Ontwikkelaar Supermassive ontwikkelde al meerdere horrorgames waarin de keuzes van spelers bepalen tot welk einde je komt. The Quarry volgt ditzelfde voorbeeld, maar is zeker niet minder ambitieus.
Director Will byles heeft in gesprek met IGN aangegeven dat acteurs gewend zijn om met een filmscript van ongeveer honderd pagina's te werken, voor The Quarry is er echter een script geschreven dat meer dan duizend pagina's bevat. Om dit allemaal in de game te verwerken werden er vijftig pagina's per dag afgewerkt, waarbij de cast veel verschillende variaties moest filmen, afhankelijk van de keuzes die spelers maken.
Gesproken over keuzes, omdat er veel variabelen zijn heeft The Quarry maar liefst 186 verschillende eindes, afhankelijk van zowel kleine als grote keuzes:
quote: “We worked out 186 different endings for those characters, not just alive or dead... the stories that they have on the way through are massively varied. Branches really are a mathematical nightmare. It's just exponential.” He adds that branches will take into account both small and more significant consequences, but they all have an impact on the overall story and relationships with certain characters.
“We really like the idea of giving you context, so you can have the exact same conversation, but know, that, that person has just killed someone and that context changes, everything."
The Quarry zal op 10 juni worden uitgebracht op de PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series.
|