Preview: Lair
Door Joni Philips op 24-04-2007 om 13:19
|
Bron: Gamed
|
Factor 5 heeft een rijk verleden met games waarin je het luchtruim kiest, van hun debuutgames Katakis en R-Type tot hun vijf Star Wars games toe kruip je in een ruimteschip. Hoeveel verandering brengt Lair in dit patroon?
In de game verschijnen er echter nog heel wat vijanden waarbij de draken verbleken. Gigantische stieren, de Tauros, en zwaar bepantserde neushoorns, de Rhinos, terroriseren de troepen op het land terwijl de vliegende Mantas met nieuwe troepen komen aangevlogen. De Tauros zijn gemakkelijk te verslaan, je kunt ze roosteren met je vuuradem of simpelweg de koe bij de horens vatten. De Rhinos aan de andere kant zul je moeten beklimmen om ze uit te schakelen. Daarnaast zijn er nog de bazen, daarvan hebben we er nog maar eentje gezien, de Coral Snake. Dit is een slang van een twee kilometer lang die op en neer door het water beweegt.

Rondvliegen met een draak heeft als gevolg dat je over heel wat unieke krachten bezit die de Sixaxis controller volledig bezetten. Vliegen met de draak doe je met de bewegingssensor, dit gaat van simpele bewegingen tot naar beneden duiken of tegen een andere draak knallen om hem pijn te doen. Op de grond gebruik je de analoge sticks om je draak te bewegen. Met een druk op het kruisje gaat hij sneller vliegen en met het cirkeltje kun je een tijdelijke versnelling initiëren. Met de linkerschouderknoppen lock je op een tegenstander, daarna kun je beginnen met aanvallen. Dit kun je doen door vuurballen af te vuren of door fysieke aanvallen uit te voeren.
Hoewel het gemakkelijk is om de tegenstand te doden met vuur is het beter voor je Carnage meter om dat te doen met fysieke aanvallen. Je kunt bijvoorbeeld een haak afvuren op de vijandige draak en dan op de andere draak springen om zijn rijder te doden of de draak te verslaan door je wapen in het hoofd van de draak te steken. Het is zelfs mogelijk om de andere draak vast te grijpen om dan met je klauwen aan te vallen. Op de grond kun je veel schade aanrichten door met je poten neer te slaan op de grond, ook met je bek en poten kunnen er velen gedood worden. Gezondheid verdien je door soldaten op te eten.

De schaal van de game is groter dan we in de meeste games zien, de levels zijn ongeveer 32 bij 32 kilometer. Hierom gebruikt men streaming texturen, zoals Gears of War doet, op deze manier kun je veel grotere texturen laden. Factor 5 is ook trots op de physics waarvoor ze een SPU hebben uitgetrokken. Zo wil men onder andere realistische watereffecten nabootsen. De camera lijkt echter nog niet ideaal voor de game, dat mag duidelijk verbeterd worden. De muziek wordt verzorgd door John Debney, hij heeft geen ervaring met muziek voor videogames, maar we kennen hem van The Passion of the Christ en Sin City.
Lair is zeker niet de eerste game waarin we met een draak mogen rondvliegen, games als Drakengard en Panzer Dragoon deden het Lair al voor. De schaal van de omgevingen en de vrijheid die je krijgt zijn echter nieuw. Voorlopig ziet Lair er wel goed uit, maar het lijkt nog geen topper. Factor 5 heeft echter nog genoeg tijd om alles wat bij te schaven en zo hopelijk een sterke game neer te zetten. Deze zomer zien we het resultaat van drie jaar hard werken waarna het wachten op Lair 2 kan beginnen.
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
14:15 Sonic Rush Adventure met nieuw personage
10:43 Kane & Lynch en Crossfire naar PS3
|
Reacties (9) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (81.204.19.xxx)
op 24-04-2007 om 13:57
|
dope ben egt benieuwd, doet me ook een beetje denken aan shadow of colossus, heb me ps3 net een paar dagn en dikke aanrader hoor met rfom online betje dood geschoten worden heerlijk :D
|
|
Tecnomic NL
op 24-04-2007 om 14:26
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Het ziet er leuk uit moet ik zeggen en met name de schaal van de maps is adembenenemend. Het enige wat mij tot dusver stoort is de variatie en het grafische aspect. En doel ik op de grondse battles. Maar goed met een release over een kleine 3 maanden voorspel ik toch een uitstel...
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 24-04-2007 om 16:13
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Ik vrees ook wel een beetje voor uitstel. Eigenlijk had deze er tijdens de launch al bij moeten zitten, dan had ik ook al zeker een PS3.
Mja het zal wel een vermakelijke game worden maar of het een echte topper word, zal wel nipt zijn...
|
|
im2
op 24-04-2007 om 17:10
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Die Tauros zien er wel cool uit, en die slang van 2 km  Dan denk je dat die worm uit Lost Planet al groot is
|
|
Weazel
op 24-04-2007 om 17:11
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
Nice
|
|
Sheo
op 24-04-2007 om 18:06
[Niv: 32 / Exp: 1617]
|
SOrry, ik was ingelogd als gast.
Ik wil deze game,
|
|
wackyprofessor
op 24-04-2007 om 21:00
[Niv: 224 / Exp: 11181]
|
Hebbe! Volgens mij wordt het net geen topper, maar wel een must have voor de PS3 bezitters op de één of andere manier.. was al benieuwd naar de game nu lijkt het me het aanschaffen wel waard. Ook een game die goed gebruikt maakt van de SIXAXIS
|
|
Jeweet
op 24-04-2007 om 22:48
[Niv: 74 / Exp: 3697]
|
egt heah im2duvi  ...zo van...shit die eindbaas in lost planet is tyfus groot  ...oh w8 die van lair is 2 km lang...
|
|
Gast (62.195.57.xxx)
op 27-04-2007 om 13:13
|
even logische berekening:
map is 32*32 km
slans is
?*2 km
das 1 zestiende deel van de hele map _O_
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|