Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Oktober 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Oktober 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2024 
(2) 
19 Oktober 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
18 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
17 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2024 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2024 
(3) 
12 Oktober 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
11 Oktober 2024 
(0) 
(4) 
(0) 
10 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2024 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Oktober 2024 
(1) 
(2) 
(4) 
(1) 
06 Oktober 2024 
(1) 
(0) 
05 Oktober 2024 
(0) 
04 Oktober 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
03 Oktober 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Oktober 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Oktober 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 September 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
28 September 2024 
(4) 
27 September 2024 
(3) 
(1) 
(3) 
(3) 
(7) 
(1) 
(0) 
(0) 
26 September 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
EPOS H3PRO Hybrid
Apex Legends: Mobile
A Musical Story
Golf Club Wasteland
Nieuws:

Het uitbrengen van AAA-games op iOS lijkt nog geen succes


Door Rene Groen op 26-06-2024 om 16:58

Waar we ook heen gaan, één van de eerste dingen die we controleren is of we onze telefoon wel bij ons hebben. Het is dan ook niet gek dat we het ook massaal gebruiken om op te gamen, alleen dan gaat het toch vooral om kleinere spellen.

Om hier verandering in te brengen ondernam Apple pogingen om grote AAA-games de overstap te laten maken van consoles naar hun iPhones en iPads. Grote namen als Resident Evil, Death Stranding en Assassin's Creed zijn inmiddels uitgebracht, maar een groot succesnummer is dit nog niet. Dit kan komen omdat de games alleen speelbaar zijn op de high-end systemen, waardoor de potentiële doelgroep kleiner is dan wanneer je alle iPhone en iPad bezitters zou willen bereiken.

De website Appfigures heeft een overzicht samengesteld van de verkoop per game en helaas zijn de cijfers niet erg indrukwekkend. Assassin's Creed Mirage zou bijvoorbeeld 123,000 keer zijn gedownload, waarmee een brutowinst is behaald van $138,000. Het aantal downloads lijkt een wat vertekend beeld te geven aangezien je deze gratis kunt downloaden om een klein deel te kunnen ervaren, waarna je $49,99 dient te betalen. Dit zou betekenen dat nog geen 3,000 mensen de game daadwerkelijk hebben aangeschaft.

Andere games deden het gelukkig iets beter, zo kochten ongeveer 5,750 gamers Resident Evil Village, werd Resident Evil 4 zo'n 7,000 keer verkocht en Death Stranding tikte de 10,600 verkopen aan. Wel moet gezegd worden dat de verkopen geen vaststaand feit zijn, zo zegt een andere website dat de cijfers hoger liggen. Volgens Appmagic ging het om 5,750 verkopen van Assassin's Creed Mirage, 15,000 Resident Evil 4 verkopen, werd Resident Evil Village 34,000 keer verkocht en Death Stranding 23,000 keer. Ondanks deze hogere cijfers zou het aantal verkopen nog altijd als teleurstellend worden gezien en Appmagic hoofd Andrei Zubov ziet het als een teken dat grote consolegames geen bestaansrecht hebben op mobiele platformen als de telefoon en tablet.
quote:
“Deze cijfers zijn verre van een succes, vooral als je ze vergelijkt met de omzet die AAA-games op hun primaire platforms behalen. Dit suggereert dat deze games al een groot deel van hun potentiële inkomsten hebben binnengehaald en nu veel lagere inkomsten zullen genereren.

Als we naar de best presterende mobiele premiumgames kijken, kunnen we zien dat veel van oorsprong indietitels zijn. Deze games hebben doorgaans eenvoudigere besturing, geven voorrang aan unieke kunststijlen boven hoogwaardige graphics en zijn geschikt voor kortere speelsessies. Dit zijn de gebruikelijke kenmerken van succesvolle gratis te spelen mobiele games.”

Zubov ziet de situatie in de toekomst niet verbeteren. Hij wist erop dat spelers die zich geavanceerde iOS-apparaten kunnen veroorloven om deze games te spelen waarschijnlijk ook een hoogwaardige PC of een console kunnen veroorloven en dat het waarschijnlijker is dat ze de games hierop spelen. Tevens beredeneerd hij het ook andersom: de kans is klein dat iemand die zich geen game-apparaat of een krachtige mobiel kan veroorloven wel eenmalig vijftig dollar voor een game neer wil leggen.


17:04  [Update] Dr Disrespect ontslagen bij eigen studio
16:25  Datamine lijkt aankomende Mortal Kombat 1 personages weg te geven
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.