Microtransacties is een begrip dat dit de laatste jaren in de game-industrie heeft genesteld en steeds meer gamers tegen zich in het harnas jaagt. Ook 2K besloot de nadruk op microtransacties te vergroten in NBA 2K19 en kreeg daardoor veel kritiek vanuit gamers.
Hoewel NBA 2K19 een heerlijke titel was als we keken naar de gameplay wisten de microtransacties voor veel frustratie te zorgen. De progressie in de game was dermate traag dat de ontwikkelaar je met een onzichtbare hand richting de aanschaf van de virtuele munt duwde. Op deze manier hoefde je minder lang te grinden, oftewel steeds weer hetzelfde te doen om je karakter iets sterker te krijgen.
In een interview heeft Senior Producer Erick Boenisch nu aangegeven dat dit niet terug moet keren in het anakomende NBA 2K20. Hij doet dit helaas niet door de hand in eigen boezem te steken, iets wat we overigens ook niet hadden verwacht.
quote: "For us, it’s really important that our customers feel perceived value in the game. We’ve designed the game such that everything like that is supplemental. It’s there, it’s optional if you want, but everything has to feel natural. It can’t be like a mobile game where you eventually hit a paywall. We never hit that in NBA 2K, and I think that’s a really important point to drive home.
We didn’t want people to feel like they were so trapped in this grind anymore. Really, the game is more fun when you’re on more of a level playing field with everyone else, and you’re not feeling like you’ll never get to an 80 or an 85. Hopefully with all the earning opportunities we give you, and the ability to move up much more quickly, you’ll just be able to play and get there pretty quickly."
|