Nieuws: En de VGA winnaars zijn ...
Door Rene Groen op 12-12-2010 om 09:00
|
Bron: VG247
|
Hoewel de VGA's vooral leken te draaien om aankondigingen en het tonen van nieuwe beelden draait het in zijn puurste vorm natuurlijk nog altijd om de uitreiking van awards.
In vele categorieën waren er prijzen te vergeven, maar één van de mooiste prijzen is natuurlijk die van Game Of The Year. Deze eer is dit keer weggelegd voor een terugkerende franchise, tot beste game van het jaar is namelijk Red Dead Redemption gekozen.
Andere prijzen gingen naar BioWare voor de beste studio, Red Dead Redemption: Undead Nightmare voor beste downloadable content, Limbo voor beste onafhankelijke game en Portal 2 voor de game waar we het meeste naar uit kijken.
Het volledige overzicht is hiermee als volgt:
Studio of the Year
* BioWare
Best Wii Game
* Super Mario Galaxy 2
Best Xbox 360 Game
* Mass Effect 2
Best PS3 Game
* God of War III
Best PC Game
* StarCraft II: Wings of Liberty
Best Handheld Game
* God of War: Ghost of Sparta
Best Shooter
* Call of Duty: Black Ops
Best Action-Adventure Game
* Assassin’s Creed: Brotherhood
Best RPG
* Mass Effect 2
Best Multiplayer Game
* Halo: Reach
Best Individual Sports Game
* Tiger Woods PGA Tour 11
Best Team Sports Game
* NBA 2K11
Best Driving Game
* Need For Speed: Hot Pursuit
Best Music Game
* Rock Band 3
Best Soundtrack
* DJ Hero 2
Best Song in a Game
* Far Away by José González
Best Original Score
* Red Dead Redemption
Best Graphics
* God of War III
Best Adapted Video Game
* Scott Pilgrim vs. The World: The Game
Best Performance by a Human Male
* Neil Patrick Harris as Peter Parker/Amazing Spider-Man
Best Performance by a Human Female
* Tricia Helfer as Sarah Kerrigan
Best Downloadable Game
* Costume Quest
Best DLC
* Red Dead Redemption – Undead Nightmare
Best Independent Game
* Limbo
Most Anticipated Game
* Portal 2
Game of the Year
* Red Dead Redemption
|
|
|
|
09:01 Deadliest Warrior: The Game DLC in beeld
08:54 Forza Motorsport 4 in nieuwe beelden
|
Reacties (51) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
00fabian7
op 12-12-2010 om 16:35
[Niv: 38 / Exp: 1914]
|
Kenobixios, met jou kan ik praten
|
|
Gast (81.242.222.xxx)
op 12-12-2010 om 16:59
|
met assassins creed helemaal mee eens egte top spel
ma black op :?
|
|
sotarK
op 12-12-2010 om 17:07
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Dus Black Ops is beter dan Halo Reach?
Volgens de VGA althans.
|
|
Angel666
op 12-12-2010 om 17:58
[Niv: 59 / Exp: 2969]
|
best studio,rpg en mp ben ik het helemaal mee eens, beste shooter totaal niet maarja ik zou zo snel niet echt een anderen kunne bedenken.
|
|
Deep_But_Stupid
op 12-12-2010 om 17:58
[Niv: 28 / Exp: 1419]
|
Nee, ME2 is geen RPG. Het is meer een cover-shooter zoals Gears of War en GRAW met enorm veel dialogen.
Enkel het interactie-gedeelte zit een beetje goed in mekaar (maar ook niet al te schitterend). Levelen, items, economie, exploratie enzo zijn allemaal echt slecht uitgewerkt, bijna afwezig zelfs.
Zelda is nog meer RPG dan Mass Effect 2.
|
|
Gast (94.227.12.xxx)
op 12-12-2010 om 18:21
|
Ben niet akkoord met GOTY, had naar mijn mening Mass Effect 2 moeten zijn, RDR kon me echt niet boeien, heb het na een 5 tal uren terug verkocht.
|
|
Joraaaan
op 12-12-2010 om 18:59
[Niv: 11 / Exp: 560]
|
Misschien was dat het probleem.
|
|
00fabian7
op 12-12-2010 om 19:57
[Niv: 38 / Exp: 1914]
|
RPG's draaien om character-development, en ME2 zit toch echt bomvol daarmee, hell, het hele verhaal gaat daarover.
Om het geen RPG te noemen is in mijn opinie bullshit, maarja, meningen verschillen nu eenmaal.
|
|
Gast (77.163.247.xxx)
op 12-12-2010 om 19:58
|
En waar is Picross 3D?
|
|
Deep_But_Stupid
op 12-12-2010 om 20:16
[Niv: 28 / Exp: 1419]
|
"RPG's draaien om character-development, en ME2 zit toch echt bomvol daarmee, hell, het hele verhaal gaat daarover."
Dat is absoluut niet waar. karakterontwikkeling komt voor in ieder spel die aandacht schenkt aan zijn narratief gedeelte. Metal Gear Solid of Heavy Rain kennen ook karakterontwikkeling en dat zijn geen RPGs.
En ja, ME2 kent karakterontwikkeling, maar het is compleet irrelevant voor de verhaallijn. Je moet gewoon hun probleempjes oplossen, anders kunnen ze de laatste missie niet aan! Boehoe!
|
|
AceD
op 12-12-2010 om 20:50
[Niv: 22 / Exp: 1081]
|
Jammer dat ik de GOTY niet eens heb gespeeld.. Komt omdat ik t een beetje GTA met een cowboyhoed vind..
@ deathtanz, idd BFBC2, waar is die ??? Zeker beste shooter van het jaar. Halo Reach terecht beste MP.
En ik heb nog nooit van studio bioware gehoord... ?
Volgend jaar hopelijk Gears 3 GOTY
Gewijzigd door AceD op 12-12-2010 om 20:50
|
|
Cain
op 12-12-2010 om 20:57
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
"En ja, ME2 kent karakterontwikkeling, maar het is compleet irrelevant voor de verhaallijn. Je moet gewoon hun probleempjes oplossen, anders kunnen ze de laatste missie niet aan! Boehoe!"
In 1 comment je kritiek uiten en ontkrachten. Dat noem ik een nette prestatie.
"A role-playing game (RPG) is a broad family of games in which players assume the roles of characters in a fictional setting. Players take responsibility for acting out these roles within a narrative, either through literal acting, or through a process of structured decision-making or character development.[1] Actions taken within the game succeed or fail according to a formal system of rules and guidelines."
Uhmm, zoals in Mass Effect 2 dus...
|
|
Deep_But_Stupid
op 12-12-2010 om 21:05
[Niv: 28 / Exp: 1419]
|
"In 1 comment je kritiek uiten en ontkrachten. Dat noem ik een nette prestatie."
Wat heb ik precies ontkracht, als ik vragen mag?
En jouw definitie is rotzooi, net zoals ME2 zelf. Te uitgebreid en volgens die logica zijn bijna alle games RPGs. Zo werkt het niet.
Mass Effect 2 is een shooter die graag een RPG wilt zijn, meer niet.
Gewijzigd door Deep_But_Stupid op 12-12-2010 om 21:08
|
|
Cain
op 12-12-2010 om 21:51
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
"irrelevant voor de verhaallijn" en daarna "anders kunnen ze de laatste missie niet aan!"
Dat lijkt mij toch een behoorlijk verschil, leven en dood.
En die defenitie is helemaal niet te uitgebreid. Een shooter of racer valt niet onder die definitie. Zelda past bijvoorbeeld ook niet onder die definitie omdat je in elke Zelda maar op 1 manier het verhaal kan laten ontwikkelen.
Maar je doet je naam iig eer aan.
|
|
Goof
op 12-12-2010 om 21:53
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
GoW: Ghost of Sparta is een prachtgame, maar wel veel te kort. Ik doe altijd iets langer dan een gemiddelde gamer over een game, maar ik had hem al in 7,5 uur (difficulty: Hero) uitgespeeld. Dan kies ik toch liever voor KH:BBS. Jammer dat KH:BBS of Epic Mickey niets hebben gewonnen.
|
|
Deep_But_Stupid
op 12-12-2010 om 22:06
[Niv: 28 / Exp: 1419]
|
"Dat lijkt mij toch een behoorlijk verschil, leven en dood."
Wat zij doormaken, heeft niets te maken met de Reapers, Collectors of de situatie. Het helpt het verhaal niet vooruit, het is niet relevant. Hun ontwikkeling via de loyalty missions is in principe gewoon een kaartje om de laatste missie te overleven.
"En die defenitie is helemaal niet te uitgebreid. Een shooter of racer valt niet onder die definitie. Zelda past bijvoorbeeld ook niet onder die definitie omdat je in elke Zelda maar op 1 manier het verhaal kan laten ontwikkelen."
Net zoals 95 % van alle JRPGs en zelfs een kleine fractie van de WRPGs. Dat zijn plotseling geen rollenspellen meer?
|
|
Cain
op 12-12-2010 om 22:18
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
"Hun ontwikkeling"
Je zegt het nu al zelf.
"om de laatste missie te overleven."
Dus wat krijg je dan? Een ander verhaal...
"Net zoals 95 % van alle JRPGs en zelfs een kleine fractie van de WRPGs. Dat zijn plotseling geen rollenspellen meer? "
Nou, zo zie je maar weer. Mass Effect 2 kent meer RPG elementen dan de 'echte' RPG's.
|
|
GanGsterG
op 12-12-2010 om 22:29
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
Beste shooter moest BF:BC 2 zijn, beste race spel moest GT 5 zijn en best team sport game moest FIFA 11 zijn, dan was deze lijst goed geweest.
|
|
Gast (213.118.81.xxx)
op 13-12-2010 om 00:22
|
"Je zegt het nu al zelf.
Dus wat krijg je dan? Een ander verhaal..."
Maar nee! Neem nu bijvoorbeeld Mordin's problemen met zijn verleden, Garrus of Zaeed die wraakzuchtig zijn... die dingen hebben absoluut niks te maken met de verhaallijn zelf.
"Nou, zo zie je maar weer. Mass Effect 2 kent meer RPG elementen dan de 'echte' RPG's."
Of jouw definitie is niet goed genoeg. Er zijn veel JRPGs die meer RPG-elementen hebben dan ME2.
|
|
Deep_But_Stupid
op 13-12-2010 om 00:22
[Niv: 28 / Exp: 1419]
|
^rotvervelende logout
|
|
Gast (94.212.135.xxx)
op 13-12-2010 om 01:01
|
Ergens heb ik toch het gevoel dat grote publishers hun geld gebruiken om hun games hoog op deze lijsten te laten komen.
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 13-12-2010 om 14:07
|
NBA 2K11 terecht beste teamsport-game. bizar goede sportgame die ook nog eens erg compleet is. veel uitgebreider dan alle sport spellen die dit jaar zijn uitgekomen.
|
|
Gast (62.195.120.xxx)
op 13-12-2010 om 16:35
|
Best een goeie liijst imo.. Meestal zuigen dit soort lijsten. Ben het alleen niet eens met Best Graphics.
|
|
Cain
op 13-12-2010 om 23:19
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
"Maar nee! Neem nu bijvoorbeeld Mordin's problemen met zijn verleden, Garrus of Zaeed die wraakzuchtig zijn... die dingen hebben absoluut niks te maken met de verhaallijn zelf."
Klopt, maar het succesvol voltooien van de side quests wel.
"Of jouw definitie is niet goed genoeg. Er zijn veel JRPGs die meer RPG-elementen hebben dan ME2."
Alle elementen zitten erin. Dat ze bij JRPGs dieper uitgewerkt zijn maakt het verschil. Mij boeit het niet omdat ik zoveel mogelijk actie wil en niet honderd keer dezelfde locatie wil bezoeken om de relatie met squad/team members positief te houden.
Daarom is Mass Effect 2 voor mij de beste RPG. Al dat side-quest geneuzel kan me gestolen worden. Bij ME2 duurt dat gelukkig niet al te lang zodat ik me puur met de main quest bezig kan houden.
|
|
takiyousPS3
op 14-12-2010 om 17:27
[Niv: 11 / Exp: 540]
|
geen FIFA 11 of PES 11.. ga weg man!!
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|