De 3D Realms van vandaag is niet meer de 3D Realms van weleer. Rise of the Triad 2013 ontwikkelaar Interceptor Entertainment nam een tijdje terug de scepter over en sindsdien gaat het voor de wind. Zo is Ion Maiden in ontwikkeling bij Voidpoint, maar 3D Realms had zelf ook nog een game voorhanden.
Ontwikkeld in samenwerking met Killpixel toont 3D Realms ons nu Wrath: Aeon of Ruin. Een game die wellicht de ultieme ode aan Quake en Unreal mag worden genoemd. Je speelt als Outlander, een mysterieuze figuur die vanaf de leeftijdsloze zee in aanraking komt met een figuur in het wit, de Shepherd of Wayward Souls. De opdracht: Vind de resterende beschermheren van de Oude Wereld, temidden van de antieke ruïnes, kastelen en duivels gespuis.
Wrath is door en oldskool. Zo wordt de game gemaakt met de Quake engine die in 1996 id Software onsterfelijk maakte. Aan Wrath werken mensen mee die hun sporen in de Quake community hebben verdiend en welke hebben gewerkt aan Arcane Dimensions, de Trenchbroom level editor en diverse id Software titels hebben overgezet naar andere platformen. De muziek zal worden verzorgd door Andrew Hulshult (van Quake Champions) en Bjorn Jacobson (Cyberpunk 2077, Hitman).
De game zal op meerdere platformen verschijnen, te weten PC, PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch. In de zomer krijgen we voor de PC alvast een demo, de volledige versie en de consoles komen vervolgens in het begin van 2020 uit. De PC versie zal voor de nostalgia fanaten ook nog eens in een klassieke PC doos verschijnen.
Genoeg geluld. Er komt nog een uitgebreide gameplay trailer, maar tot die tijden volstaan de reveal en de screenshots hieronder.