en toch is het mogelijk zo mooie grafische games neer te zetten op een console met "maar" 512mb ram.
punt is een pc met 8gb geheugen is gewoon een reden voor de programmeurs om lui te zijn. dan moeten ze gewoon niet zoveel managen.
512 is mss wat laag maar 8 gig in een console is niet nodig en zal dan ook zelden efficiënt gebruikt worden. het is een feit dat geheugenmanagement in de toekomst overbodig zal worden in termen van programmeren maar dat is nu nog niet en zolang dat niet zo is is het niet nodig monsterram in console's te gaan stoppen. dat maakt ze ook veel duurder.
als je een console met 8gig ram wilt zonder andere extreme bottlenecks erin te bouwen zal dit je vandaag al zeker iets van een 1500€ kosten als je gaat vergelijken met de prijs van laptops vandaag.
verwacht dat de volgende gen iets van een 2 a 3gig max zal hebben. mijn logica hiervoor.
toen men over de ps3 beginnen nadenken is was de standaardram in een goedkope laptop/pc( 500-700€) ongeveer 512mb( ik spreek wel toen men aan de ontwikkelingsplannen begonnen is. niet toen men hem begon te produceren of toen ie gelanceerd was) sony beweert nu dat ze nog niet bezig zijn aan een ps4 dus als ze vandaag zouden beginnen en we kijken naar de standaard zit deze tussen 2 a 3 gig. dus wss 2 gig aangezien veel mensen zaten te zannikken over de dure prijs van de ps3 dus zullen ze nu wel kosten willen drukken dus lager specs kiezen.
still 2gig ram kan mooie dingen als de rest van de hardware up to date is.
Gewijzigd door spitfiresoul op 18-04-2011 om 16:42