"@Stupid want zo kan ik je wel noemen... WRPG's zijn tenminste niet zo linear en heb je een shitload aan quests te doen, Oblivion anyone? Ik ben die puberale verhalen zat en die disco ballen gekleurde idioten."
Morrowind hakt Oblivion én Fallout 3 in de pan. Maar die zul jij wel niet gespeeld hebben.
Fallout: New Vegas is de enige degelijke game die uit bethesda kwam sinds Morrowind en die werd gemaakt door Obsidian zelf.
En ook WRPGs kunnen lineair zijn, nog nooit een Bioware-game gespeeld? Die spellen zijn ook lineair. "Oh maar je kunt keuzes maken in de verhaallijn". Dat is waar, maar er zijn geen consequenties aan je acties, dus het is allemaal maar een illusie. Dit in tegenstelling tot "The Witcher", daar hebben mijn keuzes tenminste invloed op de verhaallijn. Kan ik niet zeggen van Bioware, die op dat vlak hopeloos achterloopt.
Precies weinig tot geen kennis over het genre, zou me niet verbazen als je pas deze generatie begonnen met WRPGs. Ik zit al veel langer in het wereldje en ik kan je vertellen dat de WRPGs van tegenwoordig niet veel waard zijn tegenover die van vroeger.
Er is nog steeds genoeg plezier te beleven in beide genres, maar in de mainstream zal je het niet moeten zoeken. WPRGs zijn even erg in fout als JRPGs maar dat zien de meeste console-spelers niet.
Beste tijden voor JRPGs was waarschijnlijk tijdens de SNES en PS1-jaren. WRPGs, ongeveer tussen 1995-2003.
Ach, maar ik zal wel "stupid" zijn.
Gewijzigd door Deep_But_Stupid op 14-01-2011 om 17:35