Vrijwel dagelijks worden er nieuwe games aangekondigd en om op te vallen moet je dan ook van goede huize komen. Ontwikkelaar Nomada Studio doet dit met een unieke visuele presentatie in hun aankomende game GRIS.
Het project is, aldus de ontwikkelaar, een serene ervaring die later dit jaar op de PC en Nintendo Switch speelbaar zal zijn. Het draait hier niet om gevaar en er is ook geen angst om dood te gaan, in plaats daarvan ontdekken de spelers een wereld die tot leven komt door diens grafische stijl. De gameplay bestaat uit kleine puzzels, platformsecties en optionele uitdagingen.
GRIS heeft een achterliggend verhaal dat draait om een hoopvol jong meisje die verloren is in haar eigen wereld door de pijnlijke ervaringen uit haar leven. Haar verhaal door haar verdriet is gemanifesteerd in haar jurk die haar de kwaliteiten geeft om beter te kunnen navigeren door haar vervaagde realiteit. Naarmate het verhaal vordert zal GRIS op emotioneel vlak groeien en de wereld op een andere manier gaan zien, waarbij ze nieuwe paden opent om te ontdekken door gebruik te maken van haar kwaliteiten.
Ontwikkelaar Nomada Studio is afkomstig uit Barcelona, Spanje en bevat ook medewerkers buiten de game-industrie die werkten aan illustraties, schilderijen en grafisch design. De artistieke invloeden zijn afkomstig van Conrad Roset en de muziek van Berlinist. GRIS is de eerste titel van de studio en zal speelbaar zijn bij Gamescom.