Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Eidos: "Genres te druk voor innovatie"


Door Rene Groen op 04-01-2007 om 12:21
Bron: Games Industry

Veteraan Ian Livingstone liet in de Games Central podcast weten dat de huidige genres zoveel games kennen dat er nauwelijks ruimte is voor innovatie. De beste man geeft een uitleg.

Volgens Livingstone richten bedrijven zich tegenwoordig teveel op het opbouwen van een breed portfolio aan games en nemen ze geen risico's door met nieuwe projecten te komen. Er zijn een paar genres die overheersen (zoals FPS's en oorlogsgames), waardoor het al lastig is om binnen dat genre nog origineel te zijn. Hoewel enkele ontwikkelaars wel wat risico willen nemen richten ze zich vooral op grote titels in de grote genres die er al bestaan.

Nintendo is volgens Livingstone een positieve uitzondering, met de Nintendo DS en Wii hebben ze aangegeven dat gameplay, gameplay en gameplay de drie belangrijkste aspecten zijn voor innovatie. Technologie en graphics ondersteunen deze ervaring. Ook de verschillende platformen en (daardoor) nieuwe doelgroepen helpen mee. Denk hierbij aan PC downloads, online games, mobiele spellen en andere draadloze mogelijkheden zoals de PSP en DS deze laten zien.



12:36  TV spot voor Forza Motorsport 2
12:10  Ook Europa krijgt Halo 3 bij Crackdown
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Devilly op 04-01-2007 om 14:49 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Hij heeft volkomen gelijk. Zeker dat deel over Nintendo vind ik erg goed, niet zozeer omdat ik een Nintendo-fanboy ben (ik heb géén een Ninty console), maar omdat Nintendo een durft te doen wat de rest van de markt niet durft.

im2 op 04-01-2007 om 16:15 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Nintendo is volgens Livingstone een positieve uitzondering, met de Nintendo DS en Wii hebben ze aangegeven dat gameplay, gameplay en gameplay de drie belangrijkste aspecten zijn voor innovatie. Technologie en graphics ondersteunen deze ervaring.

Dat laatste geldt dan wel niet voor Nintendo

Gast (81.207.13.xxx) op 04-01-2007 om 16:15
Nou Ian Livingstone laat dan maar eens iets op de Wii komen...
en had Core Design Angel of Darkness af laten maken :(

zij probeerde nog innovatie in Tomb Raider te brengen onder veels te veel tijddruk :(

wackyprofessor op 04-01-2007 om 19:05 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Positieve uitzondering? Ze zijn zowat de enigste die innovatief zijn durven en een andere weg inslaan.

Edit: Oeps als enigste, dan zijn ze wel een positieve uitzondering.. my bad XD

Gewijzigd door wackyprofessor op 06-01-2007 om 00:26

mahalla op 04-01-2007 om 21:47 [Niv: 17 / Exp: 844]
@ im2duvi
De graphics van de NintendoWii zijn prima hoor.
Ookal zijn ze minder dan haar concurenten.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.