Het ontvangen van updates werd vroeger enkel gedaan wanneer je een game opstartte, tegenwoordig is het zelfs mogelijk updates door te voeren terwijl je aan het spelen bent. Gevaar onder gamers bestond dat dit tevens halverwege je online matches zou gebeuren, maar Respawn Entertainment neemt deze zorgen voor het aankomende Titanfall weg.
Ook bij deze game kan de ontwikkelaar gedurende matches updates doorvoeren, maar spelers zullen hier geen hinder van ondervinden. Programmeur Jon Shirling geeft aan dat er geen downtime zal ontstaan, zo kwam naar voren gedurende een gesloten Alpha:
quote: “During our small Closed Alpha, we rolled out three new server builds and completely moved players from one build to the next without interrupting gameplay. Players never noticed a difference (other than some bugs went away)."
De nieuwe server builds worden doorgevoerd om gevonden problemen direct te verholpen. Ze kunnen hiermee niet iedere fout wegnemen, zo zijn er nog altijd client patches nodig, maar het is een manier om de game voortdurend up-to-date te houden.
Titanfall verschijnt op 13 maart voor de PC, Xbox One en Xbox 360, voordat het zover is zal er nog een beta plaatsvinden waarvan de precieze datum, ondanks geruchten dat dit op 14 februari zal zijn, nog onbekend is.
|