Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Prince of Persia: Revelations


Door Joni Philips op 16-06-2006 om 23:24
Bron: Gamed

In 1989 debuteerde de Prince of Persia serie, een game die in het leven werd geroepen door Broderbund, ook al bekend van games als Choplifter. Na vele ports en een sequel kwam er in 1999 een 3D Prince of Persia uit op PC, deze faalde miserabel en de serie verdween van het toneel. In 2003 verhuisde de franchise naar Ubisoft. Zij brachten in twee jaar vijf games van de franchise uit. De laatste daarvan was Prince of Persia: Revelations voor de PSP, scoorde deze goed of was het een flop zoals Prince of Persia 3D?

De game is in essentie een port van Prince of Persia: Warrior Within met meer dan tien extra levels. Dat is zeker geen goed nieuws, uiteindelijk was dat de minst scorende van de drie Prince of Persia's van Ubisoft, en zal de game sowieso geen mensen aanspreken die Warrior Within al gespeeld hebben. Heb je Warrior Within al uitgespeeld? Dan kun je deze review dus volledig overslaan, dan kun je je aan het advies 'Niet kopen' houden. De nieuwe levels zijn de moeite niet waard qua ontwerp en er verschijnen veel meer bugs in deze levels op gameplaygebied. Maar dan gaan we het nu toch over de PSP versie hebben. In de game wordt onze prins achternagezeten door de Dakaha, een reïncarnatie van het Lot. De Dakaha wil de prins doden en zo de fouten herstellen die de prins heeft gemaakt door steeds de tijd terug te spoelen in Sands of Time. Je zult een lange reis moeten maken met de prins, naar een vervloekt eiland waar de grootste angsten van de wereld verzameld zijn. Daar moet je op zoek gaan naar de keizerin van de tijd zodat je alles in orde kunt maken.



De besturing werkt ongeveer zoals op console. Het ontbreken van een tweede analoge stick voor de camerabesturing wordt opgelost door de linkerschouderknop in te drukken en dan de analoge pad te gebruiken. Je camera verplaatsen tijdens het rondlopen kan dus niet. Je hebt dus de keuze om in kleine stapjes te werken of op blind geluk, dat laatste werkt beter want de camera zit toch -snel terug in een verkeerde positie. Voor de rest zit de game ongeveer hetzelfde in elkaar als Warrior Within. De prins beschikt over alle krachten die hij had in de consoleversie. Dat betekent dat je opnieuw met de tijd moet spelen. In de eerste plaats is dat natuurlijk terugspoelen van de tijd wanneer je een foutje gemaakt hebt of voor het oplossen van puzzels. Je hebt ook bijvoorbeeld krachten om je vijanden te vertragen of om je vijanden tijdelijk te verdoven. Deze krachten zijn nog altijd even leuk in gebruik als toen ze geïntroduceerd werden.

Ook zijn gewone moves heeft de prins nog allemaal. Zo kan de prins één of twee zwaarden gebruiken om massieve schade uit te delen. Dit heeft een effect op de verschillende combo's die je kunt uitvoeren. Daarnaast moet je nog steeds de omgeving in je voordeel gebruiken om de vijand te doden. Sluip over een dak om achter een vijand op te duiken, spring tegen een muur voor een extra mooie aanval uit te voeren. Zulke dingen kunnen ook in dit PSP deel en wanneer je het goed doet, beweegt de omgeving in slowmotion. Spijtig genoeg is er geen echte beloning om zo te vechten, het is uiteindelijk veel gemakkelijker om gewoon basiscombinaties uit te voeren. Dat is zeker zo omdat de kans op mislukken groter is bij mooie bewegingen en je beter zo weinig mogelijk risico's neemt. Het duurt namelijk even om terug tot de plaats te komen waar je zat omdat de savepunten ver uit elkaar liggen. Dat is niet lekker voor een handheldgame en het is vervelend dat als je een bepaalde baas enkele keren moet proberen te verslaan, dat je eerst terug een heel stuk moet afleggen.



Qua graphics haalt de game veel uit de PSP. De omgevingen zijn nog altijd prachtig en zijn niet gespaard van details. Ook de personages kunnen nog altijd op een zelfde hoeveelheid detail rekenen. De animaties van de personages zien er uitstekend uit en de meeste effecten, zoals bloed en stof op het slagveld, zijn bewaard gebleven. Enkel de lichteffecten doen het minder. Ubisoft heeft echter hier en daar wel een kantje overgeslagen. Zo zien de texturen er niet uit als je ze van dichtbij gaat bekijken, zoals nodig is tijdens puzzels. Ook de framerate durft wel eens wat lager te vallen. Dat zijn problemen waarmee je zult moeten leren leven in dit spel, hoe hinderlijk ze ook zijn voor de game zelf. Met het geluid zit alles goed, behalve dan het feit dat het constant problemen geeft. Op elk moment dat de UMD moet laden begint het te haperen en de game moet veel laden, wat zeker opvalt aan de lange laadtijden. Dat is toch een probleem dat elke tester moet opmerken. De hardrockmuziek past ook gewoon niet bij de titel, wat weer minpunten oplevert.

Prince of Persia had veel potentieel, maar deze Revelations laat je beter liggen. Warrior Within voor een console is dan uiteindelijk toch een aantrekkelijkere aankoop met kortere laadtijden, geen geluidsproblemen, veel minder bugs en betere besturing. Had Ubisoft wat meer aandacht besteed aan de afwerking van de game in plaats van zoveel mogelijk geld te willen verdienen, had dit een degelijke game kunnen worden.
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   30
Graphics   70
Replay   70

Geplaagd door irritante geluidsproblemen, de testers van de game deden duidelijk hun werk niet.
60


23:25  Peter Jackson's King Kong
18:12  Nieuwe screens van de Master Chief
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia: Revelations
Type:
Game
Releasedatum:
16-12-2005
Ontwikkelaar:
Pipeworks Software
Uitgever:
Ubisoft
Media:







Meer media