Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(18) 
(1) 
22 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
18 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(3) 
17 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
16 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
15 Februari 2020 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
14 Februari 2020 
(12) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Februari 2020 
(5) 
(1) 
11 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(1) 
(1) 
10 Februari 2020 
(3) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
08 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
07 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(6) 
(0) 
05 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
Darksiders Genesis
Monster Energy Supercross 3
Patapon 2 Remastered
Coffee Talk
Preview:

Universe at War: Earth Assault


Door Joni Philips op 07-09-2007 om 12:13
Bron: Gamed

De studio Petroglyph is niet bekend, maar met Star Wars: Empire at War heeft men hun strepen binnen het RTS genre wel verdiend. In samenwerking met Sega komt men nu met een serie RTS games genaamd Universe at War.

Earth Assault wordt het eerste deel binnen deze serie, de RTS verschijnt eind 2007 op de PC en begin 2008 op de Xbox 360. De game begint in het jaar 2012 wanneer buitenaardse wezens, genaamd de Hierarchy, de Aarde aanvallen. Verschillende wetenschappers zagen dat de Hierarchy op komst waren naar de Aarde, maar de mensheid vormde geen front tegen de inval waardoor de Hierarchy met hun ervaring de Aarde gemakkelijk kon veroveren. Het ras besloot echter om de planeet niet direct volledig te vernielen, ze willen namelijk de Novus in de val lokken. De Novus zijn een soort van robots die niets meer willen dan het vernietigen van de Hierarchy omdat de Hierarchy de makers van de Novus heeft uitgeroeid.

Wanneer de Novus op de Aarde aankomen en ze merken dat de mensheid nog niet volledig uitgeroeid is, beseffen ze dat ze in een val zijn gelopen. Ze hebben echter zeker geen problemen om te vechten met de Hierarchy, ondanks de aanwezigheid van de mensheid. Er is echter wel een vierde ras dat problemen heeft met deze strijd: de Masari. Zij leefden millennialang in een winterslaap op de Aarde om bij het wakker worden te merken dat hun planeet bevolkt wordt door mensen, dat hun aartsrivalen (de Hierarchy) de planeet aanvallen en dat de Novus hun leger naar de Aarde hebben gebracht. De Masari besloten dan ook toe te slaan en zich te mengen in de gevechten die het lot van de planeet en uiteindelijk het hele universum moet bepalen.


Het is duidelijk dat er een strijd aan de gang is die het lot van de mensheid bepaalt, maar toch zijn zij geen speelbare factie. Enkel in de tutorial van de game gebruik je hen waarna je voor de game de keuze krijgt uit de Novus, de Masari en de Hierarchy. De mensheid speelt wel een rol in de game, ze spelen namelijk dezelfde rol als de burgers in Star Wars: Empire at War. De drie andere facties hebben elk hun eigen technologie, hoewel er zekere overeenkomsten bestaan tussen die van de Hierarchy en de Masari. In een ver verleden werden de Hierarchy bijna volledig uitgeroeid, maar ze werden toen geholpen door de Masari. Deze gaven hen allerlei technologie, waarna de Hierarchy hen verraadde.

De gebouwen van de Masari zijn geďnspireerd door de bouwwerken van de Azteken en de Egyptenaren terwijl hun eenheden de vorm aannemen van allerlei legendarische creaturen zoals engelen en draken. Hun tactische voordeel is dat elk van hun eenheden en gebouwen een licht en een donkerkant heeft. Afhankelijk van de kant die je kiest, verschillen de vaardigheden van de eenheden. De lichtkant is toegespitst op aanvalskracht terwijl de donkerkant meer verdedigingsvaardigheden levert. Een ander voordeel van deze factie is dat ze grondstoffen genereren via gebouwen, hier is wel een nadeel aan verbonden. Deze gebouwen veroorzaken een grote ontploffing als ze vernietigd worden, je zet deze dus best ergens afgelegen of ergens waar ze jou geen schade kunnen doen, zoals in een vijandelijke basis.

De Hierarchy en de Novus moeten wel grondstoffen verzamelen, maar zij zijn veel sneller in het opbouwen van hun kracht. De Hierarchy is de zogenaamde tankklasse in de game, ze hebben ongelofelijk krachtige eenheden en richten snel veel schade aan. Via zogenaamde Hard Punten kun je zelfs de aanvalskracht van individuele eenheden opbouwen. De aanpak van de Novus verschilt compleet met die van de Hierarchy, deze robots zijn namelijk ontworpen voor snelle aanvallen waarna ze vluchten. Dit gaat gemakkelijk omdat zij de mogelijkheden hebben snel te reizen via energiekabels. Deze factie werkt met een patchsysteem om eenheden sterker te maken, zo kun je een patch aanbrengen om een eenheden te overclocken. Op deze manier worden zijn aanval krachtiger, maar levert hij verdediging in.


Buiten de verschillende facties is er niet veel bekend over de gameplay, wel lijkt de game het gewone stramien van een RTS te vormen. Eerst bouw je een basis en enkele gebouwen om eenheden te produceren. Daarna ga je op zoek naar grondstoffen, tenzij je als de Masari speelt natuurlijk, en begin je met het voorbereiden van je leger. Dit kun je zowel in de singleplayer als in de multiplayer. De game zal gebruikmaken van Games for Windows Live om een cross-platform multiplayer aan te bieden. Dat betekent dus dat Xbox 360 en PC gamers het tegen elkaar kunnen opnemen als ze willen.

Earth Assault is een RTS met een interessant verhaal dat hopelijk omgezet wordt tot een goede serie games. De drie totaal verschillende facties zorgen er voor dat je waarschijnlijk heel wat uurtjes gaat kloppen in de game en de multiplayer zal daar ook voor zorgen. De concurrentie wordt echter zwaar, eind dit jaar verschijnen Company of Heroes: Opposing Fronts en World in Conflict. Begin 2008, wanneer de Xbox 360 versie verschijnt, is het tijd voor Command & Conquer 3: Kane's Wrath en met een beetje pech zelfs voor StarCraft 2. Als die laatste lang genoeg wegblijft, heeft Earth Assault in ieder geval een goede kans om het Starcraft publiek aan te spreken.


12:25  Geen DS verkocht in Japan
12:09  Nieuwe video Medal of Honor Heroes 2
 Reacties (4)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 07-09-2007 om 12:46 [Niv: 472 / Exp: 23597]
"De studio Petroglyph is niet bekend, maar met Star Wars: Empire at War heeft men hun strepen binnen het RTS genre wel verdiend."

Recognition at last
Ff bij vermelden dat er ex-talenten van Westwood studios (C&C, Dune) aan de basis van Petroglyph liggen.

Ik zie deze game helemaal zitten, het design van de eenheden en de diversiteit tussen de facties lijken me enorm leuk. Ik ga hem zeker halen, wel op PC want dat vind ik eenmaal hét platform voor RTS-games op te spelen (al waren BfME2 en C&C3 voor 360 goed geslaagd in hun controlscheme).

Laat maar komen, ik ben klaar voor tactiek

Nu... waar heb ik SW: Empire at War ook al weer liggen? >_<

Gewijzigd door MaartenL op 07-09-2007 om 12:47

Dnarbeis op 07-09-2007 om 23:02 [Niv: 60 / Exp: 2984]
damn deze game wil ik hebben

Gast (80.126.80.xxx) op 12-09-2007 om 02:43
Weer een game waar wij aardbewoners gepwnd worden als slachtvee... wat origineel. Ex medewerkers westwood my ass, dit boeit me geen ruk. Hoe heete die ene game, genesis rissing? waar wij juist bijna alles hebbe uitgeroeid en overgenomen? toppie, zo hoort het. Dont mess with us humans

-CaTTie- op 29-09-2007 om 16:28 [Niv: 0 / Exp: 23]
niet slecht

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Universe at War: Earth Assault
Type:
Game
Releasedatum:
28-03-2008
Ontwikkelaar:
Petroglyph
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media