In Dying Light 2 keren we terug naar wat een succes formule bleek: Geef de speler een stad, de mogelijkheid tot parkour en crafting, en vul het met zombies. In Dying Light 2 hebben je acties meer consequenties dan voorheen, maar zal de content ook niet mals wezen.
Zo vertelt de producer van Dying Light, Kornel Jaskula, in een interview met GamesRadar dat er zoveel alternatieve paden te bewandelen zijn door je acties dat je de game wel eens meren malen dient te spelen om achter alles te weten komen. Iedere sidequest heeft namelijk ook weer impact op de keuzes die je in het verhaal maakt, en vice versa. Hoe je een missie benadert, en voltooit - Dit alles heeft een impact, ook op microschaal.
Om dit te bewerkstelligen wordt er een grote hoeveelheid content gemaakt voor Dying Light 2 - Jaskula denkt zelfs dat het meerdere games groot is, qua hoeveelheid. Techland vertrouwt erop dat spelers terugkomen voor meer - en dat zal dan aanwezig zijn in Dying Light 2. Of het nu een solo game is, of dat je in co-op speelt - Dying Light 2 moet bijzonder veel variatie bieden. Zij gaan er dan ook vanuit dat Dying Light 2 een titel zal worden waar spelers nog lang van kunnen genieten, ook nadat de game wordt gereleased.
|