Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Ghostbusters PS3 met sub-HD resolutie


Door Roderick op 16-06-2009 om 15:21
Bron: Gamezine

Met Ghostbusters blaast Atari een stokouwe licentie nieuw leven in en de game komt er helemaal niet slecht af, integendeel zelfs. De game komt in Europa alleen uit voor Sony platformen aangezien Sony de game hier uitgeeft.

Oude uitspraken van de Ghostbusters ontwikkelaar worden echter even tegen het daglicht gezet nu de game in Amerika uit is op zowel de Xbox 360 als de PS3. Ten tijde van de ontwikkeling van de game liet de ontwikkelaar namelijk doorschemeren dat de PS3 het platform van voorkeur was. De ontwikkelaar wist te melden dat men met de PS3 veel meer objecten op het scherm kon toveren als het een exclusieve titel was, maar men de PS3 versie niet beter maakte omdat de versies gelijk moesten blijven.

Vandaag leren we echter dat de PS3 versie het, ondanks bovenstaand commentaar van de ontwikkelaar, moet doen met een resolutie van 960*540 (540P) pixels terwijl de Xbox 360 versie op de HD resolutie van 1280*720 (720P) pixels draait. Tevens heeft de PS3 versie Q-AA terwijl de Xbox 360 het scherpere 2xMSAA wordt gebruikt tegen karteltjes. Uiteindelijk heeft de PS3 versie dus dezelfde hoeveelheid objecten, maar wel een lagere resolutie. Kwestie van niet te snel je mondje voorbij praten?


15:42  Morgen drie Xbox Live Arcade games
14:07  Tweetal video's Gladiator A.D.
 Reacties (76)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
FloriX op 16-06-2009 om 15:23 [Niv: 258 / Exp: 12906]
inb4fanboy

Gast (83.84.191.xxx) op 16-06-2009 om 15:29
ik snap het niet helemaal (ik heb er niet zoveel kijk op) betekend dit dat de ps3 versie minder mooi is dan de xbox versie?
wil iemand me dit duidelijk uitleggen? en geen fanboy reactie graag want daar kan ik niks mee

Sutefuu op 16-06-2009 om 15:30 [Niv: 17 / Exp: 856]
om geen flamewar te starten zal ik maar geen teksten in dit bericht zetten als, "wie is er nu beter?" "en maar zeggen dat de ps3 meer kracht heeft, look who's better now"

dat zal ik dus maar niet doen (A)

@ gast hierboven, dat betekent dat de xbox minder karteltjes heeft, en de resolutie is hoger, zegmaar, je hebt bijvoorbeeld een foto van 100 bij 200 pixels, diezelfde foto, maar van 200 bij 300 pixels, is een heel stuk scherper, hoewel ik betwijfel of het zo veel zou schelen tussen de 360 en de ps3, betekend dit dat het er op de 360 beter uit gaat zien

Gewijzigd door Sutefuu op 16-06-2009 om 15:32

Roderick op 16-06-2009 om 15:33 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gast (83.84.191.xxx): Lagere resolutie betekent minder scherpte, dus in principe is dat minder mooi gegeven dat de rest van de grafische snufjes gelijk zijn. Nu heeft de Xbox 360 versie ook nog MSAA, wat inhoudt dat karteltjes worden tegengegaan zonder offer aan scherpte. Op de PS3 gebeurt dat met QAA, wat met blur probeert kartels weg te krijgen: dit kost tevens scherpte in het beeld.

Verder vind ik het wel grappig om de reacties in het oude bericht terug te lezen nu dit bekend is. Moraal van het verhaal: niet alles zomaar geloven wat er verteld wordt.

Gast (82.170.1.xxx) op 16-06-2009 om 15:34
als fanboy zal ik dan ook maar niet zeggen dat de PS3 wederom minder aandacht krijgt van de developers. Of zei ik dat nu wel!?

Gast (83.84.191.xxx) op 16-06-2009 om 15:34
bedankt dan wacht ik maar op de pc versie :)

StuffedGamer op 16-06-2009 om 15:34 [Niv: 35 / Exp: 1752]
laaame, wazig verhaal, het hoofdplatform is technisch het minst sterk?

Roderick op 16-06-2009 om 15:36 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gast (82.170.1.xxx): Dat heb je fout, want de PS3 versie was zelfs het lead-platform van deze game.

Zuigertje op 16-06-2009 om 15:40 [Niv: 118 / Exp: 5884]
540p = 518,400 pixels
720p = 921,600 pixels

enorm verschil. en niet vergeten de AAs...

Kheb bijvoorbeeld laatst prototype gedaan op mijn PC (aangesloten op een FULL HDTV), het verschil tussen 720p en 1080p resolutie is echt groot qua scherpte...

stoner4life420 op 16-06-2009 om 15:50 [Niv: 36 / Exp: 1789]
ik las ergens dat er ook framerate problemen zijn, en dat de PS3 versie zelfs hier en daar particle effects mist
hieruit blijkt maar weer hoe niet-mainstream de PS3 en zijn architectuur is
te moeilijk, te gebrekkige programmeurs, of teveel moeite voor hetzelfde stuk code schrijven wat normaliter makkelijker te schrijven is voor een mainstream platform?

Zuigertje op 16-06-2009 om 15:56 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ stoner:

Tis maar weer afw8en op de volgende fanboy reactie:"lazy developers of iets dergelijk."

Waarschijnlijk van Akatora.

Gast (85.17.199.xxx) op 16-06-2009 om 15:59
Dit klopt als een bus. Ik zei het vorige week al in een Ghostbusters topic naar aanleiding van de review door IGN. Tevens ontbreken er in de PS3 versie een hoop effecten die je wel in de 360 versie ziet zoals meer particles en een meer deformerende marshmallow man.

StuffedGamer op 16-06-2009 om 16:08 [Niv: 35 / Exp: 1752]
@Gast (85.17.199.xxx)
Dit heb ik nu al een paar keer gelezen, maar ik kan er weinig over terug vinden, waar komt die info vandaan?
Ik begin er overigens steeds meer spijt van te krijgen dat ik de ps3 versie heb gepreordered

Salsa85 op 16-06-2009 om 16:11 [Niv: 82 / Exp: 4118]
Ik haal hem wel een keer uit de budget bak

Maar serieus.. Dit zeg toch wel wat over de dev als je zulke uitspraken maakt en dan met zoiets aan komt. Geloofwaardigheid -10

Gewijzigd door Salsa85 op 16-06-2009 om 16:11

Mr White25 op 16-06-2009 om 16:15 [Niv: 58 / Exp: 2879]
Ik lol alvast om de fanboys.

Gast (85.17.199.xxx) op 16-06-2009 om 16:29
Het zegt niet alleen maar iets over de dev.
Er was besloten het lead platform de PS3 te maken, mede vanwege mogelijkheden, ook vanwege de IP.

Daar dat dit slechte resultaat oplevert is een ernstige tegenslag voor SONY zelf. Daar dit ook een IP van hunzelf is dat nu op het platform van de concurrent nog eens veel beter is ook.

Maar om ff te trollen (negeren indien geprikkeld, ik kan het ook niet helepen): bewijst nog steeds dat multiplatform titels beter presteren op de Xbox 360 (Eurogamer Face-Off). Toedels!

Gast (208.53.157.xxx) op 16-06-2009 om 16:34
Tot mijn grote spijt is het met Prototype hetzelfde verhaal. De PS3 versie heeft wat meer shadowmaps, maar meer framerate dips, vooral bij drukke actie verderop in het spel. Op de PS3 zijn de textures ook wat meer geblurred en op andre plekken weer wat beter. De lichteffecten zijn weer veel beter op de 360. Beetje vreemd allemaal, net als met Ghostbusters.

Robert op 16-06-2009 om 16:35 [Niv: 206 / Exp: 10294]
gelukkig loopt de PC versie wel gewoon op 1680*1050 of nog hoger als t kan

Gast (86.92.226.xxx) op 16-06-2009 om 16:51
Dat is genaaid. Kga um toch niet kopen (meer).

Gast (80.200.2.xxx) op 16-06-2009 om 16:53
"We hebben dezelfde game werkend op allebei de platformen, maar als we een PS3-exclusieve game hadden gemaakt, had je het aantal objecten op het scherm dat je kan zien kunnen verdubbelen."

Tja als de ontwikkelaar dat zegt dan zal dat ook wel zo zijn.

Trouwens Europese 360 bezitters hebben hier niets aan, de 360 versie komt eind 2009 pas.

Gast (79.174.64.xxx) op 16-06-2009 om 17:08
Onzin Gezer, europese gamers kunnen de game gewoon importeren vor de 360..
Hij is regio vrij namelijk, en dan heb je hem eind van de week in huis..
Dus geen nonsens praten..

Gast (83.84.191.xxx) op 16-06-2009 om 17:09
bedankt voor de uitleg
ik heb aan mijn amerikaanse vrienden gevraagt of 1 van hun dat spel wilt op sturen voor de pc :)

FloriX op 16-06-2009 om 17:15 [Niv: 258 / Exp: 12906]
@ gezer

Wow, wacht even hoor, snap je uberhaupt waar dit bericht over gaat? We lezen net dat de ontwikkelaar ooit zei dat de PS3 versie van Ghostbusters de betere zou worden. Nu blijkt dat de 360 versie juist de betere versie is.

Waarom dan in godsnaam "Tja als de ontwikkelaar dat zegt dan zal dat ook wel zo zijn."

echt sommige mensen leren het ook nooit

Roderick op 16-06-2009 om 17:21 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gezer snapt er dus niks van inderdaad. De PS3 is lead platform dus daarop wordt alles eerst ontwikkeld.

Gast (95.96.152.xxx) op 16-06-2009 om 17:25
Dit zegt meer iets over de kwaliteiten van de ontwikkelaars dan de PS3. Als ze hun best hadden gedaan weet ik zkr dat de PS3 ook echt 720p had.

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ghostbusters: The Video Game
Type:
Game
Releasedatum:
26-06-2009
Ontwikkelaar:
Terminal Reality
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media