Zegt de naam Skull and Bones jullie nog iets? De aankondiging van deze Ubisoft titel stamt alweer uit 2017 en sindsdien liet de ontwikkelaar maar mondjesmaat wat los over diens komst. En dat wat we leerden was lang niet altijd positief.
Al tijdenlang hebben we geen nieuwe beelden van de game gezien, niet gek als je bedenkt dat veel van de berichten te maken hadden met ontwikkelproblemen. Wat dan ook zeker niet helpt is dat medewerkers het project verlaten, waaronder nu ook Antoine Henry. De beste man werkt sinds 2007 bij Ubisoft en was al sinds 2014 betrokken bij de realisatie van Skull & Bones. In eerste instantie als Lead Designer, later als Associate Game Director. In een bericht op LinkedIn lezen we:
quote: “Goodbye Ubisoft! After nearly 15 years, today was my last day. I'm thankful for the people I've met and what they brought me professionally and personally. Hopefully I was able to give back a little bit. On to new exciting adventures very soon."
Of zijn vertrek van invloed is op de ontwikkeling is niet bekend. Terugkijkend op de geschiedenis is het echter nog maar de vraag of het nog goed gaat komen, zo zou Ubisoft in 2020 een reboot hebben doorgevoerd om een nieuwe visie te realiseren en was de release wederom uitgesteld, ditmaal tussen april 2022 en maart 2023.
Ook bij de studio zelf is het verre van stil, momenteel lopen er onderzoeken bij Ubisoft Singapore vanwege vermeende seksuele beledigingen en discriminatie, iets wat ook het geval is bij andere Ubisoft studio's.
|