Met God of War III ontwikkelde Sony Computer Entertainment Santa Monica een afsluiter voor de God of War trilogie, maar het bedrijf blijft niet stilzitten. Men is reeds bezig aan twee onaangekondigde gloednieuwe projecten.
Over die projecten is nog niets geweten, maar vandaag leren we een eerste detail: de games zullen de God of War III engine gebruiken en die engine heeft nog wat leuks voor ons in petto. God of War III director Stig Asmussen gelooft dat de engine nog op verschillende punten beter kan gemaakt worden. Nu zou de engine op 50-60% van zij kunnen zitten. Onder andere qua animaties is er nog verbetering mogelijk. De animaties zelf zijn reeds prachtig in zijn ogen, maar ze kunnen nog vloeiender en hij gelooft zelfs dat de engine daarvoor al goede code bevat. Die code kwam er echter zo laat in dat men het niet meer kon proberen in God of War III. Genoeg zelfvertrouwen dus bij Asmussen, nu is het alleen afwachten of men dat zelfvertrouwen kan benutten.
I think individually our animations are incredible and our animators are incredibly talented. But I think we could make our system technically better, in the way we blend animations. And I’m pretty sure that we already have the code to do that, and we just didn’t implement it in God of War III because it came in real late.
|