Bij de onthulling van Google Stadia werd hoog ingezet op de controller. Door de verbinding direct met de datacentra van Google te laten verlopen was één van de grotere voordelen dat je de controller niet steeds weer hoeft te syncen met het apparaat waar je op speelt. Toch blijkt dit voor nu toekomstmuziek.
In een interview met The Verge legde Vice President Phil Harrison het destijds als volgt uit:
quote:"The controller connects directly to Google’s data centers — rather than any specific screen you might be using — so you won’t need to re-sync it to, say, your laptop when you stop playing on the TV.”
In een recente video zien we echte rin de disclaimer staan dat de controller niet geheel draadloos zal zijn bij diens lancering. Hoewel dit mogelijk is op een TV met Chromecast Ultra zul je een USB-C kabel moeten gebruiken om de connectie met een computer of mobiele telefoon tot stand te brengen.
De bevestiging kwam via een Community Manager middels een post op Reddit:
quote:"Draadloze gameplay is gelimiteerd tot de Chromecast Ultra. Wanneer met een USB kabel ingeplugd zal de Stadia Controller opereren als een standaard USB HID controller. Deze werkt, afhankelijk van de game en setup, ook met andere platformen."
The Verge voegt eraan toe dat Google zich eerst wil focussen op draadloze gameplay bij een TV omdat ze de ervaring op het grote scherm zo goed mogelijk werkzaam willen hebben.
Hoewel de Google Stadia controller ook Bluetooth ondersteuning heeft zal ook dit pas ondersteunt worden na de lancering die gepland staat voor 19 november.
Vraag me zo af voor wie dit nou precies bedoeld is.Voor de hardcore gamer zijn er beter opties en voor de casual gamer is dit misshien weer te omslachtig :?