Tijdens The Game Awards heeft CD projekt RED The Witcher IV officieel naar voren geschoven. Ditmaal is het Ciri die als belangrijkste personage zal fungeren en middels een trailer krijgen we alvast een klein voorproefje van wat komen gaat. Een releasedatum en de te verschijnen platformen werden nog niet bekend gemaakt.
In de trailer van bijna zes minuten gaat Ciri een Witcher-contract aan die haar naar een afgelegen dorp brengt dat al generaties wordt geterroriseerd door een angstaanjagend monster dat mensenoffers eist. De trailer is opgezet als een kort, op zichzelf staand Witcher-verhaal en toont Ciri's nieuwe vaardigheden en hulpmiddelen, waaronder een ketting en magische krachten.
Centraal in de trailer staat Ciri's perspectief als buitenstaander van het dorp. Terwijl de dorpelingen afscheid nemen van een van hun eigen mensen, een jong meisje dat ze voorbereiden op een traditioneel ritueel offer, besluit Ciri in te grijpen. Met als doel het beest te doden en tegelijkertijd het meisje te redden, komt Ciri in conflict met de vooroordelen en bijgeloof van de mensen die ze probeert te beschermen, wat haar leidt tot een pijnlijke Witcher-les: dat monsters in alle vormen voorkomen.
De trailer is vooraf gerenderd in een aangepaste build van Unreal Engine 5 op een onaangekondigde NVIDIA GeForce RTX GPU. Aangedreven door dezelfde technologie als The Witcher IV, met behulp van assets en modellen uit de game zelf. De trailer is gemaakt door een samenwerking tussen CD PROJEKT RED en Platige Image, die geen vreemden zijn in het universum van The Witcher, aangezien ze verantwoordelijk waren voor de intro-cinematics in de vorige delen van de serie.