Josef Fares is een uitgesproken ontwikkelaar en NFT's zijn een controversieel onderwerp die de laatste tijd steeds vaker naar voren komt in de game-industrie. Combineer deze twee en je krijgt een bijzonder citaat.
NFT kent nogal wat controverse, zo keerden gamers zich massaal tegen Ubisoft toen ze hun NFT-platform Quartz naar buiten gebrachten en besloot de ontwikkelaar achter STALKER hun ideeën zelfs terug te trekken. Van ontwikkelaar Josef Fares, bekend van games als A Way Out en It Takes Two, hoeven we niet te verwachten dat hij iets terug zal trekken, hij is namelijk duidelijk in zijn standpunt tegenover NFT's: hij heeft liever een knieschot als dat hij dit integreert in zijn games. In een verdere uitleg geeft hij aan:
quote: "Let me tell you this: whatever decision you take in a game, where you have to adjust the design to make the player pay or do something that makes you want him to pay money, that is wrong, if you ask me. If you make a game with the goal of telling a story, I think it’s wrong. Now, if you ask a big CEO that runs a company, he would say I’m stupid because companies are about making money. But I would still say no. For me, gaming is art."
|