Ontwikkelaar Triple-I Games was mij onbekend, toch is deze studio opgebouwd uit voormalig medewerkers van BioWare, ArenaNet en Sucker Punch. Ze hebben hun krachten gebundeld voor Hindsight 20/20, een single-player actietitel waarin we morele beslissingen dienen te nemen.
Wat als je de mogelijkheid bezit om je verleden opnieuw te beleven en zo je fouten aan te pakken, hopend op een andere uitkomst? Het is een vraag die velen zichzelf ongetwijfeld eens gesteld zullen hebben en tevens het uitgangspunt van Hindsight 20/20. In de game krijgen we de gave om je fouten van een eerdere playthrough aan te pakken zodat je verschillende gameplay- en verhalende ervaringen krijgt. Ieder einde zal dan ook anders zijn, toegespitst op je gemaakte keuzes.
Als voorbeeld noemt de ontwikkelaar een stadje dat vrede en harmonie hoog in het vaandel heeft staan. Breek jij deze regels of respecteer je hun waarden? Op zichzelf nog geen lastige vraag omdat er geen achtergrond in zit, maar wat nu als de sheriff van dit stadje je vader heeft vermoord? Neem je wraakt op de sheriff en schaadt je nu het gedachtegoed van hun stadje? Het zijn dit soort morele kwesties die de game aan je voor wil leggen.
Het eindresultaat laat nog even op zich wachten, Hindsight 20/20 staat namelijk gepland voor het eerste of tweede kwartaal van 2020 en komt naar de PC, PlayStation 4 en Xbox One. Een teaser krijgen we al wel te zien.