Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
07 Maart 2021 
(1) 
06 Maart 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Maart 2021 
(1) 
(13) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2021 
(9) 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
03 Maart 2021 
(30) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Maart 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(4) 
01 Maart 2021 
(4) 
(0) 
(4) 
(1) 
(5) 
(5) 
28 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
27 Februari 2021 
(8) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
26 Februari 2021 
(1) 
(2) 
(6) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(15) 
(1) 
25 Februari 2021 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Februari 2021 
(6) 
(1) 
(0) 
(2) 
(5) 
(1) 
23 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Februari 2021 
(0) 
(0) 
21 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Februari 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
19 Februari 2021 
(7) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Februari 2021 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
17 Februari 2021 
(2) 
(2) 
(2) 
(0) 
16 Februari 2021 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Maart 2021
Little Nightmares II
Werewolf: The Apocalypse – Earthblood
Gamed Gamekalender Februari 2021
Preview:

Dark Souls II


Door Rene Groen op 02-02-2014 om 08:25
Bron: Gamed

In een tijd waarin games door velen als te makkelijk worden gezien verschenen Demon’s Souls en Dark Souls. De games werden gekenmerkt door diens extreme moeilijkheidsgraad, waarbij iedere centimeter progressie reden was voor een kleinschalig feestje. Binnenkort mogen we de slingers wederom van stal halen en dus is het de hoogste tijd om vooruit te blikken naar Dark Souls II.

Over het verhaal van Dark Souls II heeft de ontwikkelaar nog maar weinig naar buiten gebracht, toch gebruiken ze het origineel duidelijk als inspiratiebron. Dit betekent dat we het verhaal indirect verteld krijgen en zich openbaart naarmate de game vordert. Ze doen dit middels een uiteenzetting via gameplay en gesprekken met de karakters die je ontmoet in plaats van cutscenes en langdurige dialogen. Het startpunt van het verhaal werd al wel vrijgegeven; de speler zal vervloekt worden door een duistere ring en je doel is om hier een genezing voor te vinden. Of namen als Frodo en Smeagol ook voorbij zullen komen laat From Software nog maar even in het midden.


Net als bij het origineel kun je beide handen gebruiken, bijvoorbeeld om tegelijkertijd een zwaard en een schild mee te dragen, maar er ligt nu een grote nadruk op het zogeheten dual wielden. In het origineel kon je weliswaar in beide handen een wapen dragen, maar kon je niet effectief met beiden een gevecht aan gaan. Met name de acties met je linkerhand waren zeer gelimiteerd, maar met een nieuwe dual wield stance behoort dit tot het verleden. Het voordeel hiervan is dat je een aanvalsbonus krijgt in deze stance, het nadeel is echter dat je geen aanvallen kunt blokkeren. Deze mechaniek gaat gaat verder dan de melee wapens, zo kun je ook een schild met twee handen hanteren. Deze optie zorgt niet alleen voor een defensief voordeel, je kunt het ook offensief gebruiken. Als laatste mag ook de kruisboog niet onbeschreven blijven, door deze met twee handen te hanteren kun je nu manueel richten, daar waar dit voorheen nog onmogelijk was. Voorzichtigheid blijft in iedere situatie hoe dan ook geboden, vijanden kunnen zich namelijk dood voor doen komen om hierna onverbiddelijk toe te slaan.

Het levellen van je karakter gebeurt nog altijd middels het vergaren van zielen, welke ook nu als valuta dienen waarmee je tevens items kunt kopen. Naast het verhogen van statistieken als kracht, uithoudingsvermogen en verdedigen kun je nu ook specifieke type magie levellen om zo meer diverse karakters te creëren. Een andere aanpassing zien we bij het phantom systeem. In basis werkt het nog steeds hetzelfde, zo kan een vriend je game binnen stappen om daar als phantom te verschijnen. Nieuw is dat het aantal ingezette zeepstenen bepaalt hoe lang je in diens wereld rond mag lopen. Deze tijd zal nog verder teruglopen wanneer je een vijand vermoord terwijl tegelijkertijd het gevaar bestaat dat hij het op jou voorzien heeft.

Andere aanpassingen in de game zijn, mede door de positieve geluiden van diens voorganger, minimalistisch gehouden. Wel is gekozen om deze opvolger iets gebruiksvriendelijker te maken. Hoewel dit klinkt als een knieval naar de casual gamer hoeven we dit gelukkig niet als zodanig te zien. Een voorbeeld zijn de kampvuren waar we niet alleen onze progressie op kunnen slaan, maar die tevens dienen als warppunten. Het is hierdoor minder tijdrovend om je door de wereld te verplaatsen. Een ander voorbeeld is dat we bij het starten van de game eerst onze statistieken invullen en hier een klasse aan wordt gekoppeld die passend is voor je gekozen speelstijl.


Hoewel de opzet van het spel grotendeels gelijk blijft, je overlevingsdrift zal wederom geprikkeld worden, hoeven we dit gelukkig niet te zeggen over de graphics. Of laat me dat specificeren: gelukkig hoeven we dit niet te zeggen voor de PC graphics. PC gamers werden met Dark Souls in hun gezicht gespuugd, deze versie werd namelijk overgezet van de console uitgaven. From Software bewandelt voor deze opvolger het omgekeerde pad, zo ontwikkelen ze het spel voor de PC en worden van hieruit de PlayStation 3 en Xbox 360 uitgaven benadert. Het resultaat moet zich overigens ook uiten in deze laatstgenoemde versies, zo mogen we onder andere uit zien naar verbeterde lichteffecten. Waar we vooralsnog niet naar uit hoeven te zien is downloadable content, er is ons een namelijk een volledige titel beloofd waarbij de ontwikkelaar er nog niet aan denkt om toevoegingen te doen. Tegelijkertijd weten we echter dat niets zo veranderlijk is als de uitspraak van een ontwikkelaar. Omcirkel de datum 14 maart in ieder geval maar met een dikke stift in je agenda (de PC versie volgt later in deze maand), het is namelijk de dag dat frustratie en vreugde wederom hand in hand zullen gaan.


08:27  Packshot Sunday - Deel 116
08:23  Contrast met meer dan één miljoen downloads
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (145.129.237.xxx) op 02-02-2014 om 10:38
Ziet er mooi uit, één van de weinige titels waar ik de afgelopen jaren naar uit keek (maar ik ben wel wat verwend geraakt door PS+ moet ik eerlijk toegeven *D )

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dark Souls II
Type:
Game
Releasedatum:
14-03-2014
Ontwikkelaar:
From Software
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media