Nieuws: Ghostbusters PS3 met sub-HD resolutie
Door Roderick op 16-06-2009 om 15:21
|
Bron: Gamezine
|
Met Ghostbusters blaast Atari een stokouwe licentie nieuw leven in en de game komt er helemaal niet slecht af, integendeel zelfs. De game komt in Europa alleen uit voor Sony platformen aangezien Sony de game hier uitgeeft.
Oude uitspraken van de Ghostbusters ontwikkelaar worden echter even tegen het daglicht gezet nu de game in Amerika uit is op zowel de Xbox 360 als de PS3. Ten tijde van de ontwikkeling van de game liet de ontwikkelaar namelijk doorschemeren dat de PS3 het platform van voorkeur was. De ontwikkelaar wist te melden dat men met de PS3 veel meer objecten op het scherm kon toveren als het een exclusieve titel was, maar men de PS3 versie niet beter maakte omdat de versies gelijk moesten blijven.
Vandaag leren we echter dat de PS3 versie het, ondanks bovenstaand commentaar van de ontwikkelaar, moet doen met een resolutie van 960*540 (540P) pixels terwijl de Xbox 360 versie op de HD resolutie van 1280*720 (720P) pixels draait. Tevens heeft de PS3 versie Q-AA terwijl de Xbox 360 het scherpere 2xMSAA wordt gebruikt tegen karteltjes. Uiteindelijk heeft de PS3 versie dus dezelfde hoeveelheid objecten, maar wel een lagere resolutie. Kwestie van niet te snel je mondje voorbij praten?
|
|
|
|
15:42 Morgen drie Xbox Live Arcade games
14:07 Tweetal video's Gladiator A.D.
|
Reacties (76) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Onna76
op 16-06-2009 om 17:25
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Voel me als PS fan wederom weer genaaid
|
|
Gast (83.83.65.xxx)
op 16-06-2009 om 17:33
|
ik heb de game gespeeld erg leuk is tie, weer nostalgie :) gellukig ook e stemmem en uiterlijk van de film en ook de spoken komen terug heel tof gedaan en leuke knip oogjes naar de film :) volgens mij alleen niet de stem van janin ofzo die receptioniste
|
|
Djierod
op 16-06-2009 om 17:46
[Niv: 70 / Exp: 3481]
|
Lol
|
|
Onna76
op 16-06-2009 om 17:46
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
@Gast hierboven welke versie speel je dan?
|
|
zie sang
op 16-06-2009 om 17:46
[Niv: 80 / Exp: 3986]
|
Onna , waarom eerst zien dan geloven !
Ik geloof dat de PS3 versie er vet zal uitzien.
Hoop deze Vrijdag te ontvangen voor mijn ps3
en zal deze met veel plezier gamen !!!
Wat mij betreft is de uitspraak van deze meneer
om de 360gamer ook nog gerust te stellen !
Geloof er niets van kijk ff naar de scores op
Metacritic.com !!!
Gewijzigd door zie sang op 16-06-2009 om 17:47
|
|
Roderick
op 16-06-2009 om 17:54
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Dit is geen uitspraak, dit zijn bevindingen: feiten.
|
|
Nash
op 16-06-2009 om 17:54
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Ik geef mijn mening uit een objectief standpunt:
Ik heb het oude berichtje ook even gelezen (voor de eerste keer overigens) en begrijp iets anders.
In het eerste berichtje staat dat er meer dingen met de Ps3 mogelijk zou zijn als het een exclusive zou zijn; nergens wordt er echter gezegd dat ze het ook op die manier ontwikkelen.
Een console als leadplatform gebruiken is niet hetzelfde als exclusief ontwikkelen voor een console. Bij het eerste houd je vanaf het begin rekening met andere consoles waar je dat bij de tweede niet hoeft; dit brengt zeer zeker andere grenzen met zich mee. Althans, zo heb ik dat als automatiseerder altijd meegekregen.
|
|
Nash
op 16-06-2009 om 17:55
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Ik vind het overigens nog steeds wel een kwestie van verkeerde verwachtingen scheppen en vind dan ook dat hij idd niet te snel had moeten praten.
|
|
Roderick
op 16-06-2009 om 18:02
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Klopt Nash wat je zegt, er zit een fundamenteel verschil. Echter komen er 2 dingen in het spel: 1) de PS3 is het leadplatform van de game, dus van daaruit is ontwikkeld en 2) als je zegt dat je de PS3 versie niet beter wil maken dan de rest en dus het aantal objecten gelijk houdt tussen PS3 en 360 geef je dus aan dat het je al gelukt is om meer uit de PS3 te krijgen...schijnbaar...maar schijn bedriegt ineens als die versie een lagere reso blijkt te hebben.
|
|
Weazel
op 16-06-2009 om 18:08
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
Word @ Nash
|
|
Gast (213.17.29.xxx)
op 16-06-2009 om 18:13
|
ontwikkelaars die ps3 de schuld geven zijn mongolen.
ik heb games voorbij zien komen. waarbij het water mij in de mond liep. dus aan de hardware licht het zeker niet.
|
|
zie sang
op 16-06-2009 om 18:15
[Niv: 80 / Exp: 3986]
|
ff de score gecheckt op meta : ps3 :78/100
360 :79/100
Dus wat zitten jullie weer een flame weare te lokken ?
Iedereen weet dat de 360 een Anti karteling systeem zitten heeft
en iedereen weet dat de kloksnelhied van de processors beter is op ps3 .
Dus ho care , ik hou van mijn ps3
|
|
Taw0n
op 16-06-2009 om 18:17
[Niv: 83 / Exp: 4141]
|
@zie sang
Anti karteling, lol
|
|
zie sang
op 16-06-2009 om 18:20
[Niv: 80 / Exp: 3986]
|
TaWon
plaats jij het juiste ff voor mij normaal zet ik AA maar hier is iedere spelling fout fataal ,LOL
|
|
Gast (77.162.132.xxx)
op 16-06-2009 om 18:30
|
even kijken hoor... meer objecten op het scherm zal eerder iets zeggen over physics en renderingmogelijkheden (calculations, AI, interactie-related calculations) dan over resolutie.
Dus op zich kan het nog steeds zo zijn... Weet namelijk wel dat de uiteindelijke beeldweergave gemakkelijker door de GPU opgepakt wordt dan door de CPU. En laat de PS3 gpu nou net lastig te proggen zijn.. (hoeveel opmerkingen ehbben we daar wel niet over gehad:)?) en dus denk ik dat dit artikel echt totaaaaal de plank misslaat... en het moraal van het verhaal al helemaal niet het moraal is...
|
|
Roderick
op 16-06-2009 om 18:43
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Het blijft nog steeds fopperij van mister ontwikkelaar. Geen ontkennen aan. Je draait het zoals je het wil maar de feiten spreken in het artikel.
|
|
FloriX
op 16-06-2009 om 18:51
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
@zie sang
Jij gedraagt je af en toe, net als sommige andere leden, echt als een domme fanboy, die nog te lui zijn een artikel goed te lezen en te verwerken voordat je een comment plaatst.
Het gaat hier NIET direct over de kwaliteit van de 2 versies. Ja de resolutie is wat lager en de AA wat minder maar er staat niet dat de PS3 versie daarmee ook SLECHTER is. het gaat hier puur over de uitspraken van een man die daarmee bepaalde verwachtingen schepte, die dus niet kloppen, en we bekijken de 2 versies hier puur vanaf een technische kant.
Dit staat ook zo ongeveer in de review van IGN, waar de beste reviewer zegt dat de PS3 versie inderdaad net iets minder moois is, maar dat het onzinnig is de PS3 versie daarvoor een lager cijfer te geven, vooral omdat de gemiddelde speler het niet eens zal zien.
Iig, DE PS3 VERSIE MOET JE GEWOON KOPEN, behalve als je een graphics hoer bent en gaat huilen om wat karteltjes die je bij de ene versie zoveel meer ziet dan de andere versie.
Gewijzigd door FloriX op 16-06-2009 om 18:55
|
|
Gast (82.73.157.xxx)
op 16-06-2009 om 18:52
|
de 360 versie krijgt 001 punt hoger :P
|
|
Gast (77.162.132.xxx)
op 16-06-2009 om 18:52
|
feiten:
- ps3 is het hoofdontwikkel platform
- ps3 draait op lagere resolutie
- developper zegt dat de ps3 meerdere objecten kan renderen als het een exclusive was.
u ziet : er zijn hier 2 feiten die naast elkaar liggen: het probleem van de grotere hoeveelheid objecten en het probleem van de lagere resolutie. Deze zijn niet gelijk aan elkaar... Misschien is het goed om een keer wat lessen te volgen in computer-architectuur om te zien dat de instructiesets die nodig zijn voor graphical rendering (aka de resoluties, AA, etc.) van totaal andere aard zijn dan het renderen van intelligentie& interactie van objecten. (natuurlijk: GPU based physics is in opkomst maar zal altijd inefficient blijven gezien de aard van de berekeningen en de aard van de GPU-systemen).
Het is dus geen fopperij: het is een verkeerde interpretatie van Gamed...
|
|
Nash
op 16-06-2009 om 18:54
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Waar zijn de tijden gebleven dat een gamer gewoon de game in z'n console deed en begon te spelen. Ik weet bijna zeker dat 95% het verschil inderdaad niet gemerkt zou hebben..
|
|
FloriX
op 16-06-2009 om 18:55
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Gast (82.73.157.xxx) op 16-06-2009 om 18:52
de 360 versie krijgt 001 punt hoger
Bedankt, stukje even weggehaald
|
|
Jonezy
op 16-06-2009 om 19:00
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Als je een PS3 hebt koop je hem gewoon lekker voor je PS3, als je een 360 hebt koop je hem gewoon voor je 360. Mocht je een van de gelukkigen zijn die alletwee bezit, dan neem ik aan dat je in dit geval dus voor de 360 gaat, tenzij je Trophies wilt halen ofzo. En daar is verder toch helemaal niets mis mee, in feite spelen we allemaal hetzelfde spel. De meeste gamers krijgen toch helemaal niets mee van een karteltje meer of minder.
|
|
Gast (77.249.140.xxx)
op 16-06-2009 om 19:06
|
@ gast 77
Renderen kost geheugenbandbreedte, resolutie verhogen kost geheugenbandbreedte en AA kost (veel) geheugenbandbreedte. Maw dit heeft wel degelijk met elkaar te maken. Als de PS3 moeite heeft met de hogere resolutie i.v.m. de beperkte bandbreedte van de PS3, PS3 heeft iets van 23gb/s terwijl de 360 een snel cache geheugen heeft om dit op te vangen van maar liefst 256gb/s, dan is de PS3 ook niet instaat om meer objecten te renderen. Dit renderen en het plaatsen van textures op het te renderen object kost nou eenmaal bandbreedte..... Physics staan buiten dit verhaal.
Met gelijke (programeer) inspanning pers je uit de 360 grafisch betere spellen dan de PS3. Doe je moeite om te programmeren en de architectuur van de PS3 te begrijpen, dan zal een spel er op de PS3 beter uitzien... Ghostbusters op de PS3 draait dus op slechte logge code... Kan niet anders.
|
|
Gast (77.162.132.xxx)
op 16-06-2009 om 19:18
|
@ gast 77.249:
klopt: bandbreedte is natuurlijk voor het grafische renderen wel erg belangrijk. Het verhogen van resolutie en het gebruik van AA kost echter veel meer bandbreedte dan het renderen van objecten zelf...
Je conclusie klopt zeerzeker :). Logge code must it be:). Maar, ik vraag me toch wel heel sterk af in hoeverre men in het begin niet gewoon voornamelijk alleen maar op objecten renderen gefocussed was en later pas op grafische output... En dan is de uitspraak nog helemaal zo gek nog niet.
(begrijp me goed: ik kies niet voor /tegen een console: ik vind ze beiden erg interessant.. Ik blijf het artikel gewoon erg raar vinden)
|
|
Velqor
op 16-06-2009 om 19:35
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Dat is best dom? waarom niet gewoon op alle twee hetzelfde en dan iets meer werk erin stoppen?
Hoop dat de rest, gameplay en dergelijke wel goed/beter word want straks gaat alles floppen. of ben ik nu weer íets té negatief?
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|