Dat een game wisselt van creative director zien we regelmatig voorbij komen, alleen dan vrijwel altijd tijdens de ontwikkeling. Dat dit gebeurt nadat de game al is afgeleverd zien we een stuk minder vaak, toch is dit het geval voor Star Wars Outlaws.
Drew Rechner mag zich nu de creative director van Star Wars Outlaws noemen en laat op de officiële website meteen weten dat er een grote update aan zit te komen, als onderdeel van het plan om de game te blijven verbeteren.
quote: "Jullie feedback heeft al geresulteerd in drie titelupdates waarin we ons hebben gericht op het oplossen van enkele van jullie grootste zorgen, zoals bugs, het verminderen van belangrijke frictiepunten in enkele belangrijke missies, met name rond stealth, het aanpassen van de speedercamera en botsing, en nog veel meer. Dat gezegd hebbende, zijn er drie belangrijke gebieden waarop we de game nog verder willen verbeteren."
Het eerste punt is de combat, waar ze meer diepgang en spanning in aan willen brengen, wat je tactiek en precisie meer moet belonen. Ook willen ze de focus meer op stealth leggen, één van de grote kritiekpunten toen de game verscheen. Hoewel veel missies alleen via stealth waren op te lossen zou dit te uitdagend zijn en werd je als speler veel te snel opgemerkt. Met een eerdere patch hebben ze al geprobeerd om de ervaring soepeler te maken, alleen dit willen ze nu nog verder uitwerken met een betere leesbaarheid en consistentie in hoe de vijanden je detecteren.
Een ander punt zijn de controls van hoofdpersonage Kay Vess, zoals het responsiever maken van het in cover gaan en het kruipen. Het vormt onderdeel van Update 1.4 die gepland staat voor 21 november.
Meer over Star Wars Outlaws is te lezen in onze review.
|