AEW, de afkorting voor All Elite Wrestling, timmert sinds zijn oprichting flink aan de weg met een combinatie van oudgedienden en nieuwe namen. Ook in de game-industrie moet de naam indruk maken, zo werd vorig jaar bekend dat er meerdere games zullen verschijnen.
Bij de bekendmaking van de game werd al bekend gemaakt dat ze terug willen keren naar de glorietijden van onder andere WWF No Mercy. Het is dan ook niet gek dat de director van deze klassieker, Hideyuki "Geta" Iwashita, nauw betrokken is bij de ontwikkeling.
In een nieuwe video heeft AEW kampioen Kenny Omega wat meer informatie gegeven. Momenteel streven ze naar een releasedatum aan het einde van dit jaar of mogelijk aan het begin van 2022. Ze willen hun tijd nemen omdat we hier niet te maken hebben met een jaarlijkse uitgave en dus kijken ze vooral naar de langere termijn. Het doel is dan ook om een zo gepolijst mogelijke game af te leveren.
quote:"Ik zou jullie graag een releasedatum geven, maar hier is het ding - [...] we hebben een beetje ... veel beloofd. We willen dat dit spel niet alleen leuk is, maar ook lang meegaat, net als WWF No Mercy. Om dat te doen kost veel tijd, het kost veel moeite en het kost veel buiten de gebaande paden denken. En zoals je weet, komen ze soms veel bugs tegen als ze gehaast worden. Ze worden bijna onspeelbaar en worden dan een meme op zichzelf.
We willen dat niet, we willen dat mensen plezier hebben en wat we nu doen is praten met veel van de beste ontwikkelaars, producers, iedereen die kan help om dit van de grond te krijgen en uit kan brengen als een compleet, speelbaar, ononderbroken pakket. Dus, kan ik jullie nu een datum geven? Nee, maar wees gerust, het begin van wat we hebben gemaakt voelt echt goed. Dus nogmaals, kunnen we je een datum geven? Nee. Misschien volgend jaar. Misschien het jaar daarna."