Nieuws: Ghostbusters PS3 met sub-HD resolutie
Door Roderick op 16-06-2009 om 15:21
|
Bron: Gamezine
|
Met Ghostbusters blaast Atari een stokouwe licentie nieuw leven in en de game komt er helemaal niet slecht af, integendeel zelfs. De game komt in Europa alleen uit voor Sony platformen aangezien Sony de game hier uitgeeft.
Oude uitspraken van de Ghostbusters ontwikkelaar worden echter even tegen het daglicht gezet nu de game in Amerika uit is op zowel de Xbox 360 als de PS3. Ten tijde van de ontwikkeling van de game liet de ontwikkelaar namelijk doorschemeren dat de PS3 het platform van voorkeur was. De ontwikkelaar wist te melden dat men met de PS3 veel meer objecten op het scherm kon toveren als het een exclusieve titel was, maar men de PS3 versie niet beter maakte omdat de versies gelijk moesten blijven.
Vandaag leren we echter dat de PS3 versie het, ondanks bovenstaand commentaar van de ontwikkelaar, moet doen met een resolutie van 960*540 (540P) pixels terwijl de Xbox 360 versie op de HD resolutie van 1280*720 (720P) pixels draait. Tevens heeft de PS3 versie Q-AA terwijl de Xbox 360 het scherpere 2xMSAA wordt gebruikt tegen karteltjes. Uiteindelijk heeft de PS3 versie dus dezelfde hoeveelheid objecten, maar wel een lagere resolutie. Kwestie van niet te snel je mondje voorbij praten?
|
|
|
|
15:42 Morgen drie Xbox Live Arcade games
14:07 Tweetal video's Gladiator A.D.
|
Reacties (76) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Gast (77.249.140.xxx)
op 16-06-2009 om 19:55
|
@ gast 77
Als het de bedoeling was om een exclusive te maken, dan hadden ze volgens hun eigen bewering en jouw interpretatie nog meer objecten kunnen renderen dan nu het geval is. Het huidige aantal objecten haalt het grafische niveau al dusdanig omlaag, dat de resolutie en AA lager zijn dan bij de 360. Een hoger aantal objecten in het geval van een exclusive betekent meer behoefte aan bandbreedte, dus dat zou tot gevolg hebben dat de resolutie en AA nog verder omlaag geschroefd zouden moeten worden dan nu.
Het is natuurlijk wel zo dat ze in het geval van een exclusive geen rekening hoeven te houden met de 360, wat misschien tot een compleet andere code had kunnen leiden waarbij een combinatie van hoge resolutie en een hoog aantal objecten wel mogelijk is, maar in het geval van deze ontwikkelaar twijfel ik aan die bekwaamheid. Als de PS3 door deze ontwikkelaar gezien wordt als de meest krachtige van de twee consoles en daarom als leadplatform wordt gekozen, dan mag je op zijn minst verwachten dat hij op gelijk niveau staat als de 'inferieure' X360... Zoals ze het zelf beloofd hebben.
Kortom, mijn conclusie is nog steeds dat ze een aantal domme en ondoordachte uitspraken hebben gedaan, dat de hardware van de PS3 ze onverhoopt tegenviel en dat ze hierdoor hun uitspraken niet waar konden maken.
Ik begrijp best dat je niet voor of tegen een console bent hoor. Ik zelf snap ook niet waar men zich altijd zo druk om maakt. Ieder platform is technisch anders en op ieder platform zijn er mooie en interessante games beschikbaar. Hoe je dus voor en tegen een console kan zijn is voor mij onbegrijpelijk. Het is maar een medium. Het gaat mij om de games. In het geval van films bepaalt het merk DVDspeler ook niet de kwaliteit van de film. De film is op verschillende merken spelers even goed, alleen kan de beeldkwaliteit iets afwijken, echter blijft de film in alle gevallen even interessant..
|
|
Gast (81.207.47.xxx)
op 16-06-2009 om 20:17
|
Heb ik een PS3 die krachtiger is
is de 360 versie toch beter LOOOOL
|
|
No'tje
op 16-06-2009 om 20:26
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
Lekker dan..
|
|
Akatora
op 16-06-2009 om 20:39
[Niv: 142 / Exp: 7111]
|
Lol vandaar dat Sony het exclusief probeerde te krijgen zodat het niet zou opvallen dat de ps3 versie lelijker was..
Hoewel het niet in de US geldt.
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 16-06-2009 om 22:18
|
fanboy of niet, dit is niet wat men beloofde op de e32005 (alle ps3 games altijd FULL HD)
ondertussen lees je op elk doosje tegenwoordig 1080p op 360 games en op ps3 games 720p...
en nu lezen we dat ghosbusters nog lagere resolutie heeft.
Daar sta je dan met je ps3 met cell processor en 8 spu's... oh wat zou dat ons een paradijs schenken, hebben ze gezegd...
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 16-06-2009 om 22:20
|
ja ik weet het, er zijn ook 1080p ps3 games...maar dan moet je goed zoeken..
|
|
Gast (62.194.95.xxx)
op 16-06-2009 om 22:53
|
het is duidelijk dat het hier niet aan de ps3 ligt. maar simpleweg aan de mensen die dit spel hebben gemaakt.
er zijn nu zat spelen op de PS3 die er grafisch beter uitzien dan ghostbusters en ook veel omvangrijker zijn.
ben bezig met Imfamous en dit spel ziet er beter uit dan elk andere soort game in dit genre. ik kijk dan naar GTA 4, crack down en saint row b.v.
|
|
Gast (80.200.2.xxx)
op 16-06-2009 om 23:18
|
Mensen is deze nieuwsbericht dan zo interessant voor 360 only owners? Zij kunnen het spel op dit moment toch niet spelen(tenzij import) dus F-A-I-L.
"ondertussen lees je op elk doosje tegenwoordig 1080p op 360 games en op ps3 games 720p..."
Tja manier van marketen eh, de games waar 1080p opstaat bij de 360 versies zijn gewoon 720p die geupscaled worden net zoals bij de PS3.
"ja ik weet het, er zijn ook 1080p ps3 games...maar dan moet je goed zoeken.."
Sorry dat ik je droom kapotmaak maar de PS3 heeft meer 1080p games dan de 360.
|
|
Gast (80.200.2.xxx)
op 16-06-2009 om 23:22
|
"We hebben dezelfde game werkend op allebei de platformen, maar als we een PS3-exclusieve game hadden gemaakt, had je het aantal objecten op het scherm dat je kan zien kunnen verdubbelen."
@Flroix:
Blijkbaar ben jij het die het nooit leert, als dit een exclusive was geweest(dus geen andere versies) dan waren veel meer dingen mogelijk geweest snappie? Heeft trouwens ook niks met resoluties ofzo te maken snappie? Ik hoop dat je dit keer beter leest want heb geen tijd om dingen aan jou uit te leggen.
"@zie sang
Jij gedraagt je af en toe, net als sommige andere leden, echt als een domme fanboy, die nog te lui zijn een artikel goed te lezen en te verwerken voordat je een comment plaatst."
Bedoel je soms mij? Zeg het dan oprecht en niet zo ff laten doorschemeren.
|
|
chimnino
op 16-06-2009 om 23:26
[Niv: 94 / Exp: 4709]
|
Hier is maar 1 woord voor: ONACCEPTABEL
Als je ziet wat er aan physics geweld al voorbij is gekomen met prachtige plaatjes, is dit gewoon onacceptabel
Gewijzigd door chimnino op 16-06-2009 om 23:27
|
|
Gast (77.249.140.xxx)
op 16-06-2009 om 23:50
|
En dan nog zijn er mensen die het voor de PS3 en Sony opnemen. Heel raar. Ik zelf kan me er niet druk om maken, maar ik zou me wel belazerd voelen als iemand me gouden bergen beloofd en dan met oude schroot aan komt zetten. Dit gedrag is eigenlijk een kleine variatie op het Stockholmsyndroom... Toch? :)
|
|
koekiemonster
op 17-06-2009 om 00:11
[Niv: 13 / Exp: 656]
|
Structuur en API voor de PS3 is dus verre van volmaakt, zeker als je bedenkt dat het apparaat op papier velen malen sterker is.
Jammer, hopelijk verandert Sony de aanpak voor de PS4, meer in lijn met de standaard manier van ontwikkelen.
|
|
Gast (84.30.198.xxx)
op 17-06-2009 om 00:29
|
omg.. ghostbusters
|
|
Zuigertje
op 17-06-2009 om 00:32
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Fanboys vechten tegen elkaar terwijl de gefaalde ontwikkelaars en sony via de achterdeur wegsluipen.
Snap niet waarom ps3owners deze faalheid niet alleen accepteren, maar ook nog eens verdedigen.
|
|
Gast (80.200.2.xxx)
op 17-06-2009 om 01:19
|
@Zuigertje: ooit gehoord van Trey 4 Life? Het is een religie.
|
|
Zuigertje
op 17-06-2009 om 02:02
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Nooit van gehoord, maar erger dan chadwardenn kan het niet zijn.
|
|
Scar
op 17-06-2009 om 02:02
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
@ Zuigertje
Het is niet Sony die faalt, maar de ontwikkelaar die faalt. Erg zonde dat na zo'n uitspraak ze neit de potentie kunnen halen uit de PS3, dan maar liever de 360 versie.
We weten allemaal dat de PS3 het best aan zou kunnen, de PS3 is gewoon iets krachtiger dan de 360.
|
|
Onna76
op 17-06-2009 om 08:06
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Met andere woorden PS3 owners worden benadeeld omdat het spel zogezegd multi platform is. Dat beloofd wat voor FFXIII  Waarvoor merk ik er niks van met Burnout Paradise, Mirror's Edge en Prince of Persia? Hmmm? Tis wel goed met die ontwikkelaars van tegenwoordig. Ik heb het idee of ze steeds luier worden, zeker op HD consoles. Hoeveel games zijn er eigenlijk die "geen" patches, bugs of andere mankementen hebben? Warempel zijn het over het algemeen wel de "exclusives" op de PS3, met LBP even daarbuiten gelaten, maar toch.
|
|
Zuigertje
op 17-06-2009 om 09:04
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
@ scar:
Sony faalt indirect omdat ze de PS3ontwikkelaars het onnodig moeilijk maken. Alleen first en second party nemen de moeite om echt de ps3 te leren kennen (zijn uitzonderingen natuurlijk). Ze d8en volgens mij dat ontwikkelaars massaal voor de ps3 gingen waardoor dit probleem vanzelf wegging.
niet dus.
|
|
Gast (94.209.43.xxx)
op 17-06-2009 om 13:49
|
Dit is een game die ik sowieso niet zal kopen omdat hij me niet boeit maar dit nieuwsbericht vind ik wel geniaal. Ik word er altijd helemaal gek van dat game developers bij iedere game van Sony moeten zeggen hoe geweldig de hardware van de PS3 wle niet is en dat ze daarom zulke dikke games kunnen bouwen. Met deze feiten staan ze dan stiekem wel een beetje voor lul!
|
|
im2
op 17-06-2009 om 16:41
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Is het niet zo dat je juist meer AA nodig hebt als je op een lagere resolutie draait.
|
|
Jonezy
op 17-06-2009 om 18:49
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Wat trouwens ook nog eens lollig is, is dat de 360 versie een port is van de Ps3 versie, Ps3 was lead-platform.
|
|
Gast (94.210.27.xxx)
op 18-06-2009 om 02:25
|
In mijn ogen hoe het zit ligt het meer aan de developer en niet de machine, of het nou PS3 is of 360. Beide machines hebben juwelen van titels.
|
|
Gast (62.59.164.xxx)
op 18-06-2009 om 13:26
|
Ik heb het lekker geïmporteerd (xbox360 versie), want die is regiovrij. Ik mag het hopen dat Sony op z'n bek gaat hiermee in Europa.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|