat geen 'feestje' houden, er zijn simpelweg gesprekken met medewerkers om te kijken of ze deze een functie aan kunnen bieden. Anders gezegd: het zijn sollicitatiegesprekken. Jij doet vermoeden alsof Lionhead medewerkers allen een zak geld van Sony krijgen en de volledige vrijheid krijgen om hiermee te doen wat ze willen. Ze worden simpelweg medewerkers, net zoals ze dat onder Microsoft waren en dat nu mogelijk onder Sony worden.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 13-03-2016 om 13:03
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 89:
Heb je soms aandelen Sony of een persoonlijke ervaring met Microsoft gehad dat je ze niks positiefs toewenst? (Nee serieus, antwoord die vraag eens. Dan doe je tenminste iets nuttigers dan onzinnige retoriek spuien)
Wat Rene al zegt, het is zeker geen ''feestje'' te noemen, maar ik ben wel blij te vernemen dat het talent wat bij Lionhead zat naar alle waarschijnlijkheid niet verloren gaat.
Also: Dreamcast games worden nu nog steeds gemaakt, de hardware was meer een proto-Xbox te noemen (Veel op PC hardware gebaseerd, met volwassen SDK's). Bovendien stond de Dreamcast aan de wieg van de Sega Naomi en Sammy Atomiswave arcade hardware - Een downfall zou ik dus diens hardware niet willen noemen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|