Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Persona 4: Arena Ultimax


Door Joni Philips op 24-08-2014 om 08:58
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Arc System Works werkt momenteel samen met uitgever Atlus aan Shin Megami Tensei Persona 4 Arena Ultimax, een opvolger voor de uiterst succesvolle vechtgame Persona 4 Arena. De personages uit Persona 3 en Persona 4 mogen dus opnieuw gaan knokken.

Persona 4 Arena was een interessante vechtgame met veel diepgang die tegelijkertijd zeer toegankelijk was voor nieuwkomers in het genre dankzij een automatisch combosysteem. Dat is een grote tegenstelling, maar Arc System Works verfijnde het systeem zodat zowel nieuwkomers als ervaren spelers een positieve ervaring konden beleven. De ervaren rotten kregen de diepgang die ze verwachtten van de studio die verantwoordelijk is voor BlazBlue en Guilty Gear, maar nieuwkomers werden evenmin afgeschrikt door lange combolijsten. Het bedrijf wist zelfs op opvallende wijze het Persona systeem uit de gelijknamige games te introduceren. Elk personage kon tijdens een gevecht zijn Persona – een summon – oproepen om te assisteren in het gevecht. Deze Persona had een eigen gezondheidsbalk en een unieke set aanvallen waardoor ze een belangrijke factor in de gevechten waren. Persona 4 Arena legde dus een stevige basis die nu wordt uitgebreid door Persona 4 Arena Ultimax.


Arc System Works heeft bijvoorbeeld het Persona systeem lichtjes aangepast. De Persona is nog steeds een extra personage met andere aanvallen en een eigen gezondheidsmeter, maar de grootte van die gezondheidsmeter is nu anders voor verschillende personages. Elke Persona had juist dezelfde gezondheidsmeter binnen Persona 4 Arena. De meter wordt nu langer voor karakters die hun Persona meer moeten gebruiken. Het aantal blokjes binnen de gezondheidsmeter van de frêle Yukiko Amagi is bijvoorbeeld opgevoerd van vier naar zes terwijl het aantal voor de bokser Akihiko Sanada is verlaagd naar twee. Akihiko's Persona mag dus maar tweemaal schade oplopen alvorens hij verdwijnt, terwijl de Persona van Yukiko maar liefst zesmaal mag worden geraakt. Zij kan haar Persona dus veel langer gebruiken dan Akihiko, maar ze zit zwaarder in de problemen als hij alsnog verslagen wordt. De tijd die bepaalt hoe lang het duurt eer de Persona opnieuw kan worden opgeroepen, is namelijk ook afhankelijk van de lengte van de meter. Hoe langer, hoe langer er moet worden gewacht. Akihiko's Persona verdwijnt dus sneller, maar hij kan ook sneller opnieuw opgeroepen worden.

Een andere nieuwigheid is het Suplex Hold System dat aanvallen sterker maakt naarmate je de aanvalsknop langer ingedrukt houdt. Afhankelijk van hoe lang je erin slaagt om de knop ingedrukt te houden zonder te worden aangevallen, zal de aanval sterker worden. Als je hem een seconde langer indrukt, is het bijvoorbeeld mogelijk dat het bereik vergroot wordt. Als je hem lang genoeg ingedrukt houdt, wordt het echter een Instant Kill die de vijand in één keer doodt. Het is echter maar de vraag hoe vaak dat zal voorkomen in gevechten. Het lijkt ons namelijk gek dat een tegenstander ons die kans zou geven. Het systeem dat je toelaat om een deel van je SP Meter op te offeren om sterkere speciale aanvallen te lanceren, keert ook terug; maar het is nu ook uitgebreid naar Super aanvallen. Als je de twee overeenkomstige knoppen indrukt, zul je 75 SP gebruiken in plaats van 50 SP in ruil voor een sterkere Super aanval. Deze verandering zal eventuele Super aanvallen nog gevaarlijker maken. Je zult dan ook hard moeten werken om hen te vermijden of tijdig te counteren.


Men heeft eveneens gewerkt aan het aantal speelbare karakters. Er waren amper dertien personages aanwezig in het origineel, maar dat is nu verhoogd met zes nieuwkomers. Het gaat om Yukari Takeba, Junpei Iori, Sho Minazuki, Rise Kujikawa, Ken Amada en Koromaru. Ken en Koromaru zullen steeds samen aan de slag gaat, wat voor een unieke combinatie zorgt. Er zijn daarnaast twee downloadable personages aangekondigd, namelijk Tohru Adachi en Marie. Deze twintigtal personages zullen ook bijna allemaal beschikken over een Shadow vorm, een speciale vorm die geschikt is voor meer ervaren spelers. In deze vorm doet een personage minder schade en is het aantal defensieve technieken beperkt. Dit wordt echter gecompenseerd door het feit dat ze sneller SP opbouwen zodat ze meer speciale en Super aanvallen kunnen uitvoeren. Ze hebben daarnaast ook toegang tot Shadow Rampage, waardoor ze tijdelijk over ongelimiteerde SP beschikken. Deze personages zijn dus zeker niet zwakker in de juiste handen.

Het automatische combosysteem is bewaard, maar het is nu gemakkelijker om de automatische combo te onderbreken om over te gaan in een eigen aanval. Je kunt bijvoorbeeld eerder onderbreken om meteen je speciale aanval te lanceren. Er zijn daarnaast nieuwe combinaties aanwezig binnen deze automatische aanvallen, zodat er meer afwisseling opduikt in de gevechten. Het systeem blijft echter beperkt, het is nog steeds alleen geschikt om de computer mee te verslaan terwijl ervaren spelers online nog steeds zullen winnen van deze automatische combo's dankzij opties als een Guard Cancel. Persona 4 Arena Ultimax zorgt duidelijk voor fikse veranderingen ten opzichte van Persona 4 Arena om de formule interessant te houden. We zijn benieuwd hoe het uitdraait. De game verschijnt eind 2014 voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Er is voorlopig nog geen Europese releasedatum aangekondigd, maar het spel belooft nu regiovrij te zijn zodat importeren uit Noord-Amerika een mogelijkheid vormt.


12:27  Nieuwe gameplayvideo FIFA 15
08:58  Afro Samurai 2: Revenge of Kuma
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shin Megami Tensei: Persona 4: Arena Ultimax
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2014
Ontwikkelaar:
Arc System Works
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media