Met Ghostbusters blaast Atari een stokouwe licentie nieuw leven in en de game komt er helemaal niet slecht af, integendeel zelfs. De game komt in Europa alleen uit voor Sony platformen aangezien Sony de game hier uitgeeft.
Oude uitspraken van de Ghostbusters ontwikkelaar worden echter even tegen het daglicht gezet nu de game in Amerika uit is op zowel de Xbox 360 als de PS3. Ten tijde van de ontwikkeling van de game liet de ontwikkelaar namelijk doorschemeren dat de PS3 het platform van voorkeur was. De ontwikkelaar wist te melden dat men met de PS3 veel meer objecten op het scherm kon toveren als het een exclusieve titel was, maar men de PS3 versie niet beter maakte omdat de versies gelijk moesten blijven.
Vandaag leren we echter dat de PS3 versie het, ondanks bovenstaand commentaar van de ontwikkelaar, moet doen met een resolutie van 960*540 (540P) pixels terwijl de Xbox 360 versie op de HD resolutie van 1280*720 (720P) pixels draait. Tevens heeft de PS3 versie Q-AA terwijl de Xbox 360 het scherpere 2xMSAA wordt gebruikt tegen karteltjes. Uiteindelijk heeft de PS3 versie dus dezelfde hoeveelheid objecten, maar wel een lagere resolutie. Kwestie van niet te snel je mondje voorbij praten?
|