Hoewel The Last Guardian een pareltje in wording lijkt kunnen we deze titel pas eind dit jaar aan de tand voelen. Gelukkig is er echter nog het PlayStation Magazine 3 die nieuwe details van de game heeft.
De informatie komt uit de laatste uitgave en leert ons het volgende:
- De ontwikkelaar heeft technische hulp gevraagd aan meerdere in-house studios van Sony voor een optimaal eindresultaat.
- The Last Guardian is te vergelijken met Ico, echter is deze nieuwe titel minder beperkt. Tevens zullen er ook minder vechtmomenten zijn.
- De muziek die in de game gebruikt zal worden is niet te vergelijken met die uit de trailer, dit was enkel een testtrack.
- De AI van Torico richt zich op de stemmingen en reacties uit de omgeving.
- Basis van de game is de relatie tot het kind bij bijvoorbeeld puzzels en het ontdekken van de vesting.
- Zaken als de veren van Torico, de vlinders en stofdeeltjes; alles is in real time gemaakt waarbij vele animaties met de hand zijn getekend.
- Ueda ziet zijn werk niet als artistiek. Wil hij hier echter in door wil gaan dan kan hij veel dieper, echter is het lastig om de balans in plezier enerzijds, en levensvatbaarheid anderzijds te vinden.
- Onbekend is nog wie The Last Guardian is: gaat het om Torico of om de jongen? Het is een vraag waar we zelf achter zullen moeten komen.
- Ueda verzekert dat de titel aan het einde van het jaar in ieder geval in Japan uit is. Tegelijkertijd geeft hij aan hij geen dingen wil overhaasten.
- De puzzels moeten niet te moeilijk worden, echter wil hij wel een bepaalde mate van uitdaging. Om dit te bewerkstelligen zijn ze constant aan het beta-testen om zo de juiste balans in de moeilijkheidsgraad van de puzzels te vinden.
- Door de verbeterde techniek van de PlayStation 3 (in vergelijking met de PlayStation 2) kan Ueda nu dingen doen die voorheen niet mogelijk maken.
|