Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
Belangrijk nieuws 
(0) 
(0) 
10 Mei 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
09 Mei 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
08 Mei 2021 
(1) 
(0) 
(8) 
(0) 
07 Mei 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
06 Mei 2021 
(1) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
05 Mei 2021 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
04 Mei 2021 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2021 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2021 
(0) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
30 April 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 April 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
28 April 2021 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2021 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2021 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2021 
(4) 
(0) 
23 April 2021 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
22 April 2021 
(15) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2021 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 April 2021 
(0) 
(1) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
19 April 2021 
(0) 
(0) 
(11) 
(0) 
18 April 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2021 
(0) 
(0) 
(6) 
Stratego Assassin's Creed
The Fast and the Furious
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Beyond Medusa's Gate: VR Escape Room
Nieuws:

Sony patenteert AI die games voor je speelt


Door Rene Groen op 22-04-2021 om 16:56
Bron: Video Games Chronicle

Bedrijven vragen voortdurend patenten aan zodat hun goede ideeën niet door een ander worden overgenomen. Lang niet altijd worden deze patenten werkelijkheid, toch betekent dit niet dat sommigen het benoemen niet waard zijn.

Neem bijvoorbeeld een nieuw patent van Sony dat alles te maken heeft met kunstmatige intelligentie in games. Of zoals ze het zelf omschrijven: "Geautomatiseerde controlemodus voor kunstmatige intelligentie voor het spelen van specifieke taken tijdens game-applicaties."

Volgens het patent is het een methode waarbij een standaard AI profiel aan een speler wordt toegewezen die start met een generieke set van gedragingen. Als je een game vervolgens meerdere keren speelt zal de kunstmatige intelligentie het gedrag van de gamer bestuderen en uiteindelijk toepassen op dit profiel. Op de langere termijn betekent dit dat de AI gedragingen van spelers over kan nemen en zelfstandig games kan spelen op een manier waarop de speler dit zou doen. Mocht je bij een sectie komen die je te moeilijk vindt? Schakel dan het profiel in de AI zal het voor je over nemen. Uiteraard in de hoop dat er niet teveel naar de speler is gekeken en ook de computer faalt. Een ander voorbeeld is een online multiplayer coöp game. Mocht de speler tijdelijk afwezig zijn omdat hij moet eten of werken dan kan de computer dit tijdelijk over nemen tot de speler terugkeert.

Verwacht overigens niet dat dit patent straks de oplossing is om alle Trophies in een PlayStation game binnen te halen, als de computer je taak over neemt zal dit worden opgemerkt en de ontwikkelaar kan hier mogelijk beperkingen aan opleggen.


17:43  Bekijk de openingsscène van Life is Strange: True Colors
16:48  Tales of Arise komt ook naar PS5 en Xbox Series X/S; komt 10 september
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (94.227.98.xxx) op 25-04-2021 om 20:58
Wacht, wat??
Dus je begint aan een game om het niet volledig zelf te spelen? Dit is toch de wereld op z'n kop?!?

Gast (130.149.80.xxx) op 26-04-2021 om 14:37
Hahaha, games journalist moeilijkheid.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.