Terwijl we GTA IV nog niet eens in onze console hebben kunnen stoppen blikt Sam Houser al vooruit naar de toekomst, om precies te zijn naar het vijfde deel.
In gesprek met 1Up kijkt hij vooruit naar Grand Theft Auto V en dan specifiek naar de Xbox 360 console. Volgens Houser zouden er weleens problemen kunnen komen wanneer het vijfde deel naar de Xbox 360 komt, het DVD-9 formaat is namelijk slechts een kleine vooruitgang ten opzichte van de single layer DVD's waardoor de content te groot zou worden om nog op een disc te passen.
Een ander probleem dat Houser bij de Xbox 360 ziet is dat er niet standaard een harde schijf bij zit. In overleg met Microsoft mag er buiten de opgestelde regels worden getreden, hij hoopt echter dat Microsoft volgend jaar de harde schijf als standaard zal hanteren.
Elders in het gesprek praat Houser nog over de vertraging die Grand Theft Auto IV had door de PlayStation 3 versie. Volgens hem heeft iedere console zijn goede en zwakke punten, een goed punt van de Xbox 360 was dat de ontwikkeling zeer makkelijk is omdat het aanvoelt alsof je een PC game aan het maken bent. De PlayStation 3 versie daarentegen was een grotere uitdaging, inmiddels zit de studio echter wel in de positie dat ze de console goed kennen en er dus veel makkelijker games op kunnen ontwikkelen.
Als laatste geeft Houser nog commentaar op welke versie nu precies beter is als het gaat om grafische kwaliteit:
quote: "There's a slight difference in the way they look," Houser admitted. "I think that's to do with really low-level technical stuff that I'm not the guy to explain. The 360 games have a certain look to them; PS3 games have a certain look to them. I like the way [the PS3] renders. There's a certain kind of softness without being blurry -- some warmth to it -- and then there's a certain more clinical element to how the 360 looks."
Het gehele interview is hier na te lezen.
Met dank aan dnarbeis voor het melden van dit nieuws.
|