Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Hands-On:

UFC: Ultimate Fighting Championship


Door Joni Philips op 12-10-2013 om 10:30
Bron: Gamed

Jaarlijks domineren Activision-Blizzard en Electronic Arts de Gamescom dankzij hun populaire games als Call of Duty en FIFA, waarvoor ze gigantische stands bouwen. Ook achter de schermen domineren beide giganten waarbij ze samen één grote hal in twee delen om pers te ontvangen. Afgelopen Gamescom had ik de kans om langs te gaan bij Electronic Arts.

Hoewel deze privé-hal volloopt met belangrijke werknemers van Electronic Arts – waaronder Peter Moore – vertonen de bezoekers achter de schermen grote gelijkenissen met de bezoekers van EA's publieke stand. Bij de zaaltjes waarin FIFA 14, Need for Speed: Rivals, Battlefield 4 en TitanFall worden voorgesteld is het lang aanschuiven; maar bij andere zaaltjes staat geen hond. De games die daar getoond worden, zijn echter niet minder interessant wat meteen duidelijk wordt wanneer ik bij Brian Hayes beland. De Amerikaan die voor EA Vancouver werkt, is het perfecte symbool voor de game waaraan hij werkt: UFC: Ultimate Fighting Championship. De man met de gigantische spierbundels lijkt zo weggelopen uit het Ultimate Fighting Championship, maar hij is zeker niet zo agressief als de virtuele mannen die hij ons vandaag toont. Ondanks het feit dat er in mijn sessie maar twee bezoekers zijn – ik word vergezeld door een enthousiaste UFC-fan uit het Midden-Oosten die hoopt op een gelokaliseerde versie van UFC – presenteert hij zijn game met vol enthousiasme.


De man heeft dan ook reden om enthousiast te zijn. Hij mocht namelijk nog nooit naar Gamescom komen om een game te tonen. EA Vancouver maakt al jaren games, maar hun titels als Fight Night en EA Sports MMA verschijnen meestal in de lente waardoor de Gamescom te vroeg komt. Hun titels zijn simpelweg nog niet goed genoeg om te tonen. Dit jaar zijn ze echter al zeer ver en daarom wilden ze met veel plezier de pre-alpha versie van hun game tonen. Pre-alpha is hierbij geen modewoordje om te zeggen dat er nog bugs zijn: de demo die ik mag spelen bevat simpelweg twee vechters die elkaar kunnen schoppen en slaan en verschillende combo’s uitvoeren. Concepten als een stamina-meter, grapples, grondgevechten, een correcte winnaar aanduiden of rondes waren niet aanwezig. Zelfs de besturing is nog niet definitief gekozen. Momenteel gebruik je de vier faceknoppen van de DualShock 4 om rechter- en linkerhand en -voet te besturen, maar dat kan nog veranderen.

EA Vancouver wilde in de eerste plaats tonen dat hun ‘Feel The Fight’-statement echt vertaald wordt in de gameplay, en daarover liegen ze absoluut niet! ‘Feel the Fight,’ een term die Brian continu gebruikt in zijn presentaties en moet ervoor zorgen dat gevechten veel beter in beeld komen. In hun PlayStation 3 en Xbox 360 games besteedde EA Vancouver veel aandacht aan realisme, maar door beperkte kracht konden ze dit nooit ver doordrijven: gezichten bleven doods, spieren reageerden niet echt op inspanning en vechters leken door de ring te zweven. Het zijn drie punten die ze wilden aanpakken nu ze meer kracht tot hun beschikking hadden. Ze lijken hierin ook echt geslaagd. UFC-vechters lijken nu echt te steunen op de vloer, gezichten worden beïnvloed door de inspanning en spieren spannen zich samen bij elke beweging. Om het effect echt te tonen, toonden ze ook een vergelijking op hun huidige engine met ‘Feel the Fight’ aan en uit waarbij het verschil gigantisch is.


Ondanks het feit dat mijn tegenstander een ontwikkelaar was, kon ik wel elke match winnen, wat me zeer enthousiast maakte. Het feit dat speler 1 voorlopig automatisch wint en ik hierdoor niet kon verliezen, negeer ik met plezier. De man in kwestie – de stoere Duke – geloofde echter dat ik ook zonder die bug zou winnen, niet zo verbazend aangezien hij ook tussendoor de fijne punten van de game aantoonde. Zo toont hij mij ook ik dat de kooi kan gebruiken om mijn aanval te lanceren wat zeer spectaculair is. Hij besteedt ook veel aandacht aan het combo-systeem dat ervoor zorgt dat mijn aanvallen vlot gelinkt worden en aan de modifiers die ik kan doen aan mijn aanvallen met de schouderknoppen. Op deze manier kan ik bijvoorbeeld een ander accent leggen in een schop en een trap in het gezicht geven in plaats van op het been. Al mijn acties werken hierbij vlot en de besturing is zonder twijfel responsief, zelfs al is hij niet definitief.

EA Vancouver heeft dus nog veel werk, maar het is duidelijk dat ze goed op weg zijn. Deze eenvoudige demo op de ontwikkelomgeving toont alvast dat UFC-fans niet teleurgesteld moeten zijn dat Electronic Arts de licentie heeft overgenomen van THQ. Of de nieuwste UFC-game een topper wordt, zullen we in de lente van 2014 ontdekken wanneer onze UFC-expert de game onder handen neemt.


10:30  Atomic Ninjas
10:28  Disney Infinity met Woody gameplay
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 13-10-2013 om 11:20 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ben zeer benieuwd, vond de UFC Undisputed titels al zeer sterk en hoop dat EA er ook wat moois van kan maken.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
EA Sports UFC
Type:
Game
Releasedatum:
17-06-2014
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:






Meer media