Christoph Hartmann, Global President van 2K Games, had in 2008 een goed jaar met onder andere de lancering van Bioshock op de PlayStation 3. In zijn terugblik gaat het echter niet over zijn eigen titels, maar over de Engelse retail.
Hartmann noemt de Engelse winkelketens namelijk ongeduldig en denkt dat ze dezelfde fouten zullen maken als die we in de muziekindustrie gezien hebben.
quote: 'Het beste uit de Engelse retail is tegelijkertijd ook het slechtste. Nergens in de wereld krijgen games zo'n goede presentatie als in Engeland. Jullie weten hoe je een product aanprijst en er een evenement omheen bouwt, zelfs in vergelijking met Amerika. Tegelijkertijd wil deze retail echter steeds minder risico nemen in wat het product nu daadwerkelijk is.'
Waar Hartmann onder andere op doelt is dat nieuwe titels groots worden aangekondigd, maar al binnen een maand worden afgeprijsd en ruimte moeten maken voor andere nieuwe games. Ze willen niet de moeite nemen om een product op te bouwen, in plaats daarvan wordt deze snel en groots gepresenteerd, maar even snel vervangen als er een nieuwe titel klaar staat.
Uiteraard begrijpen we de uitspraak van Hartmann, maar goedkopere titels is niet iets waar we als gamer om zullen klagen.
|