Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Feature:

Gamecharacter: Link


Door Gideon op 26-12-2004 om 01:02
Bron: Gamed

Gamecharacters komen en gaan. Maar weinig ontwikkelaars lukt het om het character uit hun game boven het gemiddelde uit te laten steken. Eens in de zoveel tijd staat er echter iemand op die de gamer aanspreekt, en niet meer loslaat. Game na game blijft hij ons boeien, en hele fanclubs worden aan hem gewijd. Iedere week zullen wij één van deze 'Gamecharacters' bespreken.


The Legend of Zelda: Four Swords.
Deze game is meer een extra bij de port van The Legend of Zelda: A Link to the Past naar de Gameboy Advance. Maar wel een mooie extra, want het gaat hier om de eerste muliplayer Zelda. Het was de bedoeling dat je met maximaal 4 spelers een vrij lineair avontuur voltooide, waarbij je elkaar moest helpen. De game kwam uit in 2003.

The Legend of Zelda: The Wind Waker.
Het eerste 128-bit avontuur van Link. De game bevatte een ongelofelijk grote wereld die je in een bootje kon overvaren. De cell-shaded techniek werd toegepast op de game, waardoor veel gamers de game bij voorbaad al afschreven. Blijkbaar zijn ze hier toch op terug gekomen, want de game werd toch nog een succes. Ook de pers was enthousiast en beloonde The Wind Waker met mooie cijfers. De game kwam uit in 2003.

Link uit The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: The Minish Cap
Link uit The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: The Minish Cap

The Legend of Zelda: The Minish Cap.
Het eerste echt nieuwe avontuur van Link op de GBA. De game bevat heeft het uiterlijk van The Wind Waker meegekregen, al werkt de cell-shading techniek natuurlijk niet op de handheld. Zowel grafisch als qua geluid wordt de game door velen als de beste op de GBA gezien. Zowel nieuwe als oude Zelda karakters komen naar voren en Link gaat wederom op avontuur. De game kwam uit in 2004.

Toekomstige games.

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
Een waar multiplayer avontuur op de Nintendo GameCube, dat gebruik maakt van de connectie tussen de GameCube en de GameBoy Advance. Dit 2D avontuur komt het best tot zijn recht met 4 spelers en bevat ook een optie om tegen elkaar te vechten. Geen regulier avontuur dus, maar wel veel belovend. IGN noemde het 'The best game no one played'.
De game ligt 7 januari 2005 in de winkel.

The Legend of Zelda:........... (werknaam)
De nieuwe Zelda game op de GameCube is nu al een van de meest gewilde games in 2005. De game werd met een staande ovatie van de pers ontvangen op de E3 2004. Nintendo heeft de cell-shaded graphics uit The Wind Waker weggelaten en Link een stuk meer volwassen gemaakt. De game is donkerder qua sfeer dan welke Zelda dan ook. De game moet nog in 2005 uitkomen.

The Legend of Zelda: DS (werknaam)
De nieuwe handheld console van Nintendo krijgt volgens geruchten zijn eigen Zelda. Er is nog niets over de game bekend, maar je mag er vanuit gaan de twee schermen en het touchscreen op een originele manier gebruikt gaan worden.

Games waarin Link voorkwam.

CD-I Zelda Trilogie: Link: Faces of Evil, Zelda: Wand of Gamelon, en Zelda's Adventure.
Deze trilogie kwam uit op de CD-I van Philips. De games worden veelal verzwegen, omdat het eigenlijk geen echte The Legend of Zelda games zijn. De franchise werd gebruikt door Philips die het presteerde om van een van de meest geliefde franchises games te produceren die vrijwel door iedereen gehaat werden. Zelda's Adventure was beter dan de ander twee games, maar ze zijn alle drie niet Zelda waardig. Een zwarte bladzijde uit de saga dus. Een leuk feit is wel dat dit de enige games zijn waarin Zelda door de speler bestuurd werd. De spellen kwamen uit in 1993.

Game and Watch
Op de Nintendo Game & Watch verscheen een spel waarin Link zichzelf omhoog moest vechten om prinses Zelda te redden. Het heeft verder niets te maken met de normale Zelda serie, maar het spelletje was grappig. De game kwam uit in 1989.

De nieuwste Link uit The Legend of Zelda voor de GameCube
De nieuwste Link uit The Legend of Zelda voor de GameCube

Nintendo is zuinig op haar franchises en je ziet ze nauwelijks terug in andere games. Toch komt er zo nu en dan een uitzondering voor. Zo was Link bijvoorbeeld te zien in Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars. Als je een bepaald huis bezocht, dan kon je Link zien liggen slapen in één van de bedden. Maar het is ook een aantal keer voorgekomen dat Link voor een grotere zaak moest komen opdraven. Zo zagen we hem in Super Smash Brothers op de Nintendo 64 en ook in Super Smash Brothers: Melee, de opvolger op de GameCube, stond Link zijn mannetjes. Sterker nog, laatst debuteerde Link in de vechtgame van Namco: Soul Calibur 2. Om de kracht van Link te verduidelijken: de GameCube versie verkocht het best, terwijl de userbase het kleinst is. Link als exclusief karakter bleek dus een goudmijntje te zijn voor Namco.

Naast games komt Link ook voor in stripboeken, zijn er tekenfilms van hem en verschillende merchandise figuurtjes. Met recht mogen we dus stellen dat Link een ware grootheid is in de wereld van de gamekarakters en gelukkig zijn we nog lang niet van hem af.

Volgende week hebben we weer een nieuwe feature met dan aandacht voor de blauwe egel van Sega: Sonic.
Pagina: 1 | 2 | 3


10:30  Nieuwe scans Resident Evil 4
16:53  Uitslag Most Wanted Charts
 Reacties (23)
 Pagina: 1
MasterStyle op 26-12-2004 om 11:55 [Niv: 44 / Exp: 2184]
Link is misschien inderdaad de grootste gameheld... en ook wel de bekenste. Ik vind dat ook wel terecht.

En TMC is ook idd de GBA's technisch prachtigste game... hmmz ok, maybe overtreft Golden Sun (TLA) het maar meer niet .

neofox op 26-12-2004 om 22:38 [Niv: 1 / Exp: 66]
Er is voor mij maar een grotere gamesheld dan linjk en dat is natuurlijk mario. Maar verder over link... hoeveel games zijn er wel niet waarin link de glanzende hoofdrol speelt?? hij verdient het om zo geeerd te worden..... ik heb laatst the minish cap uitgespeeld.. wel een beetje een makkelijmke game maar dat is goed voor de afwisseling. maar daar gaat het niet om. het punt is dat ik weer die link-vibe voelde, en dat kwam niet door een of ander volkje de minish genaamd, maar door link! en daarom is hij mijn 2e grootste gamesheld.

lloyd op 26-12-2004 om 23:27 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ik vind het heel erg knap dat hij een enorme gameheld is en er toch geen enkele game is waarin je zijn naam in de titel terug vindt het is altijd de legend of zelda en link is de grote held ik vind het echt knap dat hij zonder dat er een game is met zijn naam in de titel toch de nummer 2 (na mario inderdaad) gameheld is

Gewijzigd door lloyd op 26-12-2004 om 23:28

MasterStyle op 27-12-2004 om 02:25 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol mario is zeker een belangrijk persoon in de gamewereld maar ik vind Link een grotere HELD Mario red alleen peach, link red hele werelden ...

Maja, TMC is idd beetje simpel maar goed, toch top .
En het is wel waar over de naam van de games... geen 1 game heeft Link in zijn naam, ja subtitles soms... en toch is ie mega beroemd

Sebastiaan van Wijk op 27-12-2004 om 17:42 [Niv: 73 / Exp: 3645]
In Japan zijn meisjes verliefd op Link

lloyd op 27-12-2004 om 17:54 [Niv: 68 / Exp: 3397]
haha dat is (ook al is ie erg gaaf) toch dieptriest }>

R0ckl33 op 27-12-2004 om 21:08 [Niv: 3 / Exp: 168]
Ach vind Link helemaal niet zo fantastisch, hij moet es leren praten( ok dat was niet grappig) Links awakening is btw egt een coole game....

Sephiroth op 29-12-2004 om 11:58 [Niv: 2 / Exp: 76]
link ? doe mij maar solid snake

lloyd op 29-12-2004 om 12:02 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ik vind het inderdaad vaag dat de hoofdpersoon niet praat dat is trouwens ook zo bij golden sun 1 en 2 als iemand aan de hoofdpersoon vraagt hoe die heet moet iemand anders altijd voor hem praten dat vind ik zo stom want ik golden sun 1 praat isaac niet als ie de "hoofdrol" heeft en in golden sun 2 als ie geen "hoofdrol" heeft doet ie dat wel dat vind ik raar en daarom vind ik ook dat Link inderdaad moet leren praten

Michael Wildeboer op 29-12-2004 om 15:48 [Niv: 4 / Exp: 217]
Op de een of andere manier vinden de game-makers het toch eng om hun hoofdpersonen te laten praten. Raar......

lloyd op 29-12-2004 om 19:29 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ja want dat geeft ze tenminste persoonlijkheid en ik erger me er juist aan als ze niet praten

Slader op 30-12-2004 om 17:55 [Niv: 4 / Exp: 197]
ik erger me er helemaal niet altijd aan, neem nou gta 3, in dat spel lult het karakter ook niet, maar jij vult de tekst in. in gta vice city, vond ik et totaal zuigen. Logica dat designers hun karakter niet graag laten praten zeker niet als ze dat eerst niet hebben gedaan, het spel verkoopt alleen aan fans, en als het karakter gaat lullen, kan dat alleen maar afknappen en fans kosten.

Gideon op 30-12-2004 om 19:11 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik heb er geen enkel probleem mee dat Link niet praat. Zoals Slader al zei: het kan alleen maar tegenvallen. Iedereen heeft voor zich een beeld van Link, laat Nintendo dit a.u.b. niet verpesten. Daarnaast schreeuwt hij zo nu en dan, dus daar moeten we het mee doen

lloyd op 31-12-2004 om 13:13 [Niv: 68 / Exp: 3397]
haha we moeten het inderdaad met z'n schreew doen ik vind ook eigenlijk niet dat ze em nu opeens moeten laten praten daar hebben jullie gelijk in dan hadden ze dat inderdaad vanaf het begin moeten doen

Gideon op 31-12-2004 om 15:05 [Niv: 163 / Exp: 8165]
NES had nu niet echt de naam dat daar zoveel met voice acting werd gewerkt he

lloyd op 02-01-2005 om 19:36 [Niv: 68 / Exp: 3397]
dan is het toch wel slim dat ze het zo hebben gedaan dat scheelt een hoop gesodemieter

Mohamed op 05-01-2005 om 03:41 [Niv: 2 / Exp: 98]
link samen met mario mijn eerste en favoriete Gamecharacters

Gast (82.72.52.xxx) op 01-02-2005 om 17:59
;) *D :D :r

Gast (82.72.52.xxx) op 08-02-2005 om 19:49
;) :( :( :( ;) :D *D }> :'( :P :9 8) _O_ :? :X |( |( :r :D

Gast (82.171.196.xxx) op 22-03-2005 om 15:46
oke om het kort te houden. link is cool!

Gast (84.80.27.xxx) op 10-05-2005 om 16:03
wat moet je doen om bij level 7 (Misery Maze)
can you help my _O_ _O_ _O_ :? :? :?

Gast (81.205.33.xxx) op 14-06-2005 om 15:38
:X |( :r :( :) :D :'( :P 8) :X ;)

Gast (84.104.80.xxx) op 12-02-2006 om 16:14
het word tijd dat link eindelijk es gaat praaten
onder een voorwaarde dat de gasten van nintendo het niet gaan verknallen natuurlijk

verder is hij een coole character

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gamecharacter
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:
Geen media gevonden