Eergisteren konden we jullie vele nieuwe details delen van de aankomende Tomb Raider reboot, afkomstig uit een Spaans magazine. Het is echter niet het enige blad dat aandacht gaf aan de game.
Vanuti andere magazines leren we onder andere waar we Tomb Raider mee kunnen vergelijken en op welke manier dit is:
- De physics van Half Life 2 - Het gebruik van zwaartekracht of de stromingen van het water kennen we al uit de originele Tomb Raider titels, nu zal het ook in combinatie met boksen en tonnen gebruikt moeten worden.
- De atmosfeer van Uncharted - De monologen van Nathan zullen weliswaar gelimiteerder zijn dan bij Lara, wel moet ze een zelfde soort extreme situaties overwinnen.
- De visie van Assassin's Creed - Ezio's Eagle Sight stelt hem in staat objecten te onderscheiden in een andere kleur, Lara heeft een soortgelijk systeem middels haar Survival Instinct. (Meer hierover werd eerder gepost - Red.)
- Een zelfde verhaalsoort als Batman Begins - In deze film zagen we hoe lastig het voor Bruce Wayne was om Batman te worden. Het is het verhaal van een held die ook Lara zal ondergaan.
- Het lijden zoals in 127 Hours - In deze film gaat het hoofdkarakter ver met het pijnigen van zijn lichaam om te overleven. De bekendste scene van deze film inspireerde Crystal Dynamics om de weerstand van Lara tot het uiterste te stuwen.
- Het mysterie van de TV-serie Lost - Een vergaan schip? Een afgelegen eiland vol mysteriën? Het is een zelfde soort plot als bij deze Tomb Raider.
Naast de bovenstaande vergelijkingen leren we van het Franse blad Consoles nog het volgende:
- Het avontuur is verdeeld in een drietal grote episodes. Ieder van deze episodes staat voor een transformatie van Lara in een avonturier: overleven, redden, ontsnappen.
- De transitie tussen filmpjes en de game zelf zal vrijwel onzichtbaar zijn, deze moeten naadloos in elkaar over lopen.
- Het verdriet van Lara zal geaccentueerd worden door effecten als camerashots in close-up en blur.
- Lara zal veranderen naarmate de game vordert. Ze start als een jonge, onervaren vrouw en uiteindelijk zal ze eindigen als avonturier. Deze verandering zien we tevens in de attributen die ze met zich meedraagt, waarbij de dubbele pistolen volgens het magazine wederom hun opwachting maken.
- Survival Instinct, waar eerder al naar verwezen werd, kan enkel geactiveerd worden wanneer ze stil staat.
- Er zullen vele manieren zijn om puzzels op te lossen, soms zul je dan ook meerdere pogingen moeten doen om deze te behalen, met dank aan de physics.
- Gedurende het spel kom je beelden van Buddha tegen. Diens exacte rol is niet bekend, echter lijkt het om savepunten te gaan.
- Enkele elementen in de wereld zullen instorten wanneer Lara hier te lang op blijft staan.
|