Jarenlang werkte Nintendo's hardwareteam met twee eilandjes. Het ene eilandje maakte een nieuwe handheld en het andere eilandje een nieuwe console, het resultaat was steeds kwaliteitshardware met weinig onderlinge connecties.
Dat gaat in de toekomst echter veranderen. Nintendo CEO Satoru Iwata heeft laten weten dat de volgende console en handheld een geïntegreerde visie krijgen. Dit betekent dat de systeemsoftware van beide systemen beter op elkaar moet inspelen, waarbij het zelfs mogelijk wordt dat beide systemen hetzelfde besturingssysteem krijgen. Dit moet het bijvoorbeeld makkelijker maken om games voor beide platforms tegelijk te ontwikkelen.
Apple has a common platform called iOS. Another example is Android. Though there are various models, Android does not face software shortages because there is one common way of programming on the Android platform that works with various models. The point is, Nintendo platforms should be like those two examples.
Dit betekent niet dat ze werken aan een soort handheld-console hybride, maar eerder aan een systeem zoals Windows 8 waar tablets en computers een gelijkaardig besturingssysteem hebben. De basis voor de architectuur van beide systemen zou liggen in de architectuur van de Wii U.
|