Mario Kart is een succesvolle serie waar we voorlopig het einde nog niet van gezien hebben. Ook de Nintendo DS krijgt zijn eigen Mario Kart versie en daar is wat meer informatie over naar buiten gebracht.
De game moet op 25 november uitkomen; anderhalve week na de Amerikaanse release maar wel anderhalve week voor de Japanse release. De volgende informatie werd vandaag vrijgegeven:
- De NDS versie van Mario Kart grijpt meer terug naar de GBA versie in plaats van de Gamecube variant. Qua controls is de game het beste vergelijkbaar met Mario Kart 64, waarbij ze het gebruik van de D-pad zo goed mogelijk wilde evenaren als analoge stick.
- Karts kunnen verschillen in onderdelen als besturing, drifts, gewicht van de bestuurder en de unieke mogelijkheden van de kart om speciale items te bemachtigen. Op dit moment verkeerd Nintendo in het proces van finetunen om een gebalanceerde game af te leveren. Als voorbeeld hiervan wordt genoemd dat wanneer je een zware kart / karakter combinatie hebt, het maken van bochten makkelijker is maar je er wel sloom uit kan komen. Ook kan een kart welke betere items heeft langzamer zijn in zijn top snelheid. Het is dus zaak om de juiste combinaties te maken om zo snel mogelijk over de courses te racen.
- Voor een race kun je kijken naar je drift parameter. Wanneer deze laag is kan het enige tijd durven voordat je kart hersteld is na een bocht, wat onderstuur makkelijker maakt. In vorige games werd een drift aangegeven door een andere rookkleur, in deze game wordt het aangegeven door sterren en vlammen vanonder je banden.
Om de snelste tijd neer te zetten zul je ook gebruik moeten maken van de driftstream van je tegenstanders.
- Op online gebied is het mogelijk om je eigen 32x32 decal te maken en deze aan je tegenstanders te laten zien.
- Het is mogelijk om een friends list samen te stemmen tot 60 personen. Wanneer je tegen iemand een match speelt (door middel van WiFi) zal deze automatisch aan deze lijst worden toegevoegd.
- Multiplayer bevat modes als classic mode, time attack en balloon battle. In deze laatste heeft iedere kart een vijftal balonnen, de rest behoeft geen uitleg. Nieuw is de "Atsumete Shine"-mode, oftewel; collect shine. In deze mode dien je zoveel mogelijk Shines (van Mario Sunshine, je weet toch ...) te verzamelen. Je kunt ze echter ook bij je tegenstander reduceren door hem te raken.
- Mario Kart DS is niet enkel een multiplayer game. In singleplayer mode is een Mission Run mode toegevoegd. Hierbij krijg je een kart toegewezen en doen je bepaalde opdrachten te voldoen op de baan. Zo moet je bijvoorbeeld een bepaald parcourd binnen lijnen rijden of krabben uitschakelen door middel van items. Dit alles gaat uiteraard onder de nodige tijdsdruk, maar door het succesvol uitvoeren van de opdrachten kan je weer nieuwe karts winnen. Je doet het dus niet voor niets.
- Enkele banen zijn Puku Puku Beach (gevuld met krabben welke je laten spinnen als je er tegenaan rijdt), Luigi's Mansion, Eight Cross Circuit (in de vorm van het cijfer acht) en Yoshi Falls (een baan die zo ontworpen is dat je er makkelijk vanaf valt)
Genoeg vernieuwingen dus om ook dit deel weer interessant te maken voor het publiek.
|