Na het succes van Batman: Arkham Asylum kon een tweede deel niet uit blijven, echter zal de gevangenis dit keer niet als decor dienen, deze eer is weggelegd voor de stad.
In de laatste uitgave van Game Informer leren we de volgende details:
Details over het verhaal:
- Quincy Sharp is niet langer bezig om burgemeester te worden. Tevens besluit hij enkele delen van de sloppenwijken af te kopen, hetgeen de creatie van Arkham City volgt. De man die verantwoordelijk is voor Arkham City is Hugo Strange.
- Arkham Asylum en Black Gate Prison zijn niet in staat om de gevangenen in bedwang te houden.
- Two-Face wil Catwoman executeren om respect te krijgen van de gevangenen.
- De overdosis gif die de Joker neemt is misschien niet de reden wat er mis is met hem.
Details over de gameplay:
- Je kunt dit keer twee aanvallen tegelijkertijd counteren.
- Er zijn meer puzzels aanwezig.
- Alle gadgets uit het origineel zijn bij de sequel vanaf de start beschikbaar.
- Zijdemissies zijn features binnen de game.
- Bendes lopen in Arkham City rond, bendes die ook zijn genoteerd in Batman's criminele database.
- Je komt mensen tegen die voor The Ridler werken, deze verwijzen je ook naar zijn raadsels.
- De rookbom is één van de gadgets die Batman tot zijn beschikking heeft.
Nog altijd niet genoeg van de Batman informatie? Dan is het interessant om verder te lezen op de website van Game Informer, alhier staat namelijk een uitleg hoe je een geheime kamer uit het origineel binnen komt. Grote kans dat je deze kamer nooit gezien hebt, het gaat namelijk om een kamer die niet op de map staat, een kamer die niet te zien is met de detectivevisie van Batman en ook nog eens geblokkeerd is door een muur die precies opgeblazen dient te worden. De kamer gaf zelfs al hints naar Arkham City, of zoals de ontwikkelaar het zelf zegt:
"While building Batman: Arkham Asylum, we placed a number of ‘hooks’ into the game that tie into the ‘Arkham-Verse’. From the beginning we knew that Quincy was a bad guy, and planned what his next move would be. The room obviously ties into Arkham City, but to be fair, we hid it pretty well. We did assume that it would be found eventually and after following forum posts for 6 months or so, decided to announce it in the ‘Game of the Year’ podcast. The fans of the game have been amazing and again, reading the forums, we can see how much they value the efforts we have put into creating the background stories for the various characters and it was great to see all the posts and theories about the secret room once it was discovered. What I think people are really going to enjoy is not just how Arkham Asylum led to Arkham City, but also how the story in Arkham City sheds new light on the events you saw in Arkham Asylum."
|