Vanaf 8 november kunnen we in de auto's van Need for Speed Heat stappen, voorafgaande aan deze release bracht ontwikkelaar Ghost Games NFS Heat Studio uit, een applicatie waarin je zelf vroegtijdig auto's aan kon passen. Iets waar de community dankbaar gebruik van heeft gemaakt.
Spelers brachten gemiddeld 24 minuten door in de applicatie en dit resulteerde in meer dan twee miljoen unieke ontwerpen. Om de kunstenaars extra te stimuleren verbond de studio er een wedstrijd aan en de vijf winnaars zijn nu uitgelicht in de launchtrailer.
Uiteindelijk besloot Electronic Arts het echter niet bij vijf auto's te laten, meer dan 100.000 fans die een aangepaste auto creëerden werden geselecteerd om hun eigen versie van de launchtrailer te ontvangen. Een speciale trailer met hun eigen ontworpen auto als heldenauto. Beroemdheden als de Franse Montana, A$AP Ferg, Pierre-Emerick Aubameyang en partners bij Aston Martin, BMW, Mercedes, Porsche, Polestar en Honda deden ook mee, dus houdt hun kanalen in de gaten om hun unieke auto’s te zien.
In Need for Speed Heat komen we terecht in Palm City, een nieuwe open wereld waar straatracers strijden in gesanctioneerde evenementen om overdag ‘Bank’ te verdienen en 's nachts risico’s nemen om ‘Rep’ op te bouwen in ondergrondse races. Need for Speed Heat komt op 8 november naar Xbox One, PlayStation 4 en PC en biedt spelers de mogelijkheid om een rooster van meer dan 120 auto's aan te passen en te upgraden, waaronder het videogamedebuut van de hybride-elektrische prestatieauto Polestar 1. De NFS Heat Studio-app is beschikbaar in de App Store en Google Play.