@ Gast 90:
Ja, er is een downgrade geweest, maar lang niet zo als bijv een Watch Dogs. Daarnaast draait het spel op 1080p60. Dat is knap te noemen, net zoals dat The Division 1080p30 haalt op de consoles. Het laat zien dat de toolchains van ontwikkelaars voor consoles steeds beter worden, wat ook gelijk zijn weerslag heeft op de performance van de PC
Tevens kan je ook niet de hypersnelheid van vroeger halen, dan zouden de spelers van nu al helemaal een rolmops krijgen, gewend als ze zijn van andere shooters. Tenzij je graag alles bij het oude wilt houden, maar dan is er simpelweg Doom + Zdoom of Quake + Darkplaces

En ja, het is optioneel. Waar de meeste mensen moeite mee lijken te hebben is dat zon kill animatie net even te lang duurt. In Serious Sam 3 zaten ze ook, maar daar waren ze dusdanig ingekort dat het de gameplay niet onderbrak (en juist ondersteunde)
Let wel, Carmack is niet bij Id en het valt onder Bethesda. Dat er Snapmap op PC en consoles komt is voor de gemiddelde DOOMer al een zegen te noemen. Gezien de creatieve breinen uit de Doom Community zou het mij niet verbazen als ze zelf wat leuks in elkaar zullen knutselen
Maar ach, je houdt altijd wel wat om te klagen, niet? Ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken
@ Gast 95:
Misschien wel, maar de downgrade is nu ook weer niet zo groot dat de game spuuglelijk is. Integendeel. Het ziet er prachtig uit, en dan ook op 1080p60 op consoles. Dat is zeker een vermelding waard.
Wat betreft consoles verwacht ik eerder dat het nog wel een stukje beter kan. AC Unity liet dat destijds al zien, met de nodige performance problemen tot gevolg als gevolg van kinderziektes in de devchain. Dat gaat echt nog wel beter worden, wat zeg ik, DOOM bevestigt dat al..
Overigens - Van oorsprong een PC ontwikkelaar? Tja. Al is Doom wel onderhand op bijna elke platform onder de zon te vinden en ook Quake is niet vies van multiplatform. (Het zij officieel hetzij geport).