Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Crytek doet suggestie voor nieuwe consoles


Door Rene Groen op 18-04-2011 om 16:23
Bron: Digital Foundry

Ontwikkelaar Crytek bracht volgens velen de mooiste shooter voor consoles naar buiten met Crysis 2. De ontwikkelaar is enerzijds blij met dit resultaat, anderzijds zien ze echter veel ruimte voor verbetering.

Tiago Sousa, één van de grote namen die bij de studio verantwoordelijk is voor de graphics, laat weten dat de consoleversies van Crytek 2 tevens hebben gezorgd voor een betere PC versie. Dit komt door het grotere budget dat ze te besteden hadden, waardoor ze terug kunnen kijken op een succesvol eindresultaat.

Ondanks hun eerste succesvolle console game ziet Sousa toch voldoende verbeteringen op dit gebied. Het gaat hierbij echter niet om verbeteringen op de huidige consoles, maar vooral op de nieuwe consoles. Ontwikkelaar Crytek ziet namelijk graag dat het geheugen flink opgeschroefd zal worden, op dit moment is deze namelijk veel te laag. Ze denken hierbij zelf aan acht gigabyte, maar liefst zestien zoveel keer als de Xbox 360 en PlayStation 3 nu hebben.


16:36  'Anonymous protest haalde weinig uit'
16:02  TES V: Skyrim toont nieuwe beelden
 Reacties (12)
 Pagina: 1
spitfiresoul op 18-04-2011 om 16:38 [Niv: 57 / Exp: 2854]
en toch is het mogelijk zo mooie grafische games neer te zetten op een console met "maar" 512mb ram.

punt is een pc met 8gb geheugen is gewoon een reden voor de programmeurs om lui te zijn. dan moeten ze gewoon niet zoveel managen.

512 is mss wat laag maar 8 gig in een console is niet nodig en zal dan ook zelden efficiënt gebruikt worden. het is een feit dat geheugenmanagement in de toekomst overbodig zal worden in termen van programmeren maar dat is nu nog niet en zolang dat niet zo is is het niet nodig monsterram in console's te gaan stoppen. dat maakt ze ook veel duurder.

als je een console met 8gig ram wilt zonder andere extreme bottlenecks erin te bouwen zal dit je vandaag al zeker iets van een 1500€ kosten als je gaat vergelijken met de prijs van laptops vandaag.

verwacht dat de volgende gen iets van een 2 a 3gig max zal hebben. mijn logica hiervoor.

toen men over de ps3 beginnen nadenken is was de standaardram in een goedkope laptop/pc( 500-700€) ongeveer 512mb( ik spreek wel toen men aan de ontwikkelingsplannen begonnen is. niet toen men hem begon te produceren of toen ie gelanceerd was) sony beweert nu dat ze nog niet bezig zijn aan een ps4 dus als ze vandaag zouden beginnen en we kijken naar de standaard zit deze tussen 2 a 3 gig. dus wss 2 gig aangezien veel mensen zaten te zannikken over de dure prijs van de ps3 dus zullen ze nu wel kosten willen drukken dus lager specs kiezen.

still 2gig ram kan mooie dingen als de rest van de hardware up to date is.

Gewijzigd door spitfiresoul op 18-04-2011 om 16:42

Gast (62.238.182.xxx) op 18-04-2011 om 17:22
''consoleversies van Crytek 2''
Crysis 2 ?

En wat de gast boven mij zegt. Ze worden steeds luier. Ze willen in een zo kort mogelijke tijd een game uitbrengen.
Neem gewoon de tijd om een game goed uit te werken

Crysis 2 was trouwens een erg goede game vond ik zelf

Gast (84.81.94.xxx) op 18-04-2011 om 18:13
meer geheugen biedt de developers veel meer ruimte. als de nieuwe console maar 2 a 3 gig hebben zal het gewoon zonde zijn van de investering van de platform houder.
en het gaat echt niet alleen om graphics maar ook om kunstmatige intelligentie.
ik wordt er bij sommige games aan dood geërgerd dat een auto verdwijnt als ik een hoek omga en hem niet meer zie wanneer de auto verdwijnt dit heeft te maken met het gebrek aan geheugen.
de hardware is net zo een belangrijke factor als de ontwikkelaar die er mee programmeert om een succes game uit te brengen.

Gast (195.240.188.xxx) op 18-04-2011 om 18:23
Ik denk eerder aan 2 tot maximaal 4 GB voor de volgende gen, maar wie weet. Ligt er ook aan welk type wordt gebruikt en hoe snel deze is.

Robert op 18-04-2011 om 18:26 [Niv: 206 / Exp: 10294]
"Tiago Sousa, één van de grote namen die bij de studio verantwoordelijk is voor de graphics, laat weten dat de consoleversies van Crytek 2 tevens hebben gezorgd voor een betere PC versie"

Haha, nee.

Gast (81.207.111.xxx) op 18-04-2011 om 18:37
Geheugen is relatief goedkoop dus waarom niet er wat extra instoppen. 8gig lijkt misschien wat veel maar ontwikkelkosten worden ook steeds hoger. Als ontwikkelaars zo meer 'ruimte' krijgen kan het misschien ook wat sneller en dus goedkoper.

Gast (81.207.111.xxx) op 18-04-2011 om 18:41
Destijds was het trouwens toch ook epic die tegen MS zei dat 256mb echt te weinig was om hun unreal engine ( voor gears of wars o.a. ) goed te laten draaien op de 360. Mede dankzij hun is Microsoft overstag gegaan om er toch 512mb in te doen.

Hopelijk geeft dus ook epic zo'n 'advies' zodat sony en MS ernaar luisteren.

Gast (86.83.92.xxx) op 18-04-2011 om 20:00
Nah, de cpu en andere onderdelen zijn er nog niet klaar voor of moeten nog uitgevonden worden

spitfiresoul op 18-04-2011 om 22:38 [Niv: 57 / Exp: 2854]
geheugen is mss vrij goedkoop maar dat is ook deels een illusie.

en computer is een geheel en is maar zo goed als zijn zwakste onderdeel( een bottleneck dus) ze kunnen er 8 gig ram in steken. ik heb onlangs zelf laptop gezien waar 16 of 32 gig ram in zat maar als je er zoveel geheugen instopt doet het niets uit als je grafische kaart ofzo er te zwak voor is. oke 512 is weinig. toen niet echt nu belachelijk weinig maar het was voldoende.

volgende gen 4gig lijkt me ook nog doenbaar maar 8 gig niet echt nodig en als ze er zoveel ram in steken komen ze volgende gen dan af: jah het grafische geheugen mag toch wel wat meer, etc, etc.

iedere dombo kan bij wijze van spreken een computer in elkaar steken en er 8 gig ram in steken en bij wijze van spreken er dan een 64mb grafische kaart inproppen om kosten te drukken. als je dan een advertentie maakt: pc, 8gig ram, 750€ zou je hem nog verkocht krijgen want de meeste mensen kijken enkel naar ram geheugen wat dus voor een groot deel foute redenering is.

dat is het equivalent van een tweedehands auto kopen op basis van een verkooppraat in de trend van:
hij doet 1km per liter, de motor oververhit iedere 500 meter en al de electronica doet het niet meer maar de motor heeft wel nog 250pk.

Boogieboyz op 18-04-2011 om 22:57 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Nogmaals, 512mb wat nu in de consoles zit (toch?), is mss niet veel voor een pc maar voor een console is het reteveel. Dus wat lult 'ie crytek gast nou? 16x keer meer lol. Ofcourse, als dat zou gebeuren mij hoor je niet klagen. Ondanks wat ik net zei heb ik ook zoiets van, 512? Waarom niet meer?

Gast (62.195.130.xxx) op 18-04-2011 om 23:23
Even @ de personen die vinden dat 8 gig teveel zou zijn zou ik toch echt willen weten of je ook aan de toekomst denkt. dat je je momenteel niet in kan beelden waarom 8 gig mooi zou zijn omdat je zelf vind dat 4 bijvoorbeeld meer dan genoeg is maakt niet dat je gelijk hebt.

Bill Gates maakte ook ooit eens zo'n behoorlijke vergissing met een uitspraak met volgens mij 640K is enough for anyone...toch zou je er windows 98 bijvoorbeeld niet op kunnen draaien. Nou wil ik niet zeggen dat het niet allemaal efficienter kan maar wil je dat de next gen een grotere stap vooruit maakt moet je toch de grens verleggen zo ver als je kan. RAM zou je niet op moeten besparen zeker omdat de besturingsystemen op de consoles er toch ook weer het nodige van zullen gaan gebruiken.Denk bijvoorbeeld aan hoe sloom de 360 dashboard is als je het oproept midden in een game etc.

Er kunnen veel dingen beter van worden en imo betaal ik liever wat meer dan vast te moeten blijven zitten aan games waarbij lijken constant verdwijnen of dat je in een gta game zit en je acties weg gewist zijn zodra je wat straten verder bent en terug komt. Imo kan RAM mischien wel ervoor zorgen dat we door de volgende generatie wat meer immersie krijgen in onze ervaringen.

Ik bedoel denk aan gevolgen in bijvoorbeeld een rpg als mass effect alleen dan zonder dat het in de regels van de game zit. Een straat die je kapot hebt geschoten en je er weken erna terug komt en er nog steeds schade zichtbaar is. Soort van Red Faction guerilla alleen dan meer in het algemeen. Dat je gewend raakt aan zulke ervaringen de processoren kunnen de destructie aan.De graphics cards kunnen alles er heel gelikt uit laten zien. Maar ik wil ervaringen die naklinken in de gamewerelden daar zou imo de focus wat meer op moeten liggen. daar zou 8 GB aan RAM geheugen toch best wat mee moeten kunnen helpen.

Gast (94.212.135.xxx) op 19-04-2011 om 00:01
Met andere woorden: Eigenlijk willen ze gewoon voor de PC blijven ontwikkelen...

En Crysis 2 vond ik helemaal niet zo goed.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.