 |
|
Nieuws: Microsoft: 'Sony komt beloftes niet na'
Door Rene Groen op 10-05-2008 om 00:31
|
Bron: Destructoid
|
Voor de komst van een nieuwe console doet een bedrijf veel beloftes, zo deed Microsoft dit voor de Xbox 360 en Sony voor de PlayStation 3. Veel van de eerdere beloften zien we terug, en blijkbaar zit dit bij Microsoft zeer hoog.
Natuurlijk verwacht je nu dat Aaron Greenberg, Director of Product Management voor de Xbox 360 en Xbox Live, baalt dat Microsoft gemaakte beloftes niet waar heeft kunnen maken. Het is echter niet de Xbox 360, maar de PlayStation 3 waar Greenberg zich nogal zorgen over maakt. We sommen het even op:
- De beloftes van Home, een systeem dat Xbox Live voorbij zou gaan, maar die we na meerdere vertragingen nog steeds niet gezien hebben.
- Een tegenhanger van het achievementsysteem waar we nog steeds weinig van weten en wat we zeker nog niet gezien hebben.
- Een friendslist integratie in alle games.
- De langverwachte video store.
- Een Killzone 2 video die nog geen kwaliteit liet zien die ze konden beloven. Vervolgens duurt het nog eens vier jaar voordat we de game zien terwijl we Gears of War en diens sequel al binnen dit tijdsbestek zien verschijnen.
- Alle andere producten die niet alleen werken met CELL en middels een netwerk daarmee in verbinding staan.
- Waarom heeft Blu-Ray niet voor betere games gezorgd?
- Wat is er nu precies aan de hand met de Sixaxis en rumble?
- De complete bibliotheek aan games die 1080p ondersteunen.
- Als de Blu-Ray zo'n grote rol heeft gespeeld in de toenemende PlayStation 3 verkopen, waarom hebben we sinds de overwinning in de format oorlog dan amper stijgende verkopen gezien?
Jawel, Greenberg is een man met zorgen.
|
|
|
|
00:36 The Incredible Hulk
00:31 Gratis maps voor Timeshift
|
Reacties (68) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (83.128.80.xxx)
op 10-05-2008 om 11:02
|
sony is gewoon sneu bezig.. met uistellen van alles en idd beloftes niet nakomen, doodziek wordt je ervan..heb gisteren ook me ps3 verkocht mede door die dingen
|
|
Magnum Delta
op 10-05-2008 om 11:03
[Niv: 30 / Exp: 1506]
|
Kijk over al die dingen die waar of niet waar zijn.
MS en Sony probeerden/proberen allebei zoveel mogelijk klanten te lokken met hun uitspraken en elkaar te bashen zoals nu. Alsje voor Sony's uitspraken viel, heb je blu-ray die zijn nut nog niet heeft bewezen, en als je voor 360 koos heb je vet kans als je'm in het eerste jaar had gehaald datie zijn lepel weggooidde. Simpel
I beat the system
|
|
Gast (81.165.171.xxx)
op 10-05-2008 om 11:03
|
@ irq10
@ Gast (84.194.172.xxx)
Doe niet zo niet dom please... Ooit PC games gespeeld ?
deze gast heeft wel gelijk en jij kan er geen antwoordt op geven dus wimpel je het maar weg met een smoesje.... vrij zwak
|
|
irq10
op 10-05-2008 om 11:06
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Gast (81.165.171.xxx)
en jij snapt het ook niet... Ga eens technische boekjes lezen dude...
|
|
Salsa85
op 10-05-2008 om 11:21
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Het was ook niet lollig bedoeld  wat die gast zeg is helemaal waar geen gezeik met nix leuke games en gee ngezeik om GFX altijd fun. Wat wil je nog meer?
|
|
Gast (84.194.172.xxx)
op 10-05-2008 om 11:25
|
|
|
Gast (62.59.160.xxx)
op 10-05-2008 om 11:30
|
Sony is gewoon compleet lachwekkend, helemaal niks nagekomen en helemaal niks van deze feiten is te counteren.
|
|
VHsBack
op 10-05-2008 om 12:26
[Niv: 26 / Exp: 1323]
|
- Waarom heeft Blu-Ray niet voor betere games gezorgd?
- Wat is er nu precies aan de hand met de Sixaxis en rumble?
vind ik de twee belangrijkste. Je kiest geen console voor iets wat home heet of een betere friendlist. Je kiest de console die volgens jou de beste games en gameplay heeft.
Gewijzigd door VHsBack op 10-05-2008 om 12:26
|
|
Roderick
op 10-05-2008 om 12:35
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Je kiest wel degelijk voor een console met een goede friendslist en dat in de breedste zin van het woord. Ten eerste kies je vaak de console waar je maten ook op spelen: leuk samenspelen. Ten tweede: dat moet ook werken. Op de PS3 werkt dat dus voor geen meter, op de 360 werkt het feilloos.
|
|
irq10
op 10-05-2008 om 12:45
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Roderick
Voor JOU werkt het voor geen meter.
Ik heb met mijn friendslist geen enkel probleem op de Ps3. Alleen is het (nog) niet ingame te bereiken. Daarom speel ik warhawk, daarbij is het wel mogelijk en werkt het systeem uitstekend. Je redenering dat het op de Ps3 voor geen meter werkt is een understatement.
Btw, ik snap nog steeds niet dat je een Ps3 in huis heb staan...
|
|
Gast (62.194.181.xxx)
op 10-05-2008 om 12:49
|
Lees dit maar eens, dan snap je waarom de ps3 geen 1080P aan kan. De ps3 gpu is namelijk waardeloos slecht. De 360 GPU is futureproof.
Tja ps3noobjes de waarheid is hard, jullie ps3 zuigt.
Daar gaat jullie Celletje geen ene moer aan veranderen.
XBOX 360 GPU destroys ps3 gpu
Xbox360 ftw, hieruit (en uit vele andere artikelen) blijkt wel weer dat de Xbox360 toch beter is dan de PS3.
Dit is ook leuk trouwens, een krachtmeting van de Xbox360 vs. PS3 waar de Xbox360 met kop en schouders er boven uit steekt. Sony, eat your heart out.
Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec
Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec
Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec
Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec
Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec
Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec
Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)
Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)
Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)
Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)
Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
lets get something straight. For one thing XBOX 360 is the one with the next gen gpu NOT the ps3. let me explain. the 360 has a gpu that uses a unified shader architechture. this architecture is the new style chip design that lets graphics cards operate at 90% efficiency almost all the time when they are fed optimized code. very efficient. the old pipeline architecture (inside the ps3) on the other hand, typically operates at 60%. this is a real waste of processing power.Some may say that the xbox chip will never catch on. This is also not true. go check out the nvidia G80 and ATI r600. both are unified based cores by the worlds two largerst graphics manufacturers and are the first of a long line of chips to come. thats future proof, and its simply the way the technology is taking. xbox 360 is along for the ride while ps3 is in the past. As of right now there isnt much difference in terms of graphics power between the consoles gpus because games are still being coded for the old style architechture. But once the code switches to unified, the xbox 360s superior efficiency will put it ahead of the ps3. Think about it, the 360 will be so efficient that even with slightly slower specs to the ps3, it will be able to do more graphics work as new games come out. who knows, maybe this efficiency advantage will offset the gains of the cell precessor
|
|
Roderick
op 10-05-2008 om 12:51
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Uncharted, Motorstorm, Ratchet, MGS4 en de toekomstige games natuurlijk!
Dat het niet ingame werkt is natuurlijk stupide. Als ik een bericht krijg van een vriend kan ik die niet ingame bekijken: dus als hij me uitnodigt voor een potje UTIII en ik speel een andere game, moet ik eerst uit die game, kijken wat hij schrijft, en dan bepaal of ik UTIII met hem ga spelen. Besluit ik dat te doen, dan moet ik UTIII booten, vervolgens moet die vriend me NOG een invite sturen (ingame) en kan het losgaan. En dat is slechts 1 voorbeeld. Natuurlijk werkt het in sommige games goed, maar het werkt overal anders en wel of niet. Op de 360 heb je 1 systeem dat altijd en overal werkt: welke game je ook speelt. Daar betaal je dus 50 euro per jaar voor.
|
|
Djierod
op 10-05-2008 om 12:58
[Niv: 70 / Exp: 3481]
|
@ gast 62.194.181.xxx)
Schrijf het dan ook in het Nederlands als je denkt dat je het zo goed weet.  Je kunt wel makkelijk zeggen dat de gpu van de ps3 slecht is, maar hij is nog lang niet op aarde, dus halen mensen nog steeds niet alles eruit. Dit is zo bij alle consoles, dus die lap tekst van jouw heeft nog steeds geen nut. En volgens mij heb je die tekst gejat van een 360 fansite
|
|
Nash
op 10-05-2008 om 12:59
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Mjah, wees gerust. Ingame XMB, een gemis waar ik me ook mateloos aan irriteer, komt er ook aan.
|
|
Gast (83.82.255.xxx)
op 10-05-2008 om 13:38
|
Wie neemt deze Clowns uit de gamesindustrie nou serieus???, zelfs Clown Bassie kan niet op tegen de op je lachspieren werkende capriolen van dit knettergekke bedrijf dat zich microsoft noemt. Het zijn gewoon een stel oplichters bij microschoft, ze kunnen alleen maar consoles van Derde Wereld kwaliteit produceren. Daar staat Sony toch mijlenver boven, Sony owns microschoft. En de PS3 owns de 360, maar dat is logisch met zo'n kwaliteitsproduct als de PS3 _O_ :D
|
|
im2
op 10-05-2008 om 14:32
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
@Gast 02:12
De 360 gaf toch echt het startschot voor deze generatie, hoor...
OT: het is gewoon marketing, maar een groot deel ervan klopt toch wel volgens mij.
|
|
irq10
op 10-05-2008 om 14:58
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Gast (62.194.181.xxx)
Jezus man, als ik zeg dat je in de sloot moet springen, doe je dat dan ook ? Dat is precies wat Ms met dat bericht met je doet.
Puur door fanboys geschreven die verstand hebben van een doperwt. Ik kan het niet anders verwoorden.
|
|
Salsa85
op 10-05-2008 om 15:13
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Lol vind het wel vermaakelijke een ps3 gast komt met zoon lap text om te bewijzen dat de ps3 zoveel beter is en de andere komt met de 360 precies zoon zelfde lijst en zegge dat die dus beter is.
En wat ben je er mee op geschoten?
PS: Dualshock 3 rullez eindelijk binne sinds gister
Gewijzigd door Salsa85 op 10-05-2008 om 15:14
|
|
Master Bates
op 10-05-2008 om 15:18
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
Gast (62.194.181.xxx) op 10-05-2008 om 12:49
Djierod op 10-05-2008 om 12:58 [Niv: 18 / Exp: 886]
wat maakt dat nou uit ps3 gebruikers lopen ook altijd te lulen over blu ray en zo als je kunt zien heeft dat voor niks gezorgt, dats gewoon et zelfde en je kunt er niet tegen haha
Gewijzigd door Master Bates op 10-05-2008 om 15:29
|
|
ConAir
op 10-05-2008 om 15:31
[Niv: 105 / Exp: 5270]
|
Eerlijk gezegd kun je zoals Roderick zegt veel dingen counteren met dat het er nog aan zit te komen. Sony is er mee bezig. Net als XMB.
Paar puntjes wil ik nog wel op ingaan:
Home: Het ontwerp is te weinig gerelateerd aan games. Ik kreeg eerlijk gezegd meer het idee dat je een soort Habbohotel/Second Life/semi-chatprogramma kreeg. En ja, dat is niet iets waar veel PS3 gebruikers op zitten te wachten, denk ik zo.
Blu-Ray: Ik denk dat je daar best een verwijt kan maken richting Microsoft. Niet gemeen bedoeld, maar ik denk dat als ze de HD-DVD hadden geaccepteerd en dus iedereen indirect hadden verplicht tot de aankoop ervan, dat dit goed was voor de ontwikkeling van de games in het algemeen. Wat ik bedoel is het volgende. Grote ontwikkelaars maken vaak multiplatform games en dan worden de games qua proporties en specificaties zoveel mogelijk gelijkwaardig gemaakt. Een Blu Ray kan echter vele malen meer data herbergen dan een DVD. Het gevolg hiervan is dat de ontwikkeling van multiplatformgames belemmerd wordt. Want ik denk dat de grotere ontwikkelaars toch wel nastreven om gelijkwaardige producten af te leveren. Grotere opslag kan betere graphics, grotere games etcetera opleveren. En gesteld wordt in het algemeen dat Sony's console toch wel de krachtigste is, dus dat die dan de mooiste games zal gaan leveren. Dus ik krijg een beetje het gevoel dat MS Sony niet in het zadel wil helpen, maar gewoon straks een nieuwe console op ons los laat, zodra Sony dreigt de 360 in te halen of voorbij te streven. In die console zal wel een HD of Blu Ray addon zitten en die zal dan ook 1080p graphics laten zien.
1080p; Ik wijt het aan de moeilijke programmeerbaarheid van de PS3, maar ik verwacht dat het wel gaat komen.
|
|
Gast (81.83.67.xxx)
op 10-05-2008 om 15:53
|
njah, niet meer dan juist wat microsoft hier steld...ik heb beide toestellen en eerlijk gezegd heb ik eigenlijk spijt dat ik er de PStof3 bijkocht...tsja het enige dat hij doet is stof trekken...en ja ik zit nog op bepaalde dingen op mijn honger...om maar te zwijgen hoe ze me bij de launch in het zak hebben gezet, nog geen maand later een dikke €100 minder voor hetzelfde...en ondertussen maar eindeloos games etcetera uitstellen...ik vergelijk steeds de games die o beide uitkomen, en diegene waar het best op is, daar koop ik het op...toch logish, en jah het is steeds dat ik met de 360 versie naar huis ga...
nb: en diegene die zeveren dat microsoft uit is op geld, Sony is dit ook...is toch logisch je moet niet voor niets werken...
|
|
Master Bates
op 10-05-2008 om 16:00
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
sony kan niet eens een nieuwe controler uit brengen en alle andere ideen heben ze gestolen ga maar na
geen idee hoe mensen er bij komen dat de ps3 'kwalitijd' heeft
zegt een ps3 fanboy hier ook nog dat je niet persee een game koopt allen voor de grapix haha dan had je beter een wii kunnen halen en die zijken jullie altijd af
stomme ps3 wordt eindelijk op ze plaats gezet
|
|
Zwaf
op 10-05-2008 om 16:29
[Niv: 14 / Exp: 711]
|
Wordt op de vorige pagina beweert dat Micrsoft niet naar de consument luistert.. wat gewoon uit de duim gezogen is.
Er is juist geweldige service op xbox terugsturen ed.
Daarnaast zijn zulke artikels altijd erg gevoelig voor fanboys die reageren, voorals als het xbox vs ps3 is.
Ja het feit dat al die dingen nog niet gezien zijn is ofwel omdat de ps3 nog aan het begin van zijn leven is en lang mee wil gaan of omdat de tijd nog niet rijp is en Sony gaat wat achter de hand wil houden voor later. De xbox360 is daarentegen niet bedoeld om erg lang mee te gaan.
Waar het op gebasseerd is dat de xbox na Gears of War 2 niks meer zal kunnen snap ik ook niet. CoD5 komt nu toch binnekort ook uit op de PS2.
Dat van Killzone 2 vink wel geinig  . Zeker omdat ik laatst ook ineens dacht toen ik het artikel las dat er weer screens waren opgedoken. Mja die videos komen allemaal tevoorschijn in een onrustige periode, waarin nog niet echt duidelijk is welke console de beste zal worden. Daarom gooien beide producers graag hun beste skills in de strijd
Gewijzigd door Zwaf op 10-05-2008 om 16:30
|
|
Gast (89.100.143.xxx)
op 10-05-2008 om 16:38
|
De tijd zal het leren, Microsoft heeft een voorsprong dus ze hebben makkelijk praten nu.
Blue ray heeft gewoon meer tijd nodig om bekend en ondekt te worden
|
|
Gast (81.245.47.xxx)
op 10-05-2008 om 16:42
|
Gast (62.194.181.xxx) op 10-05-2008 om 12:49
Shit, deze kerel heeft die site waarvan hij die zever heeft gehaald aan zijn Favorieten toegevoegd, hij spamt telkens weer als De Discussie bezig is terwijl hij er gene moer van snapt.
@Master Bates die dit geschreven heeft:
"sony kan niet eens een nieuwe controler uit brengen en alle andere ideen heben ze gestolen ga maar na
geen idee hoe mensen er bij komen dat de ps3 'kwalitijd' heeft"
Hehe dude, Sony was de eerste die een rumble controller op de wereld bracht met schouderknoppen en 2 analoge sticks en dat al in 1994, ik weet dat je toen nog niet geboren was maar een beetje research kan geen kwaad eh?
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|
|
|