Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Analist: Ontwikkelaars als supersterren


Door Joris op 25-04-2008 om 06:55
Bron: MTV Multiplayer

Bij films van een bekende regisseur wordt vaak volop zijn of haar naam vermeldt, op de posters, aan het begin van de film, in reclames. Bij games is dit nauwelijks aan de orde, slechts een enkele keer wordt de ontwikkelaar in de schijnwerpers gezet, zoals bij Will Wright en Hideo Kojima.

Dat moet anders, denkt analist Evan Wilson van Pacific Crest Securities. Volgens hem moeten uitgevers meer met bekende ontwikkelaars adverteren, de grote namen nog groter maken. Hierdoor zouden mensen bijvoorbeeld eerder geïntereseerd zijn bij een nieuw project van een ontwikkelaar en worden er meer games verkocht.

quote:
“There are very few people in this world who know how to create hits. Not create a hit, but create multiple hits. Those creative minds should be recognized and remunerated in the video game industry for their contribution as much as other forms of media. From a business perspective, that might be more expensive, but if the reward is better selling games the trade-off is worth it.”


Hele artikel hier .


06:56  Nieuwe shots Mafia 2
06:55  18% kocht HDTV voor games
 Reacties (3)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 25-04-2008 om 09:40 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"Those creative minds should be recognized and remunerated in the video game industry for their contribution as much as other forms of media."

Gebeurt toch al?

Mja om ze nu als een soort supersterren te gaan promoten gaat me wel te ver, het draait namelijk om de game en dat weten die ontwikkelaars ook, die willen zelf niet (veel) in de belangstelling staan maar willen het voor hun games wel.

Gast (213.93.24.xxx) op 25-04-2008 om 14:14
Idd Cliffy B. is toch al een superster ondertussen? haha. Hetzelde geld voor David Jaffe ,Jade Raymond (en die andere ,die creative director van ubisoft ,ben ff zijn naam kwijt). En natuurlijk ook Yves guilmot ,de bendenker van rayman en oprichter van Ubisoft en maker van beyoind good & evil. Oh en je hebt ook nog myamoto toch? van zelda en mario enzo. dus genoeg "sterren" lijtk mij. Oh en dat hele team van bungie heeft oo kzo een beetje een sterren status in amerika _O_

Goof op 25-04-2008 om 17:28 [Niv: 96 / Exp: 4804]
voor mij hoeven ontwikkelaars niet zo groots te zijn als beroemdheden, maar het zou wel handig zijn om goede games te kunnen herkennen door middel van de aandacht die is gevestigd op de ontwikkelaars, zoals je vaak films kijkt van je favoriete regisseur of boeken leest van je favoriete schrijver

btw: vermeldt=vermeld

Gewijzigd door Goof op 25-04-2008 om 17:42

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.