The Godfather was een nieuwe licentie game van Electronic Arts, de game kreeg geen uitzonderlijk hoge cijfers, maar werd redelijk beoordeeld. Ondanks de mooie cijfers bleef een verkoop succes uit. Om de licentie winst te laten maken komen ze met een vervolg.
De game moet een soort van "Scarface meets Total War" gaan worden en minder een Grand Theft Auto kloon. Je moet het zien als een RPG met RTS elementen aan boord. De game speelt zich af in de jaren '60 in drie grote steden. Deze zijn het oude vertrouwde New York, het flashy Miami en het tropische Havana. Je zult weer meer bezig zijn met het vernietigen van je rivalen dan met het besturen van voertuigen zoals boten en helikopters, want die laatste zal niet in de game zitten.
De game zal zes klassen bevatten. Namelijk bruiser, demolitions expert, arsonist, medic, safe cracker and engineer. Elk personage kent z'n eigen achtergrond en heeft één van de twaalf persoonlijkheden. Zo kan iemand een drankprobleem hebben en de hele tijd met een fles in z'n hand rondlopen.
Vanuit elk moment kun je het beeld switchen naar "Don's View" vanuit dit bovenaanzicht kun je je bedrijven onder controle houden en je daden, zoals transporten, plannen. Je kan ook inzoomen naar je normale positie op de straat. Vanuit daar kun je het vernieuwde schiet systeem gebruiken.
Natuurlijk zijn deze features niet de enige vernieuwingen, als jij bijvoorbeeld een gedeelte van de rivaal verwoest krijg je beloningen, zoals een aantal kogelvrije vesten of een bepantserde auto voor je familie. Beter is misschien nog wel dat je ook een percentage aandelen van één van hun bedrijven krijgt en zo de bedrijven langzaam bestuurt en mee profiteert van de winst.
Over een multiplayer mode heeft EA nog geen woord gerept, maar er is in ieder geval potentie genoeg voor. De game staat gepland voor een release in 2009. De eerste screenshots staan nog niet online, maar in het nieuwe Xbox World 360 magazine. Als er scans online komen kun je ze hie,r later deze dag, zien.
|